Terugkijken naar de online inspiratiesessie over toeristische ontwikkelingen in de regio
Kijk hier de online uitzending terug over toerisme in de regio. In de 1e online uitzending stond het toerisme in de stedelijke
omgeving centraal. Nu laten we vier sprekers aan het woord over toeristische
ontwikkelingen die juist de regio versterken.
Dat kan op verschillende manieren en lagen. Dat kan met storytelling, hoe je daarmee een Europese route ontwikkelt. Dit is een bijzondere visie op The Spanish Way
dat verbonden wordt aan het grote evenement Slag om Grolle.
Dat gaat om de toeristische beleving en daarmee een extra bezoekincentive met
Waddengastronomie voor Noord-Holland, Friesland en Groningen.
Duurzaamheid en energietransitie, net in de regio ontstaan hier verdiepende
projecten voor.
En waarom presentaties geven aan Zeeuwse gemeenteraden over toerisme? Dat
blijkt hard nodig, met verrassende inzichten over aanbod en vraag.
Kijken dus, interviews met Diana Korteweg Maris (Kenniscentrum Kusttoerisme),
Anke Arts (NHL Stenden), Simon Witt (HZ) en Almudena Gonzalez (Saxion).
Samen met partners
De twee online
uitzendingen en Het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd op 20 april worden
mogelijk gemaakt door Breda University of Applied Sciences, Hogeschool
Inholland, LOI Hogeschool, Hogeschool Saxion, NHL Stenden, HZ University of
Applied Sciences, TIO en mediapartner NRIT. Ondersteunend partner is Destinatie
Nederland.
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.