Jonge influencers gezocht voor content over kastelen.
Stichting Dag van het Kasteel is op zoek
naar 10 kasteelfluencers die een jaar lang content willen maken bij en over
kastelen. Het is een actief, gratis leertraject waarin jong talent
wordt uitgedaagd om creatieve ideeën te vertalen naar verrassende content.
De catch is een budget van 500 euro.
Met behulp van trainingen, coaching en
door simpelweg te maken, worden zij klaargestoomd tot
kasteelfluencer. Ervaring met filmen, monteren of regisseren is niet
vereist. Ideeën, enthousiasme en liefde voor cultureel erfgoed wel. Stuur vóór 17 juli een video, blog of podcast over of bij een kasteel, buitenplaats,
landgoed of paleis in via de website. Na 17 juli bekijkt de organisatie alle inzendingen en horen de influencers op 1 september of zij zijn uitgekozen.
Als je wordt uitgekozen als één van onze
kasteelfluencers krijg je een meet & greet met TikTok-ster Lisanne
Dijkstra en een budget van €500,- . Ook krijg je coaching en training om een
nog betere content creator te worden en krijg je toegang tot de mooiste
kastelen van Nederland. Daarnaast ga je een jaar lang content maken voor, over
en met Nederlandse kastelen en buitenplaatsen om dit prachtige erfgoed op de
kaart te zetten.
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.
Het is inmiddels een traditie. Den Haag viert Royal September. Dit jaar kleurt de hofstad in de aanloop naar Prinsjesdag feestelijk oranje. Deze 10-daagse staat in het teken van vrijheid.
De zomer van 2025 brengt groei voor de regio’s Veluwe, Arnhem en het Rijk van Nijmegen. Dat blijkt uit de nieuwste prognose van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
Van 2 tot en met 5 juli ontvangt Rotterdam tien internationale experts, vanuit alle windstreken, om mee te denken over de culturele toekomst van Rotterdam.
Toerismestudenten van Breda University of Applied Sciences (Buas) en Wageningen University & Research hebben onlangs drie weken lang veldonderzoek gedaan in Montenegro. Ze droegen bij aan het inzicht in hoe lokale gemeenschappen de toenemende klimaatrisico's in de toeristische sector ervaren. Dit onderzoek, onderdeel van het jaarlijkse International Field Practicum, richt zich op complexe duurzaamheidsvraagstukken.
In mei heeft RBT Heuvelrug het thema fietsen, 'Meimaand fietsmaand', in de schijnwerpers gezet, met een uitgebreide combinatie van winacties, advertenties, artikelen, arrangementen en vernieuwde themaroutes.