Geplaatst op: 25-05-2022
Auteur: NRIT redactie

Travelance krijgt boete voor agressieve verkoop

Travelance krijgt boete voor agressieve verkoop

De Auroriteit Consument en Markt legt Travelance een boete van 50.000 op voor misleidende telefonische verkoop van reisvouchers voor stedentrips.

Travelance belde een groot aantal consumenten met een aanbieding van een stedentrip als ‘bedankje’ voor het invullen van een online vragenlijst. In werkelijkheid was het doel om deze consumenten reisvouchers voor een stedentrip te verkopen.

Waarom agressieve verkoop?

Tijdens de telefoongesprekken werd niet aan het begin van het gesprek gemeld dat het om een verkoopgesprek ging. Ook werd essentiële informatie over de stedentrip niet verstrekt of werd dit onduidelijk vermeld. Na deze telefoongesprekken werden de consumenten onder druk gezet om te betalen voor een reisvoucher waarom ze niet hadden gevraagd en waarmee ze niet hadden ingestemd. Bovendien bleek dat het niet mogelijk was om met de reisvoucher via de website van Travelance een stedentrip te boeken.
Trefwoorden: voucher, boeking, hotel

||| Blogs |||

28/04/22
Geef toerisme een nieuwe toekomst
Nee, het is niet normaal zoals het er dit paasweekend op de Amsterdamse Wallen aan toeging. De uitwa...
13/12/21
DITCH THE PITCH
DITCH THE PITCH
13/12/21 · Marketing · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Je zal ze de kost moeten geven. Mensen die in artikelen en interviews stellen ‘de leukste baan van...
09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
30/03/21
Hoe je een imago verkwanselt met een kop koffie
In het stemhokje schoot de gedachte door mijn hoofd. Merkwaardig eigenlijk dat meerdere politieke pa...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/06/22
MarkertingOost lanceert De Hanze Podcast
Podacasts zijn hot. Dat ziet ook MarketingOost die een korte cursus Hanzesteden in een vierdelige podcast heef gegoten.
23/06/22
 Maastricht Marketing samen met hoteliers op zoek naar fijnproevers
Maastricht Marketing initieert als eerste destinatiemanagement-organisatie in Nederland een samenwerking met hoteliers die zich collectief committeren aan een gezamenlijke communicatie-aanpak voor specifieke doelgroepen.
16/06/22
Toeristisch aanbod Groningen beter zichtbaar met afspraken over content en regie merk
Marketing Groningen, provincie Groningen en de marketingorganisaties uit de regio’s gaan intensiever samenwerken om het aanbod beter te presenteren voor bezoekers en inwoners. De afspraken over die samenwerking zijn vandaag 16 juni vastgelegd in het convenant 'Regionale Digitale Ontsluiting'.
14/06/22
Eerste Vakantiekrant Zuid-Limburg uit
De eerste editie van ‘Vakantiekrant Zuid-Limburg’ is een feit. Het is een uitbreiding op het bestaande communicatieaanbod van dmo Visit Zuid-Limburg. De vraag aan deze dmo, waarom nog een krant uitbrengen?
10/06/22
Nieuwe experience voor Zuid-Limburg
Visit Zuid-Limburg heeft deze week de nieuwe Visit Zuid-Limburg Experience Sittard-Geleen geopend. Deze is gelegen in het Kritzraedthuis in historisch Sittard.
10/06/22
Hoogste mural van Nederland staat in Den Haag
Den Haag is een kunstwerk rijker en het is meteen de hoogste mural van Nederland. Op 9 juni werd de muurschildering onthuld door popband DI-RECT en de Directeur van Cultuur, Gerben Hagenaars.
03/06/22
Maastricht in spotlight organisatoren
Van 13 tot en met 16 juni 2023 verwelkomt beurscomplex MECC Maastricht het bekende evenement in de Europese Exhibitions industry, de UFI European Conference. Ruim 300 organisatoren beleven in een vakevenement, het complex en de stad Maastricht. Een enorme kans voor stad en regio om evenementen en beurzen naar zich toe te halen.
02/06/22
Wilbert Lek leidt missie Rotterdam haven
Met een handelsmissie naar Brazilië verstevigt de maritieme sector in Rotterdam en Nederland de langdurige samenwerking met het Braziliaanse maritieme bedrijfsleven. Wilbert Lek, directeur van DMO Rotterdam Partners is de missieleider..