Trendrapport vernieuwd met interactief online platform
Het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd is helemaal vernieuwd en krijgt naast het boek een interactief online platform. Zowel het boek als het digitale platform zijn zojuist gelanceerd. Het ‘Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd’ geeft een samenhangend beeld van de gehele Nederlandse vrijetijdssector. Op basis van de meest toonaangevende (statistische) onderzoeken en bronnen komen de belangrijkste trends en ontwikkelingen in toerisme, recreatie en vrije tijd aan bod. Het rapport is een gezamenlijk uitgave van NRIT, NBTC en CELTH die daarin samen optrekken teneinde de vrijetijdssector met data, kennis en inspiratie te faciliteren. Toeristische statistieken geïntegreerdDe grootste verandering betreft deel 1 van het rapport. In dat hoofdstuk staat de omgevingsanalyse met DESTEP-factoren centraal. In wat voor een veranderende wereld moet de gastvrijheidssector opereren? Dat deel ‘Omgevingsanalyse’ kantelen we van een thematische naar een geografische indeling. We zoomen daar vanuit een wereldbeeld steeds verder in op Europa, Nederland en de regio’s. In elke geografische view komen, naast de DESTEP-factoren, de voor die view relevante toeristische statistieken aan bod. Online TrendrapportAndere grote vernieuwing is het online Trendrapport. Dat is vooral geen digitale weerslag van het rapport maar een online platform waar gebruikers met slimme filtering snel de gewenste informatie kunnen selecteren. Alle in het Trendrapport gebruikte data is via de ruim 130 interactieve grafieken beschikbaar en te downloaden. Deze online omgeving blijft actueel omdat de redactie van NRIT deze continu met de meest recente data en inzichten aanvult. De content op het online platform van het Trendrapport is vrij toegankelijk voor de lezers van het rapport op www.nrit.nl/trendrapport. Zeven domeinen Het deel met de domeinen (horeca, verblijfsrecreatie, waterrecreatie, reissector, attractiesector, actieve recreatie en evenementen) blijft qua opzet ongewijzigd. Hier per domein een overzicht van ontwikkelingen in aanbod, vraag, beleid en innovatie. Capita SelectaWat ook blijft, maar qua inhoud elk jaar weer vernieuwend is, zijn de bijdragen van onderzoekers van CELTH. Dit jaar maar liefst 11 bijdragen rond inzicht in aanbod, het meten van toerisme in balans, duurzame businessmodellen, de Dutch Grand Prix als vliegwiel voor Zandvoort, het ontrafelen van beleving, de toegankelijkheid van leisure, het praktische nut van financiële transactiedata voor toerisme, met GPS-tracking vrijetijdsgedrag in kaart brengen, met de donut anders denken over bestemmingsmanagement en een pleidooi voor radicaal duurzaam toerisme. Nieuwsgierig?Nieuwsgierig geworden naar het vernieuwde Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2022? Bestel dan nu jouw exemplaar via nritmedia.nl/store. Je ontvangt dan het boek inclusief jouw persoonlijke inloggegevens voor het online Trendrapport.
Link: https://www.nrit.nl/trendrapport
Topics:Attractieparken, Beleid, CELTH, Cultuur, Dagrecreatie, Duurzaam toerisme, Evenementen, Horeca, Leisure, Marketing, Natuur, Onderzoek, Reis & vervoer, Retail, Sport, Toerisme, Vakanties, Verblijfsrecreatie, Watersport, Wellness, Zakelijk toerisme
Trefwoorden: trends, trendrapport, toerisme, recreatie, vrije tijd, horeca, verblijfsrecreatie, waterrecreatie, reissector, attractiesector, actieve recreatie, evenementen, attractieparken, dagrecreatie, beleid, CELTH, cultuur, duurzaam toerisme, evenementen, onderzoek, reisbrache, sport, vakanties, verblijfsrecreatie, watersport, horeca
|
|
26/04/24
Er zijn tegenwoordig nog weinig mensen die zonder hun smartphone de deur uitgaan, laat staan dat ze op vakantie gaan zonder smartphone. Waarbij eerder de trend rondom iPhone en MagSafe accessoires zeer groot was, is deze trend nu ook te zien bij Samsung gebruikers.
|
26/04/24
In 75 jaar Beerze Bulten is er heel veel veranderd, maar het park blijft zich ontwikkelen. Van een huuske en een waterpomp op een kale zandvlakte, naar een 5-sterren Vakantiepark met luxe faciliteiten.
|
26/04/24
SEA LIFE opent een nieuwe interactieve tentoonstelling over het windpark Hollandse Kust Zuid dat voor de kust van het Scheveningse aquarium ligt. Kinderen leren van de karakters Milly en Windston meer over het onderwaterleven in de Noordzee, de bouw van een windpark en over onderzoek om ecologie te versterken.
|
26/04/24
De informatieborden bij de forten en andere water- en verdedigingswerken zijn vernieuwd om de bijzondere status van UNESCO Werelderfgoed Hollandse waterlinies onder de aandacht te brengen.
|
26/04/24
Vanaf nu kan jong en oud de stad Gouda te voet ontdekken met Explore Gouda, een webapplicatie met gesproken routeaanwijzingen die informatie geeft over interessante punten onderweg.
|
26/04/24
Buuten, een nieuw merk voor het oostelijke natuur- en recreatiegebied in Leeuwarden. Het gebied biedt een scala aan buitenbelevenissen voor toeristen, dagjesmensen en inwoners van Leeuwarden en omgeving en is 365 dagen per jaar toegankelijk.
|
26/04/24
In de loopagenda 2024-2027 staat hoe de provincie de komende vier jaar met onderzoek, samenwerking en subsidies gaat bijdragen aan een veilige en aantrekkelijke provincie voor de voetganger.
|
26/04/24
De eerste twee segmenten Recreatietechniek en Digitalisering en Marketing in hal 3 en 4 zijn volledig volgeboekt tijden de jaarlijkse recreatie Vakbeurs in Evenementenhal Hardenberg. De belangstelling is groot.
|
|
14/05/24
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
|
23/05/24
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
|
27/05/24
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
|
05/06/24 t/m 07-06-24
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
|
06/06/24
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...
|
|