Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 02-03-2022
Auteur: Marc Gerlings

Roompot zet stappen in media en entertainment

Koos beleeft avonturen in 3D animatieserie

Roompot zet stappen in media en entertainment
Koos in animatieserie. Foto: Roompot
Roompot zet de eerste serieuze stappen in het toevoegen van media en entertainment. Voor het eerst krijgt de mascotte van een Nederlands vakantiepark een eigen animatiereeks. De jongste gasten van Roompot kunnen namelijk sinds vandaag de eerste aflevering van de 3D-animatiereeks van mascotte Koos bekijken. 

De reeks bestaat uit verschillende animatievideo’s die elk twee tot drie minuten duren. Dit is net lang genoeg om alle kinderen te boeien, maar ook voldoende kort om de allerjongste fans tot aan het einde van de aflevering in het verhaal te kunnen meenemen.



Marketing: publiek thuis boeien

Het entertainmentteam van Roompot gaat ervan uit dat de meeste kinderen de avonturen van Koos thuis zullen bekijken en beleven. De reeks staat daarom op YouTube. Uit ervaring en onderzoek weet het team dat Koos na de vakantie vaak mee naar huis gaat in de vorm van een knuffel. Vorig jaar lanceerde Roompot ook een gethematiseerd digitaal animatieaanbod voor zijn gasten thuis.

Voor een internationaal publiek

In de eerste aflevering neemt superheld Koos de kinderen mee in zijn zoektocht naar een vermiste kat. Beeld en geluid nemen de kinderen mee in het verhaal, maar net als op de parken spreekt Koos niet. Hiermee is de animatiereeks ook onmiddellijk geschikt voor een internationaal publiek.

Stap in entertainmentaanbod

Voor de creatie van deze reeks doet Roompot beroep op erkende professionals uit de animatiewereld. De reeks is het volgende hoofdstuk dat Roompot breit aan het nieuwe leisure- & entertainmentaanbod dat het bedrijf vorig jaar lanceerde. Het trapte toen het zomerseizoen af met meer dan 100 nieuwe en unieke activiteiten op de parken. Enkele weken later lanceerde het een nieuw digitaal streamingaanbod met activiteiten en stelde het de nieuwe look van mascotte Koos voor.
Trefwoorden: vakantiepark, entertainment, animatie, strategie, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
16/05/25
Landal neemt tien parken van Alp Resorts op in aanbod
Landal breidt haar aanbod fors uit met tien nieuwe luxe resorts in Oostenrijk, dankzij een strategisch partnerschap met Alps Resorts. Hiermee komt het totaal aantal Oostenrijkse Landal-bestemmingen op 25. De nieuwe accommodaties zijn direct boekbaar via de Landal-platforms.
16/05/25
Pontjesdagen 2025 populairder dan ooit
De Pontjesdagen, het jaarlijkse fietsevenement langs en over de Maas, beleven dit jaar een ware groeispurt. Waar in 2024 nog 252 fietspakketten werden verspreid, zijn dat er dit jaar al 3.000. De pakketten, met routes, voordeelbonnen en tips, zijn populair bij recreatieve fietsers.
15/05/25
Exclusief voor leden
Fenix, de nieuwe blikvanger van Rotterdam
Op donderdag 15 mei opent Koningin Máxima Fenix: het nieuwe kunstmuseum over migratie in Rotterdam. Blikvanger is de dubbel gedraaide trap van blinkend roestvrijstaal in het hart van het gebouw en boven het dak uitmondt in een panoramadak.
15/05/25
Exclusief voor leden
30% van de Nederlanders kan niet met vakantie zonder vakantiegeld
Komende week wordt het vakantiegeld weer overgemaakt naar miljoenen Nederlanders. Waar de één al koffers aan het pakken is, kijkt de ander of er nog geld overblijft voor een uitje ná het betalen van de vaste lasten.
15/05/25
Kun je voorspellen of het druk wordt in de natuur?
Welke factoren beïnvloeden het bezoek aan natuurgebieden? Is het de dag van de week, periode van het jaar, vakanties of feestdagen, zon, regen of wind of vrije dagen? Market Intelligence Analist van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Pim Nouwens, dook in de data van de Visitor Data Monitor en kwam met interessante conclusies.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
14/05/25
Exclusief voor leden
Tweede XL klompenpad gaat open
Zaterdag 24 mei 2025 is in Neder-Betuwe de feestelijke opening van Klompenpad XL: het Spanjaardspad. Wethouder Herma van Dijkhuizen van gemeente Neder-Betuwe en projectleider Martijn Grievink van Stichting Landschapsbeheer Gelderland onthullen het startpaneel in Opheusden.

||| Agenda |||

20/05/25 t/m 22-05-25
20/05/25 t/m 22-05-25: Week van de Self Service
Vanaf 25 juni 2025 verandert de wetgeving rond selfservice-oplossingen ingrijpend door de inwerkingt...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...