Corendon nieuwe sponsor veldrijden
Teampresentatie Crelan-Corendon. Foto: Corendon. Deze namiddag werd in het Amsterdams
Corendon Village Hotel het veldritteam Crelan-Corendon voorgesteld. De
Nederlandse reisorganisatie wordt tweede naamsponsor voor drie seizoenen en de
ploeg wordt zowel bij de mannen als de vrouwen versterkt.
Laurens Sweeck, vorige winter nog
eindwinnaar van de Wereldbeker, en drievoudig wereldkampioene Sanne Cant
blijven de speerpunten. Met onder meer Toon Vandebosch en Witse Meeussen bij de
mannen en met Inge van der Heijden bij de vrouwen krijgt het team een extra
kwaliteitsinjectie.
"We mikken op versterking in de
breedte, maar tezelfdertijd richten we onze pijlen op de jeugd", klinkt
het vanuit het teammanagement. "Crelan-Corendon wil immers meer zijn dan
een team rond onze toppers Laurens Sweeck en Sanne Cant. Dat is wat onze beide
hoofdpartners verdienen. Zowel Crelan als Corendon zijn bedrijven die garant
staan voor continuïteit in deze sport. Crelan beleeft al meer dan vijftien jaar
hoogdagen in het veld, Corendon maakte van 2014 tot en met 2019 al deel uit van
onze structuur. Zoveel loyaliteit verdient respect, dus denken we ook al aan
opvolging."
"Corendon is geen nieuwkomer in de
wereld van sportsponsoring en daarom zijn wij erg verheugd over deze
gloednieuwe samenwerking. In het verleden waren wij trotse sponsors van diverse
sportteams, in schaatsen, honkbal én de wielersport. Sport heeft het unieke
vermogen om mensen samen te brengen en een gevoel van eenheid te creëren. Bij
Corendon omarmen we dat gevoel, het is de kern van wie we zijn," aldus
Atilay Uslu, oprichter van Corendon.
"Door het sponsoren van een team dat uitblinkt in de populaire, typisch
Belgische veldritsport, willen we onze naamsbekendheid bij de Belgische klanten
vergroten. De keuze voor dit team was snel gemaakt; we zijn ervan overtuigd dat
dit team, met hun diverse renners en gedreven leiderschap, een zeer succesvol
seizoen tegemoet gaat."
Trefwoorden: sport, touroperator, veldrijden, wielrennen, marketing
|
|
11/08/25
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
|
06/08/25
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
|
05/08/25
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
|
05/08/25
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.
|
25/07/25
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
|
16/07/25
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
|
10/07/25
Nederlandse consumenten maken een pas op de plaats. Uit transactiedata van ING blijkt dat consumenten iets minder goederen en iets meer diensten kochten. Uit de vrijetijdssector komen wisselende resultaten naar voren.
|
09/07/25
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
|
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
11/11/25 t/m 13-11-25
Recreatie Vakbeurs is dé jaarlijkse vakbeurs voor professionals in de recreatiebranche in de ...
|
02/04/26
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...
|
|