Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 13-09-2023
Auteur: Marc Gerlings

Corendon nieuwe sponsor veldrijden

Corendon nieuwe sponsor veldrijden
Teampresentatie Crelan-Corendon. Foto: Corendon.

Deze namiddag werd in het Amsterdams Corendon Village Hotel het veldritteam Crelan-Corendon voorgesteld. De Nederlandse reisorganisatie wordt tweede naamsponsor voor drie seizoenen en de ploeg wordt zowel bij de mannen als de vrouwen versterkt.

Laurens Sweeck, vorige winter nog eindwinnaar van de Wereldbeker, en drievoudig wereldkampioene Sanne Cant blijven de speerpunten. Met onder meer Toon Vandebosch en Witse Meeussen bij de mannen en met Inge van der Heijden bij de vrouwen krijgt het team een extra kwaliteitsinjectie.

"We mikken op versterking in de breedte, maar tezelfdertijd richten we onze pijlen op de jeugd", klinkt het vanuit het teammanagement. "Crelan-Corendon wil immers meer zijn dan een team rond onze toppers Laurens Sweeck en Sanne Cant. Dat is wat onze beide hoofdpartners verdienen. Zowel Crelan als Corendon zijn bedrijven die garant staan voor continuïteit in deze sport. Crelan beleeft al meer dan vijftien jaar hoogdagen in het veld, Corendon maakte van 2014 tot en met 2019 al deel uit van onze structuur. Zoveel loyaliteit verdient respect, dus denken we ook al aan opvolging."

"Corendon is geen nieuwkomer in de wereld van sportsponsoring en daarom zijn wij erg verheugd over deze gloednieuwe samenwerking. In het verleden waren wij trotse sponsors van diverse sportteams, in schaatsen, honkbal én de wielersport. Sport heeft het unieke vermogen om mensen samen te brengen en een gevoel van eenheid te creëren. Bij Corendon omarmen we dat gevoel, het is de kern van wie we zijn," aldus Atilay Uslu, oprichter van Corendon. 

"Door het sponsoren van een team dat uitblinkt in de populaire, typisch Belgische veldritsport, willen we onze naamsbekendheid bij de Belgische klanten vergroten. De keuze voor dit team was snel gemaakt; we zijn ervan overtuigd dat dit team, met hun diverse renners en gedreven leiderschap, een zeer succesvol seizoen tegemoet gaat."

Trefwoorden: sport, touroperator, veldrijden, wielrennen, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

10/07/25
Exclusief voor leden
Vrije consumptie stagneert, grote verschillen in vrijetijdssector
Nederlandse consumenten maken een pas op de plaats. Uit transactiedata van ING blijkt dat consumenten iets minder goederen en iets meer diensten kochten. Uit de vrijetijdssector komen wisselende resultaten naar voren.
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
08/07/25
Rustwat opnieuw verkozen tot leukste waterrasterras
Voor het tweede jaar op rij is Rustwat aan de Linge uitgeroepen tot ‘Het leukste terras aan het water’ in het Rivierengebied. Het terras wist opnieuw de meeste stemmen te verzamelen tijdens de jaarlijkse verkiezing van Stichting Bureau Toerisme.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Exclusief voor leden
Ruby Group opent eerste hotel in Griekenland
De Ruby Group breidt haar internationale aanwezigheid uit met de aankondiging van een nieuw hotel in Athene, Griekenland. Het wordt het eerste Griekse hotel van de keten.