Booking.com verbetert Duurzaam Reizen-programma met footprint over luchtvaart
Het Duurzaam Reizen-Programma voegt extra functies toe om betere keuzes te maken. Booking.com voegt productfuncties toe aan het Duurzaam Reizen-programma. Het programma is een jaar geleden gestart zodat consumenten bewustere keuzes kunnen maken voor hun reis. Onder meer is een filter toegevoegd over de belasting van vliegreizen naar het vakantiehuis. Als vernieuwing zijn ook drie niveaus gemaakt in het programma. De nieuwe niveaus (level 1, 2 en 3) zijn ontwikkeld om te laten zien waar de accommodaties zich bevinden op hun ontwikkeling in duurzaamheid. Daarbij staan de specifieke maatregelen die zij bieden. Denk hierbij aan het afschaffen van plastic toiletartikelen tot het overstappen op LED-verlichting. Na het implementeren van deze niveaus zijn in totaal over de hele wereld 400.000 accommodaties erkend met de badge. In Nederland heeft meer dan twintig procent van het totale accommodatieaanbod de badge in bezit (4,286). Kees-Jan Boonen: "Meer stimulans kiezen voor verantwoorde opties"Ook maakt Booking.com het makkelijker om duurzame vervoersopties te vinden. Vanaf nu is er een filter voor volledig elektrische en hybride huurauto’s beschikbaar. Deze optie is momenteel beschikbaar in 60 landen, waaronder Nederland, en dit zal in het komende jaar ook voor andere landen worden geïntroduceerd. >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: vakantiehuis, platform, duurzaamheid, accommodatie
|
|
28/04/22
Nee, het is niet normaal zoals het er dit paasweekend op de Amsterdamse Wallen aan toeging. De uitwa...
|
31/03/22
Aan het begin van de Coronacrisis leek er veel draagvlak te zijn voor misschien wel fundamentele ver...
|
15/12/21
Het is alweer ruim anderhalf jaar geleden dat het Corona virus het land, en daarmee ook de reisbranc...
|
25/11/21
Jos Vranken en Martin Cnossen nodigen de sector uit om een duurzame versnelling in te zetten.
|
08/11/21
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.
|
|
28/03/23
Het in de Oostzee gelegen eiland Rügen trekt jaarlijks veel bezoekers met het Nationaal Park Jasmund en zijn indrukwekkende witte krijtrotsen. Dat aantal zal zeker toenemen met de opening van een attractie. Vanaf 22 april is er een nieuwe hotspot op het eiland, de ‘Skywalk Königsstuhl’, een zwevend uitkijkplatform op 122 meter hoogte.
|
27/03/23
De rechtbank heeft een akkoord bereikt tussen restaurantketen wagamama en alle stakeholders over de financiële herstructurering van het bedrijf. De herstellende bezoekcijfers bleken niet genoeg om het bedrijf om aan de schuldenlast te ontsnappen en dat maakt herstructurering nodig.
|
24/03/23
Vorige week viel magazine R&T 1 bij de abonnees op de mat. Deze verscheen nog nét vóór de Provinciale Statenverkiezingen en dat was te merken.
|
24/03/23
Nieuw lid VvKR. Het aantal leden van Vvkr groeit na covid19.
|
23/03/23
Na de pandemie gaan we eindelijk weer live met het Trendcongres. Het team van NRIT heeft samen met de hogescholen een mooi programma gemaakt rond het thema Tourism Futures.
|
22/03/23
Recreatie Vakbeurs voegde in 2022 het segment horeca toe aan de beurs. In 2023 wordt de vakbeurs uitgebreid met een extra hal.
|
22/03/23
Noord-Brabant investeert opnieuw in een Brabantbreed programma om het herinneren en herdenken van de Tweede Wereldoorlog en het vieren van de bevrijding bij een breed publiek onder de aandacht te brengen.
|
17/03/23
Bij Noordwijkerhout is een nieuwe belevenis opgezet voor de bezoekers van de Bollenstreek die komen om de bloemenpracht in het voorjaar te bewonderen. Tulip Experience Amsterdam is een familiebedrijf wat onderdeel is van authentiek bollenbedrijf W.A.M. Pennings. Je krijgt ook een bosje tulpen mee na afloop.
|
|