Geplaatst op: 11-07-2022
Auteur: Marc Gerlings

2,7 miljoen euro naar verbetering transferium Veluwe bij station Nunspeet

2,7 miljoen euro naar verbetering transferium Veluwe bij station Nunspeet
Doel: meer mensen bezoeken de Veluwe met openbaar vervoer.

Het project ‘Masterplan Poort van de Veluwe’ ontvangt een subsidie van € 1.322.873 van de provincie Gelderland en het Rijk. Gemeente Nunspeet trekt € 1.489.696 voor de "Poort van de Veluwe” uit. De plannenmakers willen het huidige transferium in het stationsgebied van Nunspeet aantrekkelijker maken voor de bezoekers van de Veluwe.

Deze ontvangstlocatie wordt het vertrekpunt voor recreanten die de omliggende Veluwe op een duurzame/groene manier willen beleven. Dat wordt o.a. mogelijk gemaakt door veel meer groen toe te voegen, het langzamere en snellere verkeer te scheiden, en recreatieve voorzieningen aan te pakken. Het is onderdeel van de gebiedsontwikkeling Stationsomgeving die er toe leidt dat meer mensen met de trein naar de Veluwe gaan komen. Zodat de bezoeker na aankomst in Nunspeet de Veluwe wandelend, fietsend of met e-vervoer kan bezoeken.

Dit initiatief vloeit voort uit de Regiodeal Veluwe. Met Haags, provinciaal, gemeentelijk en privaat geld worden projecten aangepakt om de Veluwe een flinke impuls te geven. Sturend zijn de Veluwe Agenda en het programma Vitale Vakantieparken. De rode lijn is het beschermen en versterken van natuur en landschap, het verbeteren van de leefbaarheid voor de inwoners en een gezonde vrijetijdseconomie.
Trefwoorden: transferium, natuur, Veluwe, beleid, openbaar vervoer

||| Blogs |||

28/04/22
Geef toerisme een nieuwe toekomst
Nee, het is niet normaal zoals het er dit paasweekend op de Amsterdamse Wallen aan toeging. De uitwa...
31/03/22
Build Back Better
Aan het begin van de Coronacrisis leek er veel draagvlak te zijn voor misschien wel fundamentele ver...
15/12/21
Never let a good crisis go to waste
Het is alweer ruim anderhalf jaar geleden dat het Corona virus het land, en daarmee ook de reisbranc...
25/11/21
Verduurzaming Toerisme in Nederland moet sneller
Jos Vranken en Martin Cnossen nodigen de sector uit om een duurzame versnelling in te zetten.
08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

05/08/22
Surprise! Je customer experience verhogen met extraatjes
Customer experience wordt groeit en groeit. Klanten willen niet alleen waarde, maar ze willen een beleving. Gelukkig is de Leisure branche daar ideaal voor. Denk eens aan het plaatsnemen op het terras, samen met de hond. Bij sommige terrassen moet je vragen om een bak water. Je kunt daar als bedrijf op inspelen. Geef honden een bak water, nog voordat je de klant de bestelling kunt geven. Of nog beter: geef grote honden een grote bak en kleine honden een kleine bak. Personaliseer de extraatjes!
02/08/22
Exclusief voor leden
67.500 reizigers kunnen vliegen vanaf Schiphol in september
Voor de maanden september en oktober 2022 stelt luchthaven Schiphol ook een maximum aantal reizigers per dag vast, na overleg met luchtvaartmaatschappijen. In september geldt er een maximum van 67.500 lokaal vertrekkende reizigers per dag. De herfstvakantie levert een capaciteitsprobleem op.
02/08/22
Flower Parade 75 jaar en nu immaterieel erfgoed
Op vrijdag 12 augustus zal de aftrap plaatsvinden van de 75ste editie van de Bloemencorso Flower Parade Rijnsburg. Zowel het 75 jarig bestaan als de benoeming tot internationaal Immaterieel cultureel erfgoed door Unesco geeft reden tot een grootse viering met als thema ‘FEEST’.
27/07/22
Kaartje Westerschelde Ferry combineert veerdienst met attractie en OV
Reizigers van de Westerschelde Ferry tussen Vlissingen op Walcheren en Breskens op Zeeuws-Vlaanderen kunnen vanaf heden gebruik maken van de online kaartverkoop van Ticketcounter. Daarbij kunnen ze hun kaart voor de veerdienst desgewenst uitbreiden met een toegangsbewijs voor de Zonnetrein in Vlissingen, het Zeeuws Maritiem MuZEE Vlissingen, het Visserijmuseum in Breskens en het Bevrijdingsmuseum Zeeland in Nieuwdorp.
25/07/22
Nieuwe bezoekers voor Terschelling
Het toerisme op Terschelling heeft zich herstelt van de coronapandemie. Rederij Doeksen noteerde in ...
22/07/22
Veel herhaalbezoek aan Belgische Kust
Wie zijn de vakantiegangers aan de Belgische kust? Wat vinden ze van hun vakantie? Wat voor activiteiten ondernemen ze? En wat levert het op? Provinciaal toeristisch bedrijf Westtoer ondervroeg 10.000 vakantiegangers en vond de antwoorden.
22/07/22
11fountains magazine moet cultuurtoerisme stimuleren
Fryslân blijft de legacy van de Culturele Hoofdstad van Europa 2018 onder de aandacht brengen. De&n...
21/07/22
NBTC wil met nieuwe campagne waardevolle bezoeken stimuleren
Het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) wil de komende drie jaar met de campagne ‘Bring Yourself. We’ll do the same’ waardevolle bezoeken stimuleren. De campagne richt zich op Duitsland en België. In 2022 staan drie thema’s centraal: Greener Cities, Cycling Lifestyle en Dutch Design.