Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 06-09-2023
Auteur: Marc Gerlings

Strand Scheveningen is wél open

Strand Scheveningen is wél open
Kleine delen van 200 meter worden afgezet. Foto: The Hague & Partners.

Met het mooie weer deze week haast DMO The Hague & Partners dat het strand wel degelijk open is voor bezoekers. Waarom moet de DMO snel bijsturen?

Den Haag heeft elf kilometer strand waarvan de badplaatsen Scheveningen en Kijkduin altijd veel bezoekers trekken. Deze maand zijn er in Scheveningen werkzaamheden begonnen om de kustlijn te versterken. Deze vinden plaats in kleine secties langs de waterlijn tussen het Zwarte Pad en het Havenhoofd. In zo’n vier maanden tijd zal ongeveer drie kilometer kustlijn worden bijgewerkt waarbij uiteindelijk 700.000 kubieke meter zand uit de Noordzee wordt opgespoten (zie Rijkswaterstaat kaart onderhoud voor de Hollandse kust). Daardoor is telkens een relatief klein strand, tot maximaal 200 meter, afgezet.

Sander Hanenberg, hoofd marketing en customer care bij The Hague & Partners, zegt: "Er zijn recent onjuiste berichten in de media verschenen over de maandenlange sluiting van dit prachtige Haagse strand. Wij willen graag duidelijk maken dat Scheveningen volledig open is en klaar staat om bezoekers te verwelkomen, op een heel klein stukje strand na.” 

Hanenberg vervolgt: "We willen alle bezoekers uitnodigen om Scheveningen te blijven ontdekken en te genieten van de prachtige nazomer. Het strand is open, de mensen zijn gastvrij, en het avontuur wacht op je.”

Trefwoorden: Scheveningen, imago, marketing, pr, DMO

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Toeristische bestedingen in Zuid-Limburg stijgen naar recordhoogte
Zuid-Limburg heeft in 2023 een indrukwekkende groei doorgemaakt als toeristische bestemming. Uit onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg blijkt dat toeristen en recreanten samen maar liefst €1,59 miljard uitgaven in de regio. Deze groei onderstreept het belang van toerisme als economische motor voor de regio.
04/07/25
Waar genieten Nederlanders deze zomer van hun vakantie?
De zomervakantie staat voor de deur en veel Nederlanders maken zich op voor een welverdiende reis naar het buitenland. Volgens reisorganisatie TUI blijven Spanje, Griekenland en Turkije de populairste Europese vliegbestemmingen.
04/07/25
Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
27/06/25
Exclusief voor leden
Hoge prijzen zetten Nederlands kusttoerisme onder druk
De Nederlandse kust dreigt binnen- en buitenlandse toeristen kwijt te raken door oplopende prijzen. Een dagje strand kost al snel 100 euro. Dat zet de concurrentiepositie van de Nederlandse kustregio’s onder druk. De kust kan aantrekkelijk blijven als horecaondernemers inzetten op een betere prijs-kwaliteitverhouding. Dat stelt sectorspecialist Services & Leisure Sjuk Akkerman van ING.
26/06/25
VVKR ontvangt 500ste lid
De Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VVKR) verwelkomt met trots haar 500ste lid: Tuktuk Reis Sri Lanka.
20/06/25
Groei Nederlands toerisme in april 2025: autonome stijging én gunstige vakantiespreiding
Het Nederlandse toerisme heeft in april 2025 een duidelijke groei doorgemaakt ten opzichte van april 2024. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) steeg het aantal gasten met 459.000 en het aantal overnachtingen met ruim 2,1 miljoen. Deze stijging is deels toe te schrijven aan autonome groei in het toerisme, maar ook aan de gunstige ligging van de meivakantie en Pasen in 2025.
19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.