Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 26-06-2023
Auteur: Marc Gerlings

Digitale slag maken in de lucht

Digitale slag maken in de lucht

SAUDIA wil toonaangevend zijn op digitaal gebied. Daarom is de nationale luchtvaartmaatschappij van Saoedi-Arabië een samenwerking aangegaan met Accenture, om een digitale transformatie te creëren en uit te voeren die moet zorgen voor een sterk gepersonaliseerde ervaring voor de gasten. 

De bestaande digitale diensten, zoals Skysales, moeten verbonden worden. De koopervaring aan boord, die wereldwijd bekend staat om de hoge kwaliteit van de koopwaar en de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding, wordt uitgebreid naar haar klanten via online winkelen. Een ander integraal onderdeel van SAUDIA's klantenervaring is het uitgebreide inflight entertainmentsysteem dat in 2022 met succes opnieuw werd gelanceerd en voortdurend wordt verbeterd. SAUDIA is er trots op haar entertainmentsystemen te kunnen voorzien van een grote bibliotheek met islamitische inhoud, muziek, films en tv-programma's. Een ander kenmerk dat zowel door vakantiegangers als zakenreizigers wordt gewaardeerd, is de gratis hogesnelheids-WiFi aan boord van bepaalde Airbus 330- en Airbus 320-toestellen. 

Deze digitale diensten maken deel uit van SAUDIA's visie om gemak en comfort te bieden aan de gasten en te zorgen voor een reiservaring die voor herhaling vatbaar is. Daarmee wordt duidelijk dat Accenture moet letten op herhaalbezoek voor de vliegtuigen van SAUDIA. Met de lancering van haar uitgebreide tweejarige digitale transformatieprogramma bevestigt SAUDIA haar inzet om alle aspecten van de reiservaring van haar gasten te verbeteren door technologische innovatie. Hoe dat er precies uitziet, is nog niet duidelijk.


Trefwoorden: vliegen, luchtvaart, klantreis, customer journey

CELTH



||| Nieuws |||

19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.
18/06/25
Nederlanders kiezen massaal voor zekerheid op vakantie
Een zorgeloze vakantie begint voor veel Nederlanders met een goede voorbereiding. Uit onderzoek van Allianz Direct blijkt dat 77% van de Nederlanders een reisverzekering heeft of afsluit. Daarbij kiest 24% voor een doorlopende verzekering, terwijl 22% een kortlopende variant verkiest.
18/06/25
Tourist Info punt in Zweeler kerk
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.
18/06/25
Exclusief voor leden
B&B De Hoenderkamp de beste van Nederland in 2025
B&B De Hoenderkamp in het Overijsselse Beuningen is uitgeroepen tot de Beste Bed & Breakfast van Nederland 2025.
17/06/25
Binnenlandse vakantiegangers stoten meer CO2-uit, eco-efficiency wel omhoog
De CO2-uitstoot ten gevolge van binnenlandse vakanties groeide in 2023 harder dan het aantal vakanties. De zogenaamde eco-efficiency verbeterde wel, van 2,24 verdiende euro naar 2,33 euro per kilogram uitgestote CO2. Dat blijkt uit een studie van de Breda University of Applied Sciences en NBTC.
13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
12/06/25
Mijlpaal EuroParcs Enkhuizer Strand: eerste gasten gearriveerd
Vrijdag 6 juni arriveerden de eerste gasten voor hun vakantie op EuroParcs Enkhuizer Strand aan het IJsselmeer.
06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.