Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-07-2023
Auteur: Redactie
NRIT

EuroParcs introduceert nieuw animatieconcept met rondreizende teams

EuroParcs introduceert nieuw animatieconcept met rondreizende teams

EuroParcs introduceert een nieuw concept op een groot aantal parken. Verschillende animatieteams reizen deze zomer door heel Nederland om vrijwel dagelijks bijzondere activiteiten te organiseren, zoals Expeditie EuroParcs, een interactieve piratenspeurtocht, of een workshop kleding ontwerpen. Met het nieuwe concept Fun Heroes breidt de vakantieparkenspecialist het aanbod op het gebied van entertainment verder uit. 

De rondreizende animatieteams zijn de gehele zomervakantie (van 8 juli tot en met 3 september) actief op 36 vakantieparken van EuroParcs. Ook tijdens de herfst- en kerstvakantie zorgen de zogenaamde ‘Fun Heroes’ voor extra animatie op de parken. Er zijn in totaal 25 verschillende activiteiten in drie categorieën: sportief, creatief en show. De activiteiten richten zich zowel op jongere als oudere gasten. Na succesvolle pilots eerder dit jaar wordt het concept nu landelijk uitgerold.

Eet- en vuurpoef

"De Fun Heroes zijn onze nieuwe troef op entertainmentgebied”, zegt Martijn Dijkstra, Concept Developer Fun en Entertainment bij EuroParcs. "In de testfase reageerden de gasten erg enthousiast op de nieuwe activiteiten. Expeditie EuroParcs zorgt bijvoorbeeld voor een geheel nieuwe beleving. Bepaalde onderdelen van het bekende tv-programma Expeditie Robinson hebben we geïntegreerd in onze versie. Zo zijn de bekende vuurproef, eetproef en hangproef onderdeel van de activiteit. We proberen iets te creëren waar gasten nog dagenlang over napraten.” 

Het aanbieden van entertainment op vakantieparken wordt steeds belangrijker voor EuroParcs. Daarom organiseert het vaker bijzondere activiteiten, zoals een detectivespel, een vleermuizentocht, een workshop robot bouwen of De Alleskunner van EuroParcs. "Entertainment voor het hele gezin, daar zetten wij op in”, zegt Dijkstra. "Voor alle doelgroepen organiseren we activiteiten. We zijn al bezig concepten te ontwikkelen waarvoor geen personeel nodig is en die het hele jaar door eenvoudig aan te bieden zijn. Het zijn vaak dit soort bijzondere momenten die zorgen voor blijvende herinneringen aan een vakantie.” 

Specialisten

De rondreizende animatieteams zijn samengesteld uit specialisten. Zij zetten zich in bij de activiteiten die passen bij hun interesses en kennis. Bij de sportactiviteiten zijn altijd mensen aanwezig met een achtergrond in sport en bewegen. Ervaren acteurs verzorgen de showactiviteiten en kunstenaars en artiesten begeleiden de creatieve activiteiten. Dijkstra: "De specialisten in de animatieteams reizen een week langs parken die bij elkaar in de buurt liggen. Deze manier van werken zorgt ervoor dat alle activiteiten worden begeleid door medewerkers met enorm veel kennis van zaken. De teams zorgen zes dagen lang voor topentertainment.”

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, animatie

CELTH



||| Nieuws |||

09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
27/06/25
DierenPark Amersfoort lanceert zomers familie-evenement
Deze zomervakantie verandert DierenPark Amersfoort in een bruisend festivalbos. Van 23 tot en met 26 juli vindt de eerste editie van het ZOOmer Festival plaats. Bezoekers kunnen genieten van livemuziek, entertainment en zomerse lekkernijen.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.