Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-01-2023
Auteur: Marc Gerlings

Case communicatie Deventer in uitzending Trendcongres op 19 januari - kijken!

Case communicatie Deventer in uitzending Trendcongres op 19 januari - kijken!


Op donderdag 19 januari om 12.00 start de eerste online uitzending van dit jaar van het Trendcongres. Het thema is stedelijk toerisme en daar past de case door studenten van Saxion voor Deventer Marketing perfect bij. Kijken!

Schrijf je in


Na al de topnamen van Hildegard Assies (directeur Breda Marketing), Iris Kerst (Programma Manager van zowel het Urban Leisure & Tourism Lab Rotterdam als het Expertise Netwerk Sustainable Urban Tourism) en Marcel Bastiaansen (professor leisure in toerisme bij BUas), schuift ook Yvonne van Klaarbergen aan (Docent Tourism Management & Opleidingscoördinator).

Deventer door de nieuwe generatie

Yvonne van Klaarbergen legt uit hoe opdrachtgever Deventer Marketing de studenten inzette voor vernieuwing in de communicatie, onder meer voor de social kanalen. Daar kwam voor beide kanten en voor de studenten veel bij kijken. Onderzoek, positionering, strategie, uitvoering, alles kwam samen. De studenten hebben onder druk veel geleerd. De learnings komen aan bod, voor de studenten maar ook voor de opdrachtgever. Boeiend, want deze jonge generatie heeft een andere kijk op Deventer.

"Samen stad van morgen bouwen”

Hildegard Assies, directeur van Breda Marketing zit ook aan tafel in de eerste uitzending van het Trendcongres in 2023. Daar zijn we blij mee. Assies geeft al een schot voor de boeg voor haar interview. "Ons meerjarenthema is 'de kracht van samen de stad van morgen bouwen'." Daar zitten heel veel trends in en we willen weten hoe ze die activeert.

Hoe krijg je duurzaam toerisme in de stad?

Iris Kerst is Programma Manager van zowel het Urban Leisure & Tourism Lab Rotterdam als het Expertise Netwerk Sustainable Urban Tourism (ENSUT). Een bundeling van krachten van de hogescholen die opleidingen toerisme aanbieden. Wat doet dat met bedrijven, opleidingen en beleidsmakers? Iris geeft antwoord.

Wanneer wordt het té druk?

Marcel Bastiaansen (BUas) komt vertellen over de jongste inzichten over crowding en overcrowding in steden. Hoe beleeft de toerist een stad, drukte en rust? En heeft een bezoeker een prijs over voor de rust? Bastiaansen is mede-oprichter van het Experience lab. Dat lab is volop ingezet voor dit waardevolle onderzoek. Hoe kijkt hij naar revival van het toerisme?

Daarmee komt een uitdaging in beeld voor het toerisme. Lead-onderzoeker Marcel Bastiaansen: "Dit onderzoek draagt bij aan leefbare toeristische bestemmingen en past daarmee naadloos in ons onderzoeksprogramma ‘Leisure for a better society’.” Maar dan moet je wel weten hoe je de kennis van het onderzoek toepast. Marcel geeft een presentatie en hij krijgt kritische vragen.


De uitzending kun je gratis zien, schrijf je in. Als waardering voor je inschrijving ontvang je een klein Dossier Stad met aanvullende informatie na de uitzending.


De twee online uitzendingen en Het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd worden mogelijk gemaakt door Breda University of Applied Sciences, Hogeschool Inholland, LOI Hogeschool, Hogeschool Saxion, NHL Stenden, HZ University of Applied Sciences, TIO en mediapartner NRIT. Ondersteunend partner is Kennisnetwerk Destinatie Nederland.

Trefwoorden: toerisme, stad, onderwijs, evenement, stad, dmo, student, kennis, spreiding, Breda, Deventer

CELTH



||| Nieuws |||

19/06/25
Vrijwilligers erfgoed en natuur krijgen waardering
Onder het motto ‘Handen uit de mouwen!’ werd zaterdag in vestingstad Hellevoetsluis de Provinciale Vrijwilligersdag 2025 feestelijk geopend door gedeputeerden Anne Koning en Meindert Stolk. De jaarlijkse bijeenkomst zette de duizenden vrijwilligers in het erfgoed en groen van Zuid-Holland in het zonnetje.
19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.
19/06/25
Exclusief voor leden
BRO wordt Movares
"De naam BRO gaat verdwijnen en dat doet wel pijn", meldt de directie van BRO. "We gaan met 10 afzonderlijke bedrijven samen het nieuwe Movares vormen."
18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Exclusief voor leden
Siblu breidt uit in Europa met focus op tweede huis in de natuur
De Franse vakantieorganisatie Siblu zet een nieuwe stap in haar Europese groeistrategie met de overname van zeven vakantieparken. Interessant is de nieuwe focus op het eigen gebruik van de tweede woning door de eigenaren.
18/06/25
Nederlanders kiezen massaal voor zekerheid op vakantie
Een zorgeloze vakantie begint voor veel Nederlanders met een goede voorbereiding. Uit onderzoek van Allianz Direct blijkt dat 77% van de Nederlanders een reisverzekering heeft of afsluit. Daarbij kiest 24% voor een doorlopende verzekering, terwijl 22% een kortlopende variant verkiest.
18/06/25
Exclusief voor leden
Dantumadiel en Overijssel aan kop in JetCamp-onderzoek naar beste kampeerlocaties van Nederland
Dantumadiel heeft gemiddeld de best beoordeelde campings van Nederland. De negen campings in deze Friese gemeente behalen gemiddeld een rapportcijfer 9,1. Van de provincies scoort Overijssel met een 8,5 het best. In Europa staat Nederland met een 8,3 op een 12e plaats.
18/06/25
Europa-Park opent Silver Lake City: een nieuwe dimensie in thematisch overnachten
Rustieke westernsfeer en moderne comfortvoorzieningen komen samen in Silver Lake City, de nieuwste uitbreiding van het Europa-Park Resort. Het voormalige Camp Resort is volledig herontwikkeld tot een authentiek westernstadje met een breed scala aan overnachtingsmogelijkheden en belevingen voor het hele gezin.

||| Agenda |||

24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...