Geplaatst op: 28-06-2022
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

ANWB inspecteert dit jaar volop campings in het buitenland

ANWB inspecteert dit jaar volop campings in het buitenland

De ANWB-campinginspecteurs gaan ook deze zomer bijna 2000 aangesloten campings inspecteren in binnen- en buitenland. Voorgaande jaren hebben de inspecteurs een groot aantal campings in Nederland bezocht. Onder meer door de versoepelingen in de populaire Europese kampeerlanden gaan bijna alle campinginspecteurs dit jaar naar het buitenland.

 

De Nederlander brengt ook dit jaar zijn zomervakantie het liefst door binnen Europa. Maar liefst driekwart van de Nederlanders heeft dit jaar vakantieplannen. Een kampeervakantie met eigen tent of caravan blijft het meest populair. Nederland, Duitsland en Frankrijk zijn daarbij gewilde bestemmingen.

 

De 29 campinginspecteurs - ze werken veelal met een partner- bezoeken elk jaar in het hoogseizoen de meest geliefde kampeerlanden van Nederlanders als België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië en Kroatië. Maar daarnaast houdt de ANWB ook graag de informatie up-to-date van campings in landen die minder populair zijn en reizen de campinginspecteurs deze zomer ook af naar Groot-Brittannië, Ierland, Portugal, Denemarken, Zweden, Slovenië, Slowakije en zelfs Hongarije. De ANWB doet onafhankelijke inspecties waardoor campings het predicaat ANWB Erkend of ANWB Top camping kunnen behalen.

 

Tijdens de campinginspecties komen uiteenlopende aspecten aan bod, van de faciliteiten op en om het terrein tot de kwaliteit van het sanitair. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een uitgebreide controlelijst waarmee op vijf onderdelen kan worden gescoord: zwemmen, terrein, sanitair, eten en drinken en recreatie. Campings kunnen in totaal een score van maximaal vijf sterren behalen. Met de beoordeling van de camping maakt de ANWB onderscheid tussen kleine en middelgrote/grote campings. Middelgrote/grote campings die hoog scoren beschikken veelal over veel faciliteiten van uitstekende kwaliteit. Campings die aan de hand van dit model zijn geïnspecteerd zijn herkenbaar aan de gele sterren. Bij de beoordeling van kleine campings weegt de aanwezigheid van veel faciliteiten minder zwaar en dragen aspecten als privacy en de grootte van staanplaatsen bij aan een hogere score. Campings die aan de hand van dit model zijn geïnspecteerd zijn herkenbaar aan de groene sterren.

Topics:Vakanties
Trefwoorden: Campinginspectie, inspectie campings

||| Blogs |||

31/03/22
Build Back Better
Aan het begin van de Coronacrisis leek er veel draagvlak te zijn voor misschien wel fundamentele ver...
15/12/21
Never let a good crisis go to waste
Het is alweer ruim anderhalf jaar geleden dat het Corona virus het land, en daarmee ook de reisbranc...
09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

29/11/22
Exclusief voor leden
Internationaal veel reisplannen
Internationaal zit reizen weer helemaal in het systeem van de consument. Maar liefst 63% plant de komende twaalf maanden een vakantiereis. Zij hebben een duidelijke voorkeur voor duurzame en sociaal verantwoorde merken en bestemmingen.
25/11/22
Holidayguru.nl wint award voor Beste Website van het Jaar 2022 in categorie Reizen
Dit jaar is de award voor Beste Website van het Jaar 2022 in de categorie Reizen gewonnen door Holidayguru.
23/11/22
EuroParcs lanceert nieuwe televisiecampagne
‘Je hebt ‘t gevonden’ wordt de nieuwe slogan van EuroParcs in de commercial die vanaf deze week te zien zal zijn op televisie.
21/11/22
Exclusief voor leden
Booking.com verbetert Duurzaam Reizen-programma met footprint over luchtvaart
Booking.com voegt productfuncties toe aan het Duurzaam Reizen-programma. Het programma is een jaar geleden gestart zodat consumenten bewustere keuzes kunnen maken voor hun reis. Onder meer is een filter toegevoegd over de belasting van vliegreizen naar het vakantiehuis. Als vernieuwing zijn ook drie niveaus gemaakt in het programma.
16/11/22
Vakantieparken op de vingers getikt door ACM over prijsweergave
Acht grote aanbieders van vakantiehuizen vermelden nu de prijzen inclusief alle verplichte bijkomende kosten. Na onderzoek van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) hebben zij hun prijsweergave aangepast. Niet overal waren verplichte kosten zoals schoonmaakkosten, bedlinnen en toeristenbelasting in de prijs opgenomen. Dat mag niet.
15/11/22
Exclusief voor leden
FlixBus noteert recordaantal passagiers in de zomer van 2022
FlixBus meldt een recordaantal van meer dan 34 miljoen passagiers in het zomerseizoen (Q2/Q3 van 2022) in de 39 landen waar zij actief is. Het aantal passagiers ligt zelfs boven het niveau van vóór de pandemie.
15/11/22
Exclusief voor leden
Nederland volgend jaar in recessie, omzet vrijetijdssector -1%
ABN AMRO verwacht dat Nederland volgend jaar in een lichte recessie terecht komt. Dat heeft ook gevolgen voor de leisure die in totaliteit met 1% zal krimpen. En dat na een jaar waar ondernemers hun omzet flink zagen stijgen door een forse inhaalvraag. Maar ook een jaar waar de kosten flink toenamen. Daarnaast krijgen ondernemers ook te maken met een veranderend bestedingsgedrag van consumenten die vanwege fors stijgende prijzen hun koopkracht zien afnemen. Dat schrijven leisure-experts van ABN AMRO in hun nieuwste Sectorprognose Leisure die daarin per deelsector hun omzetverwachting uitspreken.
13/11/22
Veel plannen voor buitenlandse stedentrips
De helft van de Nederlanders is van plan om de komende drie jaar op stedentrip te gaan. Toeristische hotspots als Barcelona, Londen en New York zijn het meest in trek maar tegelijkertijd groeit de belangstelling voor minder bekende steden. Naar dichtbij bestemmingen gaat men bij voorkeur met de auto; op enige afstand gevolgd door trein en vliegtuig.