Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-06-2022
Auteur: Redactie
NRIT

Nieuwe experience voor Zuid-Limburg

Nieuwe experience voor Zuid-Limburg

Visit Zuid-Limburg heeft deze week de nieuwe Visit Zuid-Limburg Experience Sittard-Geleen geopend. Deze is gelegen in het Kritzraedthuis in historisch Sittard. 

Bezoekers kunnen Sittard-Geleen en de regio gaan beleven aan de hand van een vijftal thema’s. Hierin staat het ‘savoir vivre en het joie de vivre’ van de betrokken inwoners centraal. Met de nieuwste technieken die de zintuigen prikkelen - waaronder een wandelrat en een kennisquiz - komen de thema’s aan bod. Interactief, digitaal en visueel zijn daarbij de sleutelwoorden.  Na een bezoek ben je klaar voor een bezoek naar wens, in de stad of regio.

 Vijf thema’s tot leven gebracht

De beleving is opgebouwd aan de hand van de 5 levensaders va Sittard-Geleen. De levensaders volgen de levensverhalen van inwoners, het leven als spel, het leven in en met het landschap, het leven met chemie en technologie en de stad van levensgenieters.  Onder andere met een ’test je Sittard-Geleen touchscreen kennisquiz’ waarmee je met 3 personen tegen elkaar kunt strijden en waarbij je echte prijzen kunt winnen. 

Verder vind je er een wandelrat waarop je wandelroutes kunt lopen en zijn er ‘meet the local’ filmpjes te zien. En om de kaarten, boeken en gidsen visueel te ondersteunen tref je ook en levensgrote plattegrond en historische tijdlijn aan. Compleet gemaakt met streekproducten voor de echte levensgenieter en een aantal innovatieve producten die staan voor het leven met technologie en chemie. In de nieuwe Experience is ook de toeristische informatie over de gemeenten Beek, Stein en Echt-Susteren te vinden.

VisitZuidLimburgExperience
Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo's, vvv's, gastheerschap, limburg

CELTH



||| Nieuws |||

10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.
23/06/25
Exclusief voor leden
Rapportage Meimaand fietsmaand door RBT Heuvelrug
In mei heeft RBT Heuvelrug het thema fietsen, 'Meimaand fietsmaand', in de schijnwerpers gezet, met een uitgebreide combinatie van winacties, advertenties, artikelen, arrangementen en vernieuwde themaroutes.