Geplaatst op: 03-02-2023
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

3e Online vakantiebeurs land van Cuijk geopend

3e Online vakantiebeurs land van Cuijk geopend

Liefst 41 bedrijven en organisaties presenteren zich in de komende vijf maanden tijdens de 3e editie van de online vakantiebeurs Land van Cuijk. De beurs, te vinden via www.vakantieineigenlandvancuijk.nl, biedt inspiratie en tips voor iedereen die (ook) dit jaar in eigen land op vakantie wil of gaat. "Het Land van Cuijk is nog steeds de enige toeristische bestemming in Nederland die een online vakantiebeurs organiseert”, zegt Erik Jansen, toeristisch manager van Visit Land van Cuijk. Het Land van Cuijk ligt in het oosten van Brabant en is, in oppervlakte, een van de grootste gemeenten van Nederland.

 

Het idee om een online beurs te houden is drie jaar geleden ontstaan. Vanwege corona moesten veel fysieke beurzen worden afgelast. Om toch onder de aandacht te komen bij vakantiegangers heeft Visit Land van Cuijk destijds het initiatief genomen om online een eigen beursvloer, met informatie over de toeristische bedrijven en bezienswaardigheden in het Land van Cuijk, in te richten. "In het eerste jaar mochten we 10.000 bezoekers verwelkomen, afgelopen jaar zelfs al 15.000”, aldus Jansen. Daarnaast werden in 2022 ruim 850 gratis Land van Cuijk Ontdekpakketten verstuurd naar bezoekers van de beurs.

 

De online vakantiebeurs is afgelopen woensdag (1 februari) geopend en loopt tot en met 1 juli 2023. De beurs is vijf maanden lang, 24 uur per dag, te bezoeken. Op de beurs worden bezienswaardigheden en toeristische ondernemers en organisaties uit het Land van Cuijk voor het voetlicht gebracht. Jansen: "In totaal doen 41 bedrijven en organisaties mee. In vergelijking met vorig jaar meer dan een verdubbeling!” Elke deelnemer heeft een eigen stand, met informatie over het bedrijf en de bezienswaardigheid en soms ook een eigen beursaanbieding. In de komende maanden wordt bezoek aan de vakantiebeurs Land van Cuijk via een breed opgezette online campagne gepromoot. Daarvoor zijn onder meer ook filmpjes opgenomen bij deelnemende toeristische ondernemers, waarin bezoekers persoonlijk welkom worden geheten.

Link: https://www.vakantieineigenlandvancuijk.nl
Trefwoorden: online vakantiebeurs

CELTH
 
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   


||| Nieuws |||

04/10/24
Rabobank: Ketens dominanter in horeca en recreatie
Ketens worden tot 2040 steeds dominanter in de sectoren horeca en recreatie. Ondernemers doen er goed aan zich te richten op een flexibel en betaalbaar concept. En bedrijven moeten zelf de regie nemen op verduurzamen, anders dicteren ketenpartners die voor je. Dat zijn enkele opmerkelijke conclusies van Rabobank in haar nieuwe Sectorvisie Horeca & Recreatie.
04/10/24
Nederlanders willen eerlijke vliegbelasting, ook zorgen om betaalbaarheid vliegen
Ruim een derde (34%) van de Nederlanders vreest dat vliegen te duur voor hen wordt als de kosten van vliegen verder stijgen. Veel Nederlanders zien in een eerlijkere opzet van de vliegbelasting een oplossing. Dat betekent dat er een meerderheid is voor afstandsafhankelijke vliegbelasting, hogere belasting voor businessclass en een heffing voor transferpassagiers.
04/10/24
Waterstate Wellness Hotel geopend
Onder grote belangstelling opende Waterstate Wellness Hotel woensdagmiddag 25 september officieel zijn deuren. De exclusieve opening begon met een warm welkomstwoord van zowel de directie als de wethouder Joost De Goffau van Goes.
04/10/24
Exclusief voor leden
Toverland vernieuwt parade Halloween
Dit jaar beginnen de Halloween Nights extra goed met een vernieuwde parade.
04/10/24
Week van de Veiligheid met nieuwe campagne
Ondernemers en hun personeel worden helaas in toenemende mate geconfronteerd met agressie en geweld....
03/10/24
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking MECC en EMG
Event Management Group (EMG) en MECC Maastricht gaan samenwerking. Daarmee willen de twee hun marktpositie versterken en de klantervaring verder te optimaliseren.
03/10/24
ZigZag campagne in Breda voor cultuur
Om aandacht te vestigen op het rijke cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’. De campagne etaleert de mix in aanbod, van groot tot ‘klein dat groots is’.
03/10/24
Exclusief voor leden
Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch winnen duurzame kampeerawards
Op het Duurzaamheidscongres Kampeerbranche zijn de duurzame kampeerawards uitgereikt. Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch gingen er met de Awards vandoor.

||| Agenda |||

10/10/24
10/10/24 t/m 10-10-24: Education & Research Day
Op donderdag 10 oktober 2024 organiseert de Hotelschool The Hague een Education & Research Day. ...
12/10/24 t/m 13-10-24
12/10/24 t/m 13-10-24: Campervan Days
Tien vooraanstaande Nederlandse campermerken en NKC organiseren een gloednieuw event; Campervan Days...
15/10/24
15/10/24 t/m 15-10-24: Discover Your Future Networking Event
De Academy for Leisure & Events van de Breda University of Applied Sciences organiseert op dinsd...
23/10/24
23/10/24 t/m 23-10-24: Seminar Creating Equitable Destinations
CELTH organiseert in samenwerking met The Travel Foundation de online presentatie van het onderzoeks...
12/11/24 t/m 14-11-24
12/11/24 t/m 14-11-24: Recreatie Vakbeurs 2024
Op 12, 13 & 14 november 2024 vindt de jaarlijkse Recreatie Vakbeurs plaats in Evenementenhal Har...