Geplaatst op: 07-06-2023
Auteur: Marc Gerlings

Corendon mismatch label voor kleinschalige vakanties

Corendon mismatch label voor kleinschalige vakanties
Foto: Corendon.

Toeristenreus Corendon en kleinschalige vakanties, dat lijkt een vreemde match. Toch probeert Corendon dat maar het oude label voor dit type vakanties Karin’s Choice wordt ingeruild voor de merknaam By June.


Corendon probeert het opnieuw in dit segment dat groot is geworden door onder meer het merk Eliza was here. Veel touroperators bieden deze niche aan. Corendon lanceert By June; de nieuwe merknaam voor haar reismerk dat gespecialiseerd is in kleinschalige vakanties. De naam By June symboliseert de start van de zomer en het vakantiegevoel waar iedereen gedurende het jaar zo naar verlangt. Daarnaast is de naam internationaal beter bruikbaar dan de voormalige naam van het merk: Karin's Choice.

By June focust op verzorgde vakanties in kleinschalige accommodaties, weg van de drukte en op idyllische locaties. De vakanties zijn altijd inclusief huurauto zodat vakantiegangers gemakkelijk de omgeving kunnen verkennen. By June vakanties zijn te vinden op de zonnige bestemmingen Griekenland, Spanje, Italië, Portugal, Curaçao en Bonaire.

Mismatch in naam 

"De naamsverandering van Karin's Choice naar By June markeert een spannende nieuwe fase voor het merk, waarin het zich nog meer wil profileren als dé keuze voor reizigers die op zoek zijn naar kleinschalige, verzorgde vakanties op idyllische bestemmingen. De keuze voor de naam By June is geen toeval. De naam is afgeleid van de maand waarin de zomer begint en symboliseert waar iedereen naar verlangt: gouden zonnestralen, eindeloze dagen, warmte en vakantiegevoel. By June heeft als missie om reizigers te ontzorgen en biedt een unieke vakantie-ervaring die volledig in lijn ligt met de verwachtingen van haar klanten", zegt Debora de Roos, Directeur Marketing van Corendon. 

 

Willem Langenberg, Manager By June en label GOfun (jongerenvakanties): "Wij zijn altijd op zoek naar bijzondere vakanties die net even anders zijn, weg van de gebaande paden. De plekken die we voor onze klanten hebben uitgezocht, kennen we goed. We hebben ze zelf bezocht, de ligging persoonlijk bekeken, de sfeer geproefd en de omgeving ontdekt. We kennen de eigenaren, zodat onze klanten niet voor verrassingen komen te staan. Daarbij kiezen we voor vertrouwde vakantielanden. We bieden geen exotische rondreizen of uitdagende safari’s, maar gewoon ontspannen, zorgeloze vakanties in de zon."

Trefwoorden: Corendon, touroperator, vakantie, kleinschalig, marketing, communicatie, merk

CELTH



     
Trendrapport

||| Nieuws |||

26/09/23
Vacansoleil vraagt surseance van betaling aan
De Nederlandse aanbieder van campingvakanties Vacansoleil heeft vandaag surseance van betaling aang...
26/09/23
Schiphol krijgt toch natuurvergunning ondanks kritiek op stikstofpositie
Voor luchthaven Schiphol is het belangrijk dat het de natuurvergunning krijgt. Daarmee kan de luchthaven gewoon doorgaan maar het is een gevoelig punt.
26/09/23
Rijksmuseum Amsterdam werkt samen met Disney
Mickey Mouse in het Rijks? Het is niet de meest voor de hand liggende combinatie. Het Rijksmuseum werkt samen met Disney aan een nieuw familieprogramma. Dit programma wordt feestelijk gelanceerd tijdens de familiemaand die het Rijksmuseum jaarlijks in oktober organiseert.
26/09/23
Exclusief voor leden
Fors meer Nederlanders naar buitenland in herfstvakantie
Uit boekingscijfers van Sunweb Group, de aanbieder die actief is met merken Sunweb en Eliza was here, blijkt dat het aantal boekingen naar het zonnige buitenland in die periode flink is gestegen. Ondertussen verkopen ook de reizen voor de winterperiode 2023/2024 al beter.
26/09/23
Ministerie van EZK steunt plannen voor Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme
Op de Toerisme Top gisteren ruim aandacht voor de grote opgaven waar het gastvrijheidsdomein de komende jaren voor staat. Rob van Gijzel presenteerde daar in een panelgesprek met dagvoorzitter Carrie ten Napel het rapport ‘Ruimte Maken’ dat hij met de Samenwerkingstafel Gastvrijheidsdomein heeft ontwikkeld. Zijn conclusies en aanbevelingen moeten de sector definitief aan tafel bij andere beleidsbepalende domeinen krijgen.
25/09/23
Opnieuw forse groei toerisme in Nederland
Het inkomend verblijfsbezoek trekt verder aan. Dit jaar brengen naar verwachting ruim 20 miljoen internationale gasten een bezoek aan Nederland. Dat is een stijging van 30% ten opzichte van vorig jaar. Het aantal Nederlanders dat in eigen land op vakantie gaat blijft met bijna 29 miljoen stabiel.
22/09/23
Exclusief voor leden
Waarom is het perspectief duurzaam vliegen met waterstof voor Rotterdam zo goed?
Op de startbaan ziet het er nog klein uit maar de drone met waterstof als brandstof kan het pad vrijmaken voor échte vluchten. Waterstof lijkt voor Rotterdam The Hague Airport een snellere optie voor de ontwikkeling van duurzaam vliegen dan een vliegtuig gevuld met zware batterijen.
22/09/23
Exclusief voor leden
Beschikbaar inkomen stijgt
Het reëel beschikbaar inkomen van huishoudens was in het tweede kwartaal van dit jaar 1,4 procent hoger dan een jaar eerder. Dat lijkt een goed signaal voor de vrijetijdseconomie. Daarmee hebben gezinnen genoeg in de huishoudbeurs om te besteden aan toerisme en recreatie.

||| Agenda |||

27/09/23 t/m 28-09-23
27/09/23 t/m 28-09-23: Vakbeurs Openbare Ruimte 2023
Openbare ruimte is urgenter dan ooit. Duurzaamheid, biodiversiteit, natuurinclusiviteit, circu...
28/09/23
28/09/23 t/m 28-09-23: Unesco Werelderfgoed & Klimaat
Ook wel eens gedroomd van zwemmen met schildpadden op de Galápagoseilanden? Of van een tripje naar...
04/10/23
04/10/23 t/m 04-10-23: Duurzaamheidscongres Kampeerbranche
Op woensdag 4 oktober 2023 organiseert HISWA-RECRON samen met NKC, KCI, BOVAG, KCJ en de ANWB het Du...
12/10/23
12/10/23 t/m 12-10-23: Screw up morning: Leisure en toerisme in stedelijke ontwikkeling
Tijdens de Screw Up Morning op donderdag 12 oktober 2023 brengen Sweco, J2Leisure en Expertise Netw...
23/10/23 t/m 24-10-23
23/10/23 t/m 24-10-23: Glamping 2-Daagse
Pleisureworld organiseert op 23 en 24 oktober een Glamping 2-Daagse. De reis trekt in twee dagen tij...