Corendon nieuwe sponsor veldrijden
Teampresentatie Crelan-Corendon. Foto: Corendon. Deze namiddag werd in het Amsterdams
Corendon Village Hotel het veldritteam Crelan-Corendon voorgesteld. De
Nederlandse reisorganisatie wordt tweede naamsponsor voor drie seizoenen en de
ploeg wordt zowel bij de mannen als de vrouwen versterkt.
Laurens Sweeck, vorige winter nog
eindwinnaar van de Wereldbeker, en drievoudig wereldkampioene Sanne Cant
blijven de speerpunten. Met onder meer Toon Vandebosch en Witse Meeussen bij de
mannen en met Inge van der Heijden bij de vrouwen krijgt het team een extra
kwaliteitsinjectie.
"We mikken op versterking in de
breedte, maar tezelfdertijd richten we onze pijlen op de jeugd", klinkt
het vanuit het teammanagement. "Crelan-Corendon wil immers meer zijn dan
een team rond onze toppers Laurens Sweeck en Sanne Cant. Dat is wat onze beide
hoofdpartners verdienen. Zowel Crelan als Corendon zijn bedrijven die garant
staan voor continuïteit in deze sport. Crelan beleeft al meer dan vijftien jaar
hoogdagen in het veld, Corendon maakte van 2014 tot en met 2019 al deel uit van
onze structuur. Zoveel loyaliteit verdient respect, dus denken we ook al aan
opvolging."
"Corendon is geen nieuwkomer in de
wereld van sportsponsoring en daarom zijn wij erg verheugd over deze
gloednieuwe samenwerking. In het verleden waren wij trotse sponsors van diverse
sportteams, in schaatsen, honkbal én de wielersport. Sport heeft het unieke
vermogen om mensen samen te brengen en een gevoel van eenheid te creëren. Bij
Corendon omarmen we dat gevoel, het is de kern van wie we zijn," aldus
Atilay Uslu, oprichter van Corendon.
"Door het sponsoren van een team dat uitblinkt in de populaire, typisch
Belgische veldritsport, willen we onze naamsbekendheid bij de Belgische klanten
vergroten. De keuze voor dit team was snel gemaakt; we zijn ervan overtuigd dat
dit team, met hun diverse renners en gedreven leiderschap, een zeer succesvol
seizoen tegemoet gaat."
Trefwoorden: sport, touroperator, veldrijden, wielrennen, marketing
|
|
10/07/25
Nederlandse consumenten maken een pas op de plaats. Uit transactiedata van ING blijkt dat consumenten iets minder goederen en iets meer diensten kochten. Uit de vrijetijdssector komen wisselende resultaten naar voren.
|
09/07/25
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
|
08/07/25
Voor het tweede jaar op rij is Rustwat aan de Linge uitgeroepen tot ‘Het leukste terras aan het water’ in het Rivierengebied. Het terras wist opnieuw de meeste stemmen te verzamelen tijdens de jaarlijkse verkiezing van Stichting Bureau Toerisme.
|
08/07/25
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
|
02/07/25
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
|
02/07/25
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
|
02/07/25
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
|
30/06/25
De Ruby Group breidt haar internationale aanwezigheid uit met de aankondiging van een nieuw hotel in Athene, Griekenland. Het wordt het eerste Griekse hotel van de keten.
|
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
|