Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-11-2022
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

EuroParcs lanceert nieuwe televisiecampagne

EuroParcs lanceert nieuwe televisiecampagne

‘Je hebt ‘t gevonden’ wordt de nieuwe slogan van EuroParcs in de commercial die vanaf deze week te zien zal zijn op televisie. EuroParcs kiest voor het eerst voor een grote campagne op TV naast de offline en online activiteiten, om zoveel mogelijk doelgroepen te bereiken die een verblijf op een vakantiepark overwegen. ‘De naamsbekendheid van EuroParcs is de laatste jaren, mede door het hoofdpartnerschap van Feyenoord, enorm gegroeid,’ zegt Manager Marketing Marco Budding, ‘met de campagne willen we deze ontwikkeling een extra boost geven, zodat we onze top-of-mind positie vergroten bij mensen die een vakantie willen boeken.’

 

Breder publiek

Het creatieve team achter de nieuwe commercial bestaat uit het duo Robbert Dirksen en Serge van Wijngaarden. Zij kregen de opdracht om met de commercial niet alleen de naamsbekendheid verder te vergroten, maar bovendien de diversiteit aan aangeboden accommodaties naar voren te laten komen. ‘Met de commercial willen we een breder publiek bereiken, maar ook de grote variatie van het productaanbod van EuroParcs naar voren laten komen, van Tiny Houses tot luxe villa’s,’ verklaart Serge van Wijngaarden.

 

Voorkeur

Tot nu toe was EuroParcs nog slechts beperkt te zien op televisie. Marco Budding: ‘De reden dat wij voor een grotere aanwezigheid op televisie kiezen is dat we met dit medium naast alles wat wij offline doen als abri’s, printadvertenties en online marketing, net weer andere doelgroepen bereiken. Het zal bovendien onze naamsbekendheid verder verstevigen bij de doelgroepen die ons al kennen. Bij het boeken van een vakantie zal de naamsbekendheid van de aanbieder de doorslag geven. Hoe groter je bekendheid, hoe groter de voorkeur is mijn overtuiging.’ 

Naast een hogere naamsbekendheid is meer bezoekers trekken naar de website www.europarcs.nl ook een belangrijke doelstelling van de nieuwe campagne. Budding: ‘Het uiteindelijke doel is uiteraard om de omzet van geboekte vakantieverblijven verder te laten groeien. We zien dat gasten steeds vaker rechtstreeks boeken bij ons via de website en ons callcenter. Wij hopen door de campagne nog meer gasten op onze parken te mogen verwelkomen.’ 

 

Concept

Robbert Dirksen legt het concept van de commercial uit: ‘Een voetbal valt onverwachts in de tuin van een wat oudere gast op een EuroParcs-vakantiepark. De man gaat met de bal op zoek naar de eigenaar van de bal en komt op zijn zoektocht langs verschillende typen vakantiewoningen met gasten, totdat hij het meisje vindt van wie de bal is. Door de bal geven we meteen een kleine knipoog naar de link tussen EuroParcs en voetbal, zonder dat dit er dik bovenop ligt.’

De muziek bij de commercial is speciaal hiervoor gecomponeerd evenals de Engelse tekst die een vakantiegevoel oproept. 

 

Buitenland

De commercial zal, in versies van 40 en 20 seconden, voor het eerst te zien zijn tijdens het WK en veelvuldig in het nieuwe jaar op verschillende TV-kanalen. Ook in het buitenland waar EuroParcs actief is, zal de campagne worden ingezet. Behalve in de commercial en ondersteunende tag-ons zal de slogan ‘Je hebt 't gevonden’ ook te zien zijn in offline en online uitingen van EuroParcs en toegepast worden door EuroParcs Verkoop, de afdeling die vakantiewoningen verkoopt.

Trefwoorden: TV commercial, Vakantiepark, televisiecampagne

CELTH



||| Nieuws |||

21/05/25
Ryanair rapporteert winstdaling ondanks recordaantal passagiers
Luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft over het afgelopen boekjaar (2024-2025) een winst na belasting van €1,61 miljard gerapporteerd. Dit is een daling ten opzichte van de €1,92 miljard winst in het voorgaande jaar. Ondanks de winstdaling vervoerde de Ierse prijsvechter een recordaantal van 200 miljoen passagiers, een stijging van 9% ten opzichte van het jaar ervoor.
21/05/25
Mnister Beljaarts neemt 'Handreiking regeldruk in de watersport- en recreatiesector’ in ontvangst
HISWA-RECRON-directeur Geert Dijks heeft de ‘Handreiking regeldruk in de watersport- en recreatiesector’ deze week aangeboden aan minister Beljaarts van Economische Zaken.
21/05/25
Boele wordt salesmanager Retail bij Corendon
Tineke Boele start op 1 juli 2025 als Salesmanager Retail bij reisbedrijf Corendon. In deze rol is zij verantwoordelijk voor de verkoop van reisproducten via retailpartners.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
21/05/25
Advies; voorlopig niet wandelen bij landgoed Den Treek-Henschoten
Na een incident op Landgoed Den Treek – Henschoten van maandag 19 mei waarbij mogelijk een wolf is betrokken, heeft de provincie Utrecht een aantal stappen gezet om zo snel mogelijk passende maatregelen te kunnen nemen.
20/05/25
Open Watersport Weken 2025 trekken meer dan 25.000 bezoekers
De derde editie van de Open Watersport Weken, die plaatsvonden van 5 april tot en met 18 mei in Frie...
20/05/25
Exclusief voor leden
Waarom we landgenoten tijdens vakantie vermijden
Hard praten, zeuren over het eten en alleen maar bezig zijn met geld. Maar liefst 69 procent van alle Nederlanders ergert zich tijdens de vakantie aan het gedrag van landgenoten.
19/05/25
Exclusief voor leden
Flexibel arbeidscontract moet meer zekerheid bieden
Werknemers met een flexibel arbeidscontract krijgen meer zekerheid over hun inkomen en hun werktijd. Zo krijgen uitzendkrachten recht op ten minste gelijkwaardige arbeidsvoorwaarden als reguliere werknemers. Dat staat onder meer in een wetsvoorstel van ministerie Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

||| Agenda |||

20/05/25 t/m 22-05-25
20/05/25 t/m 22-05-25: Week van de Self Service
Vanaf 25 juni 2025 verandert de wetgeving rond selfservice-oplossingen ingrijpend door de inwerkingt...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...