Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-12-2022
Auteur: Marc Gerlings

Karin’s Choice overgenomen door Corendon

Karin’s Choice overgenomen door Corendon
Karin\'s Choice naar Corendon. Foto: Corendon

Corendon neemt reismerk Karin’s Choice over. Corendon was al voor 51% eigenaar van Karin’s Choice maar het merk werd extern gemanaged. Vanaf nu wordt het onderdeel van het productportfolio van Corendon en wordt het gemanaged vanuit het hoofdkantoor in Badhoevedorp.


Willem Langenberg wordt binnen Corendon verantwoordelijk voor Karin’s Choice, naast zijn huidige verantwoordelijkheid voor het merk GOfun. Het team collega’s van Karin’s Choice verhuist mee naar Badhoevedorp.


Kleinschalig en sfeervol 

In de positionering heeft het merk wat weg van Eliza was here van concurrent Sunweb. Waar het merk Corendon zich met name richt op de grote luxe All Inclusive hotels, richt Karin’s Choice zich op de klant die rust zoekt, weg van de massa en zelf zijn vakantie wil indelen. Bij Karin’s Choice verblijft de vakantieganger in kleinschalige, sfeervolle accommodaties in Spanje, Portugal, Griekenland, Italië en Curaçao.


Willem Langenberg 

Willem Langenberg (42) startte in 2015 zijn carrière bij Corendon en zette er GOfun op de kaart als toonaangevend reismerk op het gebied van jongerenvakanties. Onder Langenbergs verantwoordelijkheid groeide het merk naar circa 15.000 vakantiegangers per jaar. GOfun biedt vakanties op alle bekende feestbestemmingen van Europa zoals Albufeira, Lloret de Mar en Chersonissos, inclusief optredens van artiesten zoals Broederliefde, Bizzey en Ronnie Flex. Nu wordt Langenberg ook verantwoordelijk voor het merk Karin’s Choice.


Langenberg: "Net als GOfun is ook Karin’s Choice een nicheproduct binnen het portfolio van Corendon. Ik kijk er naar uit om het merk samen met het team verder door te ontwikkelen. Hierbij maken we gebruik van de schaalgrootte en marketingkracht van Corendon maar het eigen karakter van het merk blijft uiteraard voorop staan."


Trefwoorden: touroperator, kleinschalig

CELTH



||| Nieuws |||

17/06/25
Binnenlandse vakantiegangers stoten meer CO2-uit, eco-efficiency wel omhoog
De CO2-uitstoot ten gevolge van binnenlandse vakanties groeide in 2023 harder dan het aantal vakanties. De zogenaamde eco-efficiency verbeterde wel, van 2,24 verdiende euro naar 2,33 euro per kilogram uitgestote CO2. Dat blijkt uit een studie van de Breda University of Applied Sciences en NBTC.
06/06/25
Exclusief voor leden
JetCamp maakt duurzaamheidslabels voor Europese campings inzichtelijk
Steeds meer vakantiegangers kiezen bewust voor duurzame vakanties, maar wat betekent het eigenlijk als een camping ‘duurzaam’ is? JetCamp, het grootste zoek- en boekingsplatform voor Europese campings, brengt daar nu helderheid in. Het platform vermeldt voortaan bij steeds meer campings welke internationale duurzaamheidslabels zij voeren, zoals Green Key, EcoCamping, EU Ecolabel en ISO 14001.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
02/06/25
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen voor Europese uitbreiding
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen. Met deze investering speelt FlixTrain in op de groeiende vraag naar snelle en betaalbare treinverbindingen.
02/06/25
APG investeert €250 miljoen in duurzame vliegtuigbrandstof SkyNRG
Pensioenuitvoerder APG investeert namens ABP tot €250 miljoen in SkyNRG, een Nederlandse pionier in duurzame vliegtuigbrandstof (Sustainable Aviation Fuel, SAF). De investering ondersteunt de uitbreiding van SkyNRG’s activiteiten en draagt bij aan de wereldwijde verduurzaming van de luchtvaart.
26/05/25
Nieuwe route in Nationaal Park De Alde Feanen verbindt natuur, gezondheid en toerisme
Op 23 mei is in Nationaal Park De Alde Feanen een bijzondere nieuwe wandelroute geopend die bezoekers uitnodigt om bewust te vertragen, tot rust te komen en zich te verbinden met de omgeving. De minfulness Route.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
13/05/25
Klimaatrisico’s voor toeristische bestemmingen ontrafeld
CELTH onderzoekt samen met de Travel Foundation en Risklayer de klimaatrisico’s die bestemmingen lopen. Inmiddels doen wereldwijd zes bestemmingen mee aan de pilot die nog open staat voor meer deelnemers.