Geplaatst op: 01-04-2023
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Duitse gasten verleiden

Duitse gasten verleiden

Om de Duitse gast te verleiden een bezoek aan Overijssel te brengen heeft MarketingOost, voor het eerst een eigen Overijsselkrant uitgegeven. De Overijsselkrant wordt nog voor Pasen verspreid en is onderdeel van een grotere mediacampagne.  

Overijssel populair bij Duitsers

Overijssel is zeer populair onder Duitse vakantiegangers en dagrecreanten. In 2019 werd de piek bereikt met 752.000 overnachtingen van Duitse toeristen. Na de pandemie groeide dat aantal snel en ligt nu weer op 658.000 overnachtingen van Duitse toeristen in Overijssel. 

Overijsselkrant

Deze toeristische uitgave wordt huis-aan-huis bij maar liefst 168.436 Duitse adressen bezorgd. Deze eerste uitgave bereikt daarmee de grensregio's Emsland, Graafschap Bentheim en een deel van Munsterland. De krant bevat 20 pagina's met interessante tips en bezienswaardigheden, evenementen en toeristisch-recreatief aanbod van partners. De content is aantrekkelijk voor zowel Duitse gezinnen met kinderen als voor stellen met interesse in natuur, fietsen en wandelen of citytrips. 

OverijsselDuitsland

Brede campagne

Om Overijssel nog meer in de schijnwerpers te zetten, verschijnen er vanaf eind maart nieuwsbrieven en advertorials via de NRZ (Neue Rhein Zeitung) en een pagina en online advertorial bij Radtouren Magazine. Alice Voorhorst, manager branding: "De gezamenlijke 'Das andere Holland' campagne, die we samen met Gelderland oppakken, heeft vorig jaar qua marketingresultaten, alle records verbroken. Geïnteresseerde vrijetijdondernemers die partner willen worden van 'Das andere Holland' of meer informatie over de Duitse gast willen kunnen contact opnemen met onze gebiedsadviseurs.” Via het platform Das andere Holland wordt eveneneens promotie gemaakt. Deze trekt maandelijks gemiddeld 46.500 unieke bezoekers. Daarnaast wordt de doelgroep net over de grens bereikt via social media campagnes.

Trefwoorden: marketing, dmo, Overijssel, Duitsland

CELTH




||| Nieuws |||

18/08/25
Jacqueline Lijs nieuwe directeur-bestuurder Visit Flevoland
Per 15 september van dit jaar zal Jacqueline Lijs de rol van directeur-bestuurder van Visit Flevoland vervullen. Hiermee volgt zij Brigitte Daalder op.
18/08/25
Dagrecord voor stranden Leisurelands
Op 13 augustus trokken duizenden mensen naar de recreatiegebieden van Leisurelands. In totaal bezochten zo’n 180.000 mensen de Gelderse stranden – een absoluut dagrecord voor dit jaar.
18/08/25
Exclusief voor leden
Coosto biedt integratie Bluesky aan
Beheerplatform voor sociale media Coosto breidt zijn aanbod uit met een integratie van Bluesky, het snelgroeiende socialmediaplatform dat inzet op openheid, privacy en inhoudelijke interactie.
18/08/25
Verbindingen naar Geuldal Kunderberg
In augustus is Vebego Groen BV gestart met de inrichting voor belangrijke verbindingen tussen de Limburgse Natura 2000-gebieden Geuldal en Kunderberg.
18/08/25
750 Ajax shirts met SAIL embleem
Voetbalclub Ajax en SAIL 2025 slaan handen ineen voor een bijzondere samenwerking. Speciaal voor de jubileumeditie van SAIL brengt Ajax een gelimiteerde versie van het uittenue 2025/2026 uit, voorzien van een exclusief SAIL 2025-embleem.
14/08/25
Trend: Nederlanders zoeken vaker koelere destinaties op
Terwijl Nederland massaal op vakantie is, draait de ANWB Alarmcentrale op volle kracht. Halverwege het zomerseizoen heeft de ANWB Alarmcentrale al ruim 450.000 meldingen ontvangen van vakantiegangers in binnen- en buitenland. Op drukke dagen gaat het om zo’n 15.000 digitale meldingen en telefoontjes per dag. Opvallend is dat steeds meer pechhulpvragen komen uit Scandinavië, terwijl het aantal meldingen uit traditionele zonbestemmingen zoals Frankrijk en Italië achterblijft.
13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in het zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...