Geplaatst op: 26-04-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Internationale conferentie over consumentengedrag in toerisme naar Nederland

Internationale conferentie over consumentengedrag in toerisme naar Nederland

De Breda University of Applied Sciences heeft een toonaangevende internationale conferentie binnengehaald. De vijftiende editie van het jaarlijkse Consumer Behaviour in Tourism Symposium (CBTS) is van 31 mei tot 2 juni 2023 in Breda. De driedaagse conferentie wordt afgesloten met een Industry Day die, na inschrijving, gratis is te bezoeken. 

Tijdens de CBTS Industry Day krijgt u als professional genoeg inspiratie van internationale sprekers, die hun visie, inzichten en best practices delen. Laat je inspireren door hun verhalen en leer waarom zij het verschil maken in de branche. Er is aandacht voor emoties, ervaringen en de duurzame en technologische transitie in toerisme en hospitality om de toekomst van Consumer Behaviour in a World of Disruption beter te kunnen voorspellen.

Gerenommeerde en inspirerende sprekers delen hun inzichten over huidige en toekomstige drijfveren van consumentengedrag in een veranderende wereldwijde omgeving:

  • Cihan Cobanoglu, Professor of the School of Hospitality and Tourism Management, University of South Florida
  • Frans Leenaars, Group Director Customer Experience, TUI
  • Peter van der Schans, Executive Director & Vice President, IAPAA EMEA
  • Wim Strijbosch, Senior Researcher Experience Lab, Breda University of Applied Sciences
  • Désirée Breedveld, Commercial Director, Rotterdam The Hague Airport
  • Paul Peeters, Professor Sustainable Transport and Tourism, Breda University of Applied Sciences
  • Bastiaan Hilferink, Customer Journey Expert, Aegon
  • Jeroen Klijs, Professor Tourism Impacts on Society, Breda University of Applied Sciences

Daarnaast worden tijdens diverse praktische sessies de thema’s emoties & experiences, digitalisering, duurzaamheid, sociale impact en data in relatie tot consumentengedrag vanuit diverse invalshoeken belicht.

Voor meer informatie en gratis registratie: cbtsconference.com/industry-day/ of contact de organisatie bij vragen: cbtsconference.com/contact/. Aanmelden kan tot 17 mei 2023, vol is vol.

Trefwoorden: congressen, consumentengedrag. attractieparken, beleid, CELTH, cultuur, dagrecreatie, duurzaam toerisme, evenementen, horeca, leisure, marketing, natuur, onderzoek, reisbranche, retail, toerisme, vakanties, verblijfsrecreatie, watersport, wellness, zakelijk toerisme

CELTH



Trendrapport

||| Nieuws |||

26/04/23
Internationale conferentie over consumentengedrag in toerisme naar Nederland
De Breda University of Applied Sciences heeft een toonaangevende internationale conferentie binnengehaald. De vijftiende editie van het jaarlijkse Consumer Behaviour in Tourism Symposium (CBTS) is van 31 mei tot 2 juni 2023 in Breda.
21/04/23
Met Hospitality Pact Regio Zwolle presenteert vrijetijdssector zich als aantrekkelijke werkgever
Op vrijdag 14 april 2023 is in het Mac3Park Stadion in Zwolle het Hospitality Pact Regio Zwolle ondertekend door vertegenwoordigers van de overheid, het beroepsonderwijs en ondernemersorganisaties actief in de vrijetijdssector.
15/02/23
Hartverwarmend Noordwijk
Campagne Valentijnsdag in Noordwijk. Genieten van "love" op het gebied van culinair, hotels en winkels en een hartenjagen speurtocht.
16/01/23
Beste seizoen ooit voor Europa-Park
Europa-Park in Duitsland heeft in het seizoen 2022 voor het eerst meer dan zes miljoen bezoekers in één seizoen ontvangen. Het park wordt daarmee door de bezoekers ‘beloond’ voor de 80 miljoen euro die de afgelopen drie jaar in het park werd geïnvesteerd. Maar er zijn ook grote uitdagingen.
10/01/23
Exclusief voor leden
Binnensteden weer iets aantrekkelijker voor retail
Investeringsmaatschappij Syntrus Achmea Real Estate & Finance geeft een signaal af dat winkelformules weer meer kansen krijgen in een aantrekkelijke stad.
14/09/22
Exclusief voor leden
Waarom tikte ACM kampeergigant Decathlon op de vingers?
Kampeer- en sportwinkelketen Decathlon en modeketen H&M zeggen toe duurzaamheidsclaims op hun kleding en/of websites aan te passen of niet meer te gebruiken. ACM tikte hen op de vingers omdat de duurzaamheidsclaims niet te controleren zijn. Een case die verhelderend kan zijn over wat wél en niet misleiding is bij duurzaamheidsclaims.
06/09/22
Exclusief voor leden
Aanstaande ouderen gaan voor vakanties en weekendjes weg
Een leuke bijvangst van een retailonderzoek van ABN-AMRO naar het koopgedrag van aanstaande ouderen.
09/05/22
Exclusief voor leden
Gemeenten kunnen financiële hulp aanvragen voor levendige winkelgebieden
Van 9 mei tot en met 30 mei 2022 kunnen Nederlandse gemeenten financiële ondersteuning aanvragen om winkelgebieden weer aantrekkelijk te maken voor zowel bewoners als bezoekers. Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat stelt voor deze ronde in totaal 22 miljoen euro beschikbaar.