Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-10-2022
Auteur: NRIT redactie

Hoe je als bedrijf je producten constant kunt blijven verbeteren

Hoe je als bedrijf je producten constant kunt blijven verbeteren
Foto: Pexels

Er zijn vandaag de dag zoveel producten op de markt en er komen er iedere dag weer een hoop bij. Het wordt hierdoor steeds lastiger voor bedrijven of particuliere verkopers om hun nieuwe producten succesvol op de markt te brengen. Toch hoeft het helemaal niet zo moeilijk te zijn. De fout die veel bedrijven begaan is het argeloos op de markt zetten van hun product, zonder eerst te peilen wat hun doelgroep ervan vindt en wat er nog aan verbeterd zou kunnen worden. 

Het is in dit digitale tijdperk waarin iedereen zijn mening kan geven via internet nog veel belangrijker geworden om je producten constant te blijven verbeteren en aanpassen op de veranderende markt!

Voorbeeldcase: De Air-Up drinkfles 

Een mooi voorbeeld is de Air-Up fles, die nog niet zo lang geleden op de markt is gekomen. Het concept van een drinkfles die gebruik maakt van een geursysteem om smaak te geven aan het water is natuurlijk erg vernieuwend. Dit betekent meestal dat veel mensen er sceptisch over zullen zijn, totdat ze het zelf succesvol hebben kunnen uitproberen of totdat ze er positieve dingen over gelezen hebben online. Daarnaast weet je met een compleet nieuw concept nooit of jouw product meteen perfect is. Je hebt namelijk geen vergelijkingsmateriaal. Dit maakt het nog veel belangrijker om erachter te komen of het product nog grote verbeterpunten heeft om het echt aantrekkelijk te maken voor jouw doelgroep. 

Laat jouw product testen door consumenten

De beste manier om achter de verbeterpunten van een product te komen, is door het te laten testen door consumenten die binnen de doelgroep vallen. Dit is vandaag de dag simpeler dan je zou denken. Er bestaan een hoop websites waar consumenten zich aan kunnen melden om producten te testen. Het enige dat je als bedrijf hoeft te doen, is een paar consumenten uitkiezen die in de doelgroep passen. Vervolgens stuur je hen jouw product op en geef je ze een bepaalde periode de tijd om het te testen. Na deze periode sturen ze het product terug of mogen ze het houden, net wat je als bedrijf het fijnst vindt. Dit in ruil voor het schrijven of opnemen van een review of het invullen van een enquête over het geteste product. 

Het inventariseren van de resultaten

Ten slotte ga je inventariseren wat consumenten te zeggen hebben over jouw product. Wat zijn de pluspunten en wat zijn eventuele verbeterpunten? Het voordeel van een enquête is dat je er verplichte vragen in kunt zetten die consumenten moeten beantwoorden. Dit maakt het eenvoudiger om de resultaten te analyseren. Zorg wel dat je gebruik maakt van de juiste enquete tool! 

Trefwoorden: innovatie, concept, product, enquete, doelgroep, test

CELTH



||| Nieuws |||

16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.
15/07/25
Royal Den Haag viert de vrijheid
Het is inmiddels een traditie. Den Haag viert Royal September. Dit jaar kleurt de hofstad in de aanloop naar Prinsjesdag feestelijk oranje. Deze 10-daagse staat in het teken van vrijheid.
15/07/25
Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
11/07/25
De fuik van nepadvertenties voor vakanties
Cybercriminelen zetten online advertenties in om vakantiegangers op te lichten. Mensen die dit niet op tijd door hebben, lopen het risico om aan oplichters allerlei persoonlijke informatie of creditcardgegevens prijs te geven. Daarom is het belangrijk dat mensen altijd eerst de officiële contactinformatie van reisorganisaties checken voordat ze contact opnemen.
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.