De impact van Arcadia is meer dan het aantal bezoeken
Vooral Friezen en regionale bezoekers naar Arcadia
Slotevenement van Arcadia.
Op 14 augustus werd het grootste culturele programma van een Nederlandse regio in 2022 afgesloten. De eerste triënnale Arcadia was na 100 dagen ten einde. Martin Cnossen directeur van Visit Friesland over het bezoekcijfer maar vooral over de impact van de opvolger van Leeuwarden-Fryslân 2018 Culturele Hoofdstad van Europa.
De eerste tellingen laten zien dat de cultuurhonderddaagse, die van 6 mei tot en met 14 augustus duurde en zich afspeelde op diverse plekken in Friesland, zo’n 800.000 bezoeken heeft opgeleverd...
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: cultuur, evenementen, Friesland, dmo
|
|
28/04/22
Nee, het is niet normaal zoals het er dit paasweekend op de Amsterdamse Wallen aan toeging. De uitwa...
|
13/12/21
Je zal ze de kost moeten geven. Mensen die in artikelen en interviews stellen ‘de leukste baan van...
|
09/07/21
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
|
30/03/21
In het stemhokje schoot de gedachte door mijn hoofd. Merkwaardig eigenlijk dat meerdere politieke pa...
|
28/07/20
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
|
|
30/01/23
Vakantieliefhebbers hebben zich de afgelopen weken massaal aangemeld om te komen proefslapen bij vak...
|
30/01/23
De Interhome Group heeft via een strategische samenwerking met de Deense vakantiewoningaanbieder Sol...
|
30/01/23
Eén op de drie mensen krijgt ooit kanker. In Nederland zijn dat elk jaar ongeveer 115.000 men...
|
26/01/23
Wil jij alles weten over jouw favoriete camping? Stel je campingvraag dan aan de persoon die echt op de camping is geweest. Vanaf nu is dat mogelijk. Suncamp introduceert de CampingGuru.
|
26/01/23
8 gemeenten in de regio Achterhoek bieden met een financiële bijdrage van de provincie Gelderland een programma aan om de vitaliteit van vakantieparken te verbeteren. Een regionaal programmateam met experts is actief om ondernemers te stimuleren en vakantieparken klaar te maken voor de toekomst. Dat is nodig want er wordt groei verwacht.
|
23/01/23
Vliegmaatschappij Ryanair communiceert duidelijker over de CO2-compensatie die ze aanbiedt bij het boeken van een vliegticket.
|
03/01/23
Het Kennisnetwerk Destinatie Nederland evolueert naar een brancheorganisatie voor destinatie- en citymarketing organisaties in Nederland. Wendy Sieger-Kintzen wordt de nieuwe directeur. In de DMO/CMO-raad bepalen provinciale vertegenwoordigers van de DMO’s en CMO’s de strategie van Destinatie Nederland. Het delen van kennis blijft een belangrijke activiteit.
|
08/12/22
Dierenpark GaiaZoo onthult zijn nieuwe logo. Daarin zijn de aarde en de voetafdruk van de mens in verwerkt.
|
|