Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-02-2023
Auteur: Marc Gerlings

Noordwijk biedt thee die past bij de positionering

Noordwijk biedt thee die past bij de positionering
V.l.n.r. Quirine Kamphuisen, Kiona Malinka en Wendy Verkleij.

Op 7 februari heeft burgemeester Wendy Verkleij het eerste kopje Noordwijk Thee mogen proeven. De ontwikkeling van de Noordwijk Thee is een samenwerking van Noordwijk Marketing met een aantal ondernemers, KHN, NOV en de gemeente vanuit de positionering van Noordwijk als gezonde en energieke regio.

Quirine Kamphuisen, directeur-bestuurder van Noordwijk Marketing: "Het past in een gezonde leefstijl waar we bewust leven en het past bij Noordwijk heilzame badplaats waar we leven met de seizoenen en zoveel mogelijk genieten van lokale producten. Hoe mooi is dat.”

De Noordwijk Thee is een blend op basis van hoofdzakelijk Noordwijkse kruiden, handgeplukt en handgeteeld door Boom & Kruid, Moon’s farm, NoordWijde en Streekmuseum Veldzicht, samengesteld door theesommelier Kiona Malinka.

De Noordwijk Thee bestaat uit citroenkruid, goudsbloem, munt, verveine, citroenmelisse, dropplant, kamille, salie, venkel, hysop en malva. Alle hoofdzakelijk afkomstig uit Noordwijk, aangevuld met verveine uit Frankrijk, omdat afgelopen jaar de oogstopbrengst nog niet voldoende was. Deze aanvulling uit Frankrijk kan een volgende oogst worden afgebouwd naar een steeds groter Noordwijk-aandeel.


Vanaf volgende week is iedereen welkom in VVV Noordwijk en VVV Noordwijkerhout om een kopje Noordwijk Thee te komen proeven. In de VVV’s is de Noordwijk Thee ook verkrijgbaar. Zo kun je ook thuis genieten van de blend uit Noordwijk voor Noordwijk.

 



Trefwoorden: Noordwijk, thee, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.