Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 06-10-2022
Auteur: Marc Gerlings

Zonsondergang in de Hofvijver

Zonsondergang in de Hofvijver
Sunset on The Hague. Foto: The Hague & Partners.

Ter gelegenheid van Art The Hague komt er in de openluchtexpositie BlowUp Art Den Haag van 6 tot en met 9 oktober een object bij: de ondergaande zon op de Hofvijver.  Deze wordt toegevoegd aan de route van 5 objecten.

‘Sunset on The Hague’ van het Haagse kunstenaarsduo Mike Rijnierse en Ludmila Rodrigues is een drijvende zonsondergang die bezoekers de gelegenheid geeft langer van het moment te genieten.?Het object is geïnspireerd op Vermeers schilderij ‘Zicht op Delft’ dat in het Mauritshuis hangt en dat museum ligt naast de Hofvijver.? 

Het kunstwerk zal van 6 tot en met 9 oktober elke avond van 19.00 - 23.00 uur te zien zijn op de Hofvijver ter hoogte van het Mauritshuis.?Tijdens Museumnacht (zaterdagavond 8 oktober 20.00-01.00 uur) zijn de BlowUp Art kunstwerken in de Gevangenpoort, de Schoorsteenvegerstraat, en het Plein ook nog eens bijzonder aangelicht. 

Gratis en ook 's avonds

Kleurrijk, groots en beweeglijk: zes opblaasbare kunstwerken voegen spectaculaire, tijdelijke vormen toe aan monumenten, standbeelden en andere plekken van weleer. Door deze kleurige en soms grappige ingrepen, ervaar je die dagelijkse dingen ineens alsof ze nieuw zijn. De kunstwerken maken deel uit van een wandelroute rond het Binnenhof in Museumkwartier. Gratis toegankelijk voor jong en oud tot en met donderdag 13 oktober (ook ’s avonds)! Je vindt ze op de volgende plekken: Gevangenpoort, Schoorsteenvegerstraat (Lange Voorhout, naast Pulchri), Koninklijke Schouwburg, Plein, Korte Vijverberg (voor het Haags Historisch Museum) en op de Hofvijver.  

BinnenhofBuiten

BlowUp Art Den Haag is een productie van BinnenhofBuiten, een project van  dmo The Hague & Partners. BinnenhofBuiten organiseert evenementen en activiteiten tijdens de renovatie van het Binnenhof om de ondernemers in het gebied een hart onder de riem te steken. 
Trefwoorden: blowup, kunst, route, cultuur, dmo, wandelen, citymarketing

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...