Geplaatst op: 04-02-2022
Auteur: Redactie
NRIT

NBTC herstart internationale campagnes

NBTC herstart internationale campagnes

Nu de coronamaatregelen en reisbeperkingen zijn versoepelt, hervat NBTC haar internationale  marketingactiviteiten. Te beginnen in de buurlanden. Voor investeringen in de zakelijke markt is het nog te vroeg. 

Met de awareness campagne "Welkom terug, beste buren!” laten ze onze buurlanden weten dat Nederland open is voor bezoekers. 

Welkom terug, beste buren!

Welkom terug, beste buren! Is een tiendaagse digitale campagne in België en het Verenigd Koninkrijk. Zodra de huidige, grote coronagolf in Duitsland voorbij is, breidt NBTC de campagne uit naar deze belangrijke herkomstmarkt. Met dit charmeoffensief laten ze potentiële bezoekers weten dat Nederland weer open is.


Alle zeilen bijzetten

"We moeten alle zeilen bijzetten in het belang van duurzaam herstel van de sector”, vertelt Jos Vranken, algemeen directeur van NBTC. "Het is nú het moment om de zichtbaarheid van bestemming Nederland bij relevante doelgroepen te vergroten. En zo te zorgen voor het gewenste bezoek op de gewenste plekken, op de gewenste momenten. Daarvoor moeten we ook het vertrouwen (terug)winnen van consumenten en organisatoren van zakelijke bijeenkomsten. De internationale concurrentie is daarbij groot. We starten nu met herstelcampagnes. Een extra impuls zou deze initiatieven kracht bij zetten.”

Conversiegerichte campagnes weer van start

Ook enkele partnercampagnes worden weer opgestart. Met verschillende conversiegerichte campagnes richt NBTC zich  in eerste instantie op de cultuurbezoeker uit België. In de loop van februari komen daar het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en de Verenigde Staten bij. De doorstart van onze Expedia-campagne in samenwerking met Eindhoven, Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en (voor de Britse markt) Schiphol, maakt een belangrijk onderdeel uit van het hersteloffensief. In deze campagne wordt extra geïnvesteerd, om juist nu extra boekingen en aankomsten te genereren. Voor grote investeringen in activiteiten gericht op de planner van zakelijke bijeenkomsten is het nog te vroeg. 

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, campagnes, crisis, corona

CELTH




||| Nieuws |||

20/08/25
Exclusief voor leden
Kleine groei verre bestemmingen nazomer 2025
Hoewel de top 5 nazomerbestemmingen bij touroperator de VakantieDiscounter ongewijzigd blijft (Spanje, Turkije, Griekenland, Egypte en Italië), zijn binnen de overige bestemmingen duidelijke verschuivingen zichtbaar. Plus nog een paar interessante reistrends.
20/08/25
Van Oord bouwt Naïa Island Dubai
Het Nederlandse bedrijf Van Oord heeft een contract verworven voor het aanleggen van het kunstmatige eiland Naïa Island Dubai, een nieuwe ontwikkeling vlak voor de kust van Jumeirah.
19/08/25
Booking.com berekent voorlopig commissie over laag btw-percentage
Booking.com merkt de onrust in de markt van hotels door de komende btw-verandering van 9 naar 21%. D...
19/08/25
Aanmelden Duurzame KampeerAwards
De Duurzame KampeerAwards zetten bedrijven in het zonnetje die de kampeerbranche verduurzamen. Of het nu gaat om een innovatief kampeermiddel, een natuurvriendelijke kampeerplek of een slim concept dat de sector verder helpt. Aanmelden voor deze awards kan nog tot 29 augustus.
19/08/25
Exclusief voor leden
Programma B&B Vol liefde stimuleert boekingen
Nederlandse Bed & Breakfasts doen deze zomer goede zaken, blijkt uit de nieuwste cijfers van Bedandbreakfast.nl. Het aantal reserveringsaanvragen op de website ligt deze zomer 13% hoger ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
19/08/25
Wat is een creditcard en hoe werkt het?
Een creditcard is een handig financieel instrument dat je in staat stelt om aankopen te doen zonder direct geld uit te geven. In plaats daarvan leen je tijdelijk geld van de bank, dat je later terugbetaalt. Dit biedt niet alleen gemak, maar ook een zekere mate van financiële vrijheid. Veel mensen gebruiken een creditcard voor online aankopen, vakanties of onverwachte uitgaven.
19/08/25
Exclusief voor leden
Rol accountant verandert
Jaarlijks zitten veel recreatiebedrijven met hun accountant om tafel. De rol van de accountant veran...
18/08/25
Jacqueline Lijs nieuwe directeur-bestuurder Visit Flevoland
Per 15 september van dit jaar zal Jacqueline Lijs de rol van directeur-bestuurder van Visit Flevoland vervullen. Hiermee volgt zij Brigitte Daalder op.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...