Geplaatst op: 07-06-2023
Auteur: Marc Gerlings

Corendon mismatch label voor kleinschalige vakanties

Corendon mismatch label voor kleinschalige vakanties
Foto: Corendon.

Toeristenreus Corendon en kleinschalige vakanties, dat lijkt een vreemde match. Toch probeert Corendon dat maar het oude label voor dit type vakanties Karin’s Choice wordt ingeruild voor de merknaam By June.


Corendon probeert het opnieuw in dit segment dat groot is geworden door onder meer het merk Eliza was here. Veel touroperators bieden deze niche aan. Corendon lanceert By June; de nieuwe merknaam voor haar reismerk dat gespecialiseerd is in kleinschalige vakanties. De naam By June symboliseert de start van de zomer en het vakantiegevoel waar iedereen gedurende het jaar zo naar verlangt. Daarnaast is de naam internationaal beter bruikbaar dan de voormalige naam van het merk: Karin's Choice.

By June focust op verzorgde vakanties in kleinschalige accommodaties, weg van de drukte en op idyllische locaties. De vakanties zijn altijd inclusief huurauto zodat vakantiegangers gemakkelijk de omgeving kunnen verkennen. By June vakanties zijn te vinden op de zonnige bestemmingen Griekenland, Spanje, Italië, Portugal, Curaçao en Bonaire.

Mismatch in naam 

"De naamsverandering van Karin's Choice naar By June markeert een spannende nieuwe fase voor het merk, waarin het zich nog meer wil profileren als dé keuze voor reizigers die op zoek zijn naar kleinschalige, verzorgde vakanties op idyllische bestemmingen. De keuze voor de naam By June is geen toeval. De naam is afgeleid van de maand waarin de zomer begint en symboliseert waar iedereen naar verlangt: gouden zonnestralen, eindeloze dagen, warmte en vakantiegevoel. By June heeft als missie om reizigers te ontzorgen en biedt een unieke vakantie-ervaring die volledig in lijn ligt met de verwachtingen van haar klanten", zegt Debora de Roos, Directeur Marketing van Corendon. 

 

Willem Langenberg, Manager By June en label GOfun (jongerenvakanties): "Wij zijn altijd op zoek naar bijzondere vakanties die net even anders zijn, weg van de gebaande paden. De plekken die we voor onze klanten hebben uitgezocht, kennen we goed. We hebben ze zelf bezocht, de ligging persoonlijk bekeken, de sfeer geproefd en de omgeving ontdekt. We kennen de eigenaren, zodat onze klanten niet voor verrassingen komen te staan. Daarbij kiezen we voor vertrouwde vakantielanden. We bieden geen exotische rondreizen of uitdagende safari’s, maar gewoon ontspannen, zorgeloze vakanties in de zon."

Trefwoorden: Corendon, touroperator, vakantie, kleinschalig, marketing, communicatie, merk

CELTH
 





||| Nieuws |||

19/03/24
Exclusief voor leden
De economische activiteiten op en rond Brussels Airport dragen netto 5,4 miljard euro bij aan het Belgische bruto binnenlands product. Dat blijkt uit een studie over de economische impact van de luchthaven, uitgevoerd door onderzoekers van de universiteiten UAntwerpen en UCLouvain. Uit de studie blijkt ook dat er in 2019 maar liefst 26.000 directe banen waren.
18/03/24
Lidstaten willen toerisme hoog op de agenda van de nieuwe Europese Commissie
Toerisme blijft in Europa hoog op de politieke agenda staan. De huidige Europese Commissie zal na de verkiezingen haar uiterste best doen toerisme op EU-niveau goed op de agenda te houden.
18/03/24
Exclusief voor leden
VN stelt standaard vast om duurzaamheid van toerisme te meten
De Verenigde Naties hebben een een nieuwe wereldwijde standaard goedgekeurd om de duurzaamheid van toerisme te meten. Alle 193 leden hebben ingestemd het het zogenaamde Statistical Framework for Measuring the Sustainability of Tourism (MST).
15/03/24
Exclusief voor leden
Alle aandelen Alpenpark Neuss over naar SnowWorld
Vandaag meldt SnowWorld dat het de resterende aandelen van Alpenpark Neuss (nabij Düsseldorf, Duitsland) heeft overgenomen.
15/03/24
Exclusief voor leden
Gelderland steunt fietsponten met maximaal half miljoen euro maar dat is niet genoeg
De provincie Gelderland gaat gemeenten voortaan voor 50% structureel ondersteunen bij het dekken van exploitatietekorten boven de 50.000 euro, met een maximum van 500.000 euro voor alle veren gezamenlijk per jaar. Dat is niet genoegd, meldt de Veerpontencoalitie.
15/03/24
Ontwikkeling ‘Knopen Lopen Zuid-Limburg' netwerk op volle toeren
De zestien gemeenten, de Provincie Limburg en Visit Zuid-Limburg zijn sinds 2017 bezig met de ontwikkeling van het nieuwe wandelnetwerk. Het nieuwe netwerk gaat gepaard met nieuwe knooppuntenpalen inclusief QR-codes waarmee de wandelaar extra informatie kan opvragen.
15/03/24
ZooParc Overloon bouwt verblijf voor nieuwe diersoort: nevelpanters
Eind maart start de bouw van het nieuwe verblijf in ZooParc Overloon voor de komst van nevelpanters. Het park wil bijdragen aan het opbouwen van een reservepopulatie van deze kwetsbare diersoort.
15/03/24
Visit Wadden roept op om drones thuis te laten bij bezoek aan Waddengebied
Uit recent onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen blijkt dat drones voor recreatief gebruik vogels kunnen storen. Daardoor worden hun overlevingskansen verkleind.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...