Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-02-2023
Auteur: Marc Gerlings

Noordwijk biedt thee die past bij de positionering

Noordwijk biedt thee die past bij de positionering
V.l.n.r. Quirine Kamphuisen, Kiona Malinka en Wendy Verkleij.

Op 7 februari heeft burgemeester Wendy Verkleij het eerste kopje Noordwijk Thee mogen proeven. De ontwikkeling van de Noordwijk Thee is een samenwerking van Noordwijk Marketing met een aantal ondernemers, KHN, NOV en de gemeente vanuit de positionering van Noordwijk als gezonde en energieke regio.

Quirine Kamphuisen, directeur-bestuurder van Noordwijk Marketing: "Het past in een gezonde leefstijl waar we bewust leven en het past bij Noordwijk heilzame badplaats waar we leven met de seizoenen en zoveel mogelijk genieten van lokale producten. Hoe mooi is dat.”

De Noordwijk Thee is een blend op basis van hoofdzakelijk Noordwijkse kruiden, handgeplukt en handgeteeld door Boom & Kruid, Moon’s farm, NoordWijde en Streekmuseum Veldzicht, samengesteld door theesommelier Kiona Malinka.

De Noordwijk Thee bestaat uit citroenkruid, goudsbloem, munt, verveine, citroenmelisse, dropplant, kamille, salie, venkel, hysop en malva. Alle hoofdzakelijk afkomstig uit Noordwijk, aangevuld met verveine uit Frankrijk, omdat afgelopen jaar de oogstopbrengst nog niet voldoende was. Deze aanvulling uit Frankrijk kan een volgende oogst worden afgebouwd naar een steeds groter Noordwijk-aandeel.


Vanaf volgende week is iedereen welkom in VVV Noordwijk en VVV Noordwijkerhout om een kopje Noordwijk Thee te komen proeven. In de VVV’s is de Noordwijk Thee ook verkrijgbaar. Zo kun je ook thuis genieten van de blend uit Noordwijk voor Noordwijk.

 



Trefwoorden: Noordwijk, thee, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.
23/06/25
Exclusief voor leden
Rapportage Meimaand fietsmaand door RBT Heuvelrug
In mei heeft RBT Heuvelrug het thema fietsen, 'Meimaand fietsmaand', in de schijnwerpers gezet, met een uitgebreide combinatie van winacties, advertenties, artikelen, arrangementen en vernieuwde themaroutes.