Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-05-2023
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Limburg Marketing gebruikt Leefstijlvinder voor nieuwe consumentenwebsite

Limburg Marketing gebruikt Leefstijlvinder voor nieuwe consumentenwebsite

Op de nieuwe toeristische website Hart van Limburg speelt de Leefstijlvinder een hoofdrol. Limburg Marketing heeft haar consumenten website een gloednieuw design gegeven en het ‘doen’ submenu op de zeven verschillende leefstijlen gebaseerd. De site is verder beter toegankelijk gemaakt en in drie talen beschikbaar.

Voor de website is creatief en digitaal bureau EF2 in de arm genomen. Het nieuwe design van de website is niet alleen verfrissend en mooi om te zien, maar biedt naast het informatieve aspect ook meer en gerichtere inspiratie voor een bezoek aan de regio. 

Leefstijlvinder in doenmenu

Grote vernieuwing is dat het nieuwe ‘doen’ menu is gebaseerd op de vakantie en vrije tijd behoeftes van de zeven verschillende leefstijlen van de Leefstijlvinder. Zo sluit het aanbod van ondernemers beter aan bij de behoeften van bezoekers waardoor het zoeken naar activiteiten eenvoudiger en overzichtelijker is geworden. In de nieuwste editie van R&T Magazine vertelt Joep Steinhage alles over deze keuze: "Als je op onze website als consument een activiteit zoekt, vind je aanbod terug dat past bij jouw leefstijl.” Dat begint met een voor bezoekers herkenbare beschrijving van de leefstijlen. "Vervolgens linken we daaraan onze partners. We hebben daarbij gekeken welke leefstijlen bij de bedrijven passen.” De kritiek dat bedrijven niet meer overal op de site zichtbaar zijn, pareert Joep: "Je kunt beter op twee locaties op onze website bovenaan staan dan op zeven locaties in het midden.

Toegankelijke website

Een belangrijk ander doel was om de website voor iedereen toegankelijk te maken, inclusief mensen met een visuele beperking. Daarom is er speciale aandacht besteed aan de toegankelijkheid door het toevoegen van een ‘Hoog Contrast’ optie. Deze optie zorgt ervoor dat mensen met een visuele beperking alle teksten goed kunnen lezen.

Link: https://www.hartvanlimburg.nl/nl
Trefwoorden: marketing, dmo, Limburg

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Trend minder alcohol drinken
In de horeca is het al duidelijk zichtbaar, de non-alcoholische dranken worden vaker besteld. Die trend is nu ook zichtbaar in de CBS-cijfers. Het is een belangrijke trend die van invloed is op de horeca in toeristische bedrijven.
10/06/25
Exclusief voor leden
Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
04/06/25
Barbara Oomen bij afscheid: praktijkgericht onderzoek belangrijk voor de regio
Barbara Oomen nam op dinsdag 3 juni afscheid als voorzitter van het College van Bestuur van HZ University of Applied Sciences. Ze deed dat met studenten, collega’s en relaties uit het werkveld in het atrium van de HZ in Vlissingen.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
03/06/25
Collectief van toonaangevende horecapartners lanceert cruciaal onderzoek naar digitale toekomstbestendigheid sector
Vandaag start het eerste nationale Horeca 2.0 onderzoek. Het onderzoek komt op een kritiek moment voor een sector die kampt met een ongekende combinatie van personeelstekorten, stijgende kosten en veranderende consumenteneisen
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vlaanderen blijft geliefd bij buitenlandse reizigers, maar mist verrassende troeven
Uit het 'Reputatieonderzoek Vlaanderen 2024' blijkt dat Vlaanderen nog steeds een sterke reputatie geniet als toeristische bestemming, vooral op het vlak van cultuur, erfgoed en gastronomie. Maar er zijn ook aandachtspunten.

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...