Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-07-2023
Auteur: Marc Gerlings

Alkmaar werkt aan bijzondere experience ‘Met eigen ogen’

Alkmaar werkt aan bijzondere experience ‘Met eigen ogen’
Campagnebeeld van \'Met eigen ogen\'.

Vanaf 31 augustus 2023 ervaar je deze prikkelende experience ‘Met eigen ogen’ kriskras door het monumentale Stadhuis van Alkmaar. Met soundscapes, ingenieuze videoprojecties en special effects beleef je op geheel nieuwe wijze het verhaal achter de geboorte van Nederland en Alkmaar Ontzet.


Aan de hand van originele schilderijen en objecten uit Stedelijk Museum Alkmaar en de meeslepende verhalen van de verteller Sinan Can wordt het een unieke ervaring. In het landelijke vieringsjaar ‘de geboorte van Nederland’ en exact 450 jaar na Alkmaar Ontzet geeft Met Eigen Ogen Met een nieuw perspectief op deze geschiedenis. Met een blik op het verleden, kijken we naar het heden en dromen we over de toekomst. 

Vrijheid van toen, in het licht van nu

Het Stadhuis van Alkmaar opent haar deuren. Dat is nieuw. Normaal is deze plek voor publiek gesloten, speciaal voor Met Eigen Ogen gaan de deuren van het Stadhuis van Alkmaar open. Voor even wordt het Stadhuis, het Huis van de Stad. Ontdek dit eeuwenoude monument en haar prachtige ruimtes en voel de historie van deze plek: het is hier waar het stadsbestuur de belegering van Alkmaar voor haar kiezen kreeg 450 jaar geleden.

Verteller Sinan Can

Sinan Can (Nijmegen, 1977) is een award winning documentairemaker, onderzoeksjournalist en programmamaker bij BNNVARA die met indringende documentaires als Retour Kalifaat en Bloedmineralen, de talkroute belangrijke journalistieke prijzen heeft gewonnen. In 2016 werd hij uitgeroepen tot ‘Journalist voor de Vrede’. Voor zijn documentaires trekt hij dwars door conflictgebieden en geeft hij mensen die leven onder verstikkende regimes een gezicht. Sinan geeft bevlogen Vrijheidscolleges en is als betrokken en deskundige Midden Oosten specialist geregeld te gast bij TV programma’s en talkshows.

De ticketprijs is 7,50 euro.


Trefwoorden: experience, Alkmaar, ontzet, citymarketing

CELTH



||| Nieuws |||

09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.
20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.