Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 30-06-2022
Auteur: Marc Gerlings

Anouk van Eekelen - Actieagenda en de boost voor bestemming Nederland

Interview met Anouk van Eekelen

Anouk van Eekelen - Actieagenda en de boost voor bestemming Nederland
Anouk van Eekelen (NBTC) Foto: NBTC.

Er is een herijkte actieagenda. Vakgenoten kennen de term maar wat valt er onder en wat doe je ermee? We vroegen experts in de gastvrijheidseconomie naar hun mening en deelname. Anouk van Eekelen beet het spits af bij de uitzending ‘Actieagenda en de boost voor bestemming Nederland’.

Voor de helderheid, de actieagenda hoort bij Perspectief 2030 maar dat is geen agenda ván NBTC. Anouk van Eekelen hield een duidelijke introductie en ze koppelt het aan het niveau van destinaties. Daar moet het toch tot stand komen. Anouk: "Hoe gaan we samen vorm geven aan die waardevolle bestemming?" Anouk komt met hele mooie voorbeelden rond bestemmingsmanagement, klimaatneutraal Nederland en digitale belevingen. Allemaal acties waar de branche mee aan de slag gaat. Nu worden alle verbindingen gelegd in de sector. Ze sluit af met een toekomstbeeld voor de sector en een advies aan de professionals van de toekomst. Vooral kijken, want hoe kan jij bijdragen aan de oplossingen?


Deze uitzending kwam tot stand door ondersteuning van de volgende partners:
Breda University, Inholland hogeschool, LOI hogeschool, Saxion hogeschool, NHL Stenden hogeschool, HZ University of applied sciences, NRIT media en Kennisnetwerk Destinatie Nederland.

Dit is aflevering 1 van de uitzending Actieagenda en de boost voor bestemming Nederland.

Trefwoorden: bestemming, actieagenda, destinatie, beleid, ondernemen, kennis, onderzoek, NBTC

CELTH



||| Nieuws |||

10/07/25
Exclusief voor leden
Vrije consumptie stagneert, grote verschillen in vrijetijdssector
Nederlandse consumenten maken een pas op de plaats. Uit transactiedata van ING blijkt dat consumenten iets minder goederen en iets meer diensten kochten. Uit de vrijetijdssector komen wisselende resultaten naar voren.
10/07/25
Andere Tijden viert 25-jarig jubileum met aflevering over vrije tijd
Het geschiedenisprogramma Andere Tijden bestaat 25 jaar. Al een kwart eeuw brengt het programma bijzondere verhalen uit de recente geschiedenis, met oog voor de actualiteit, verrassende invalshoeken, onbekende feiten en unieke beelden. De eerste aflevering op 22 juli gaat over vrije tijd.
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
09/07/25
Mag je dat souvenir meenemen?
Vakantiegangers zijn zich er vaak niet van bewust dat souvenirs van beschermde soorten afkomstig kunnen zijn, meldt de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Denk bijvoorbeeld aan sieraden gemaakt van schelpen, tassen van slangenleer, cactussen of kaviaar.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Toeristische bestedingen in Zuid-Limburg stijgen naar recordhoogte
Zuid-Limburg heeft in 2023 een indrukwekkende groei doorgemaakt als toeristische bestemming. Uit onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg blijkt dat toeristen en recreanten samen maar liefst €1,59 miljard uitgaven in de regio. Deze groei onderstreept het belang van toerisme als economische motor voor de regio.
04/07/25
Waar genieten Nederlanders deze zomer van hun vakantie?
De zomervakantie staat voor de deur en veel Nederlanders maken zich op voor een welverdiende reis naar het buitenland. Volgens reisorganisatie TUI blijven Spanje, Griekenland en Turkije de populairste Europese vliegbestemmingen.