Geplaatst op: 08-03-2023
Auteur: Marc Gerlings

De toeristische trends en adviezen scherpen Zeeuws debat aan

Schrijf in op de 2e LOTM-uitzending 16 maart (gratis)

De toeristische trends en adviezen scherpen Zeeuws debat aan
Diana Korteweg Maris (Kenniscentrum Kusttoerisme).

Diana Korteweg Maris (Kenniscentrum Kusttoerisme) wordt geïnterviewd tijdens de tweede uitzending die LOTM en NRIT samen maken. Diana gaf aan meerdere gemeenten in Zeeland presentaties over de trends en ontwikkelingen in Zeeland. Essentieel met het oog op de verkiezingen op 15 maart want beleidsmatig verandert veel.


Ja, dat wil ik zien en schrijf me meteen in (gratis)

Het beleid zal onder invloed van grote onderwerpen zoals de stikstofcrisis en de ambities op duurzaamheid ook voor toerisme sterk veranderen. Kenniscentrum Kusttoerisme is voor veel Zeeuwse gemeenten een stevige kennispartner. Net in deze tijd vol verandering schetst Diana de veranderingen in het toerisme.

Diana meldt in het vooruit alvast over de richting van toeristische ontwikkelingen: "Natuurlijk willen gemeenten van alles weten over het aanbod in toerisme, de vraag en de economische waarde. Dat is de praktische kant. Voor beleidsmakers gaat het veel verder want zij betrekken toerisme ook op leefbaarheid en soms ook op het debat over zeer drukke locaties in Zeeland. De maatschappelijke waarde van de toeristische sector dringt door tot bij de bestuurders. Met de juiste kennis kunnen we daar goed over discussiëren. Dat debat voeren we graag.”

Tijdens het interview gaan we zeker in op de reacties van gemeenten. En welke beleidsmatige punten belangrijk worden na de Provinciale Statenverkiezingen van 15 maart. Dus, schrijf je gratis in en je ontvangt de link om te kijken.

Als waardering voor je inschrijving ontvang je na de uitzending het aanvullende ‘Dossier Toerisme en de regio’.

Andere sprekers zijn Anke Arts (project Waddengastronomie, NHL Stenden), Almudena González (project Slag om Grolle, specifiek de internationale toeristische markt Spanje, Saxion) en Simon Witt (meerdere duurzaamheidsprojecten in toerisme, HZ).

Samen met partners

De twee online uitzendingen en Het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd op 20 april worden mogelijk gemaakt door Breda University of Applied Sciences, Hogeschool Inholland, LOI Hogeschool, Hogeschool Saxion, NHL Stenden, HZ University of Applied Sciences, TIO en mediapartner NRIT. Ondersteunend partner is Kennisnetwerk Destinatie Nederland.

Trefwoorden: beleid, trends, advies, gemeente, LOTM, uitzending

CELTH
 






||| Nieuws |||

26/04/24
MagSafe accessoires voor Samsung
Er zijn tegenwoordig nog weinig mensen die zonder hun smartphone de deur uitgaan, laat staan dat ze op vakantie gaan zonder smartphone. Waarbij eerder de trend rondom iPhone en MagSafe accessoires zeer groot was, is deze trend nu ook te zien bij Samsung gebruikers.
26/04/24
Beerze Bulten viert 75-jarig bestaan met blik op de toekomst
In 75 jaar Beerze Bulten is er heel veel veranderd, maar het park blijft zich ontwikkelen. Van een huuske en een waterpomp op een kale zandvlakte, naar een 5-sterren Vakantiepark met luxe faciliteiten.
26/04/24
SEA LIFE Scheveningen opent interactieve tentoonstelling ‘Kracht van de Natuur’
SEA LIFE opent een nieuwe interactieve tentoonstelling over het windpark Hollandse Kust Zuid dat voor de kust van het Scheveningse aquarium ligt. Kinderen leren van de karakters Milly en Windston meer over het onderwaterleven in de Noordzee, de bouw van een windpark en over onderzoek om ecologie te versterken.
26/04/24
Nieuwe borden bij UNESCO Werelderfgoed Hollandse Waterlinies
De informatieborden bij de forten en andere water- en verdedigingswerken zijn vernieuwd om de bijzondere status van UNESCO Werelderfgoed Hollandse waterlinies onder de aandacht te brengen.
26/04/24
Nieuwe webapplicatie Explore Gouda feestelijk in gebruik genomen
Vanaf nu kan jong en oud de stad Gouda te voet ontdekken met Explore Gouda, een webapplicatie met gesproken routeaanwijzingen die informatie geeft over interessante punten onderweg.
26/04/24
Kom naar Buuten in mei
Buuten, een nieuw merk voor het oostelijke natuur- en recreatiegebied in Leeuwarden. Het gebied biedt een scala aan buitenbelevenissen voor toeristen, dagjesmensen en inwoners van Leeuwarden en omgeving en is 365 dagen per jaar toegankelijk.
26/04/24
Provincie Groningen investeert in veilig en aantrekkelijk lopen
In de loopagenda 2024-2027 staat hoe de provincie de komende vier jaar met onderzoek, samenwerking en subsidies gaat bijdragen aan een veilige en aantrekkelijke provincie voor de voetganger.
26/04/24
Recreatie Vakbeurs 2024: eerste twee segmenten volgeboekt
De eerste twee segmenten Recreatietechniek en Digitalisering en Marketing in hal 3 en 4 zijn volledig volgeboekt tijden de jaarlijkse recreatie Vakbeurs in Evenementenhal Hardenberg. De belangstelling is groot.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...