Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-01-2022
Auteur: Marc Gerlings

Marketing Award Rotterdam naar Depot Boijmans

Marketing Award Rotterdam naar Depot Boijmans
Van links naar rechts: Wethouder Roos Vermeij, Menno van Gorp, Mario Kadiks, Burgemeester Aboutaleb, Ina Klaasen en Sjarel Ex (beiden Depot Boijmans Van Beuningen). Foto: Mamascreen.
Rotterdam Partners reikte de Marketing Award Rotterdam uit. De grote winnaar is het eind 2021 geopende Depot Boijmans van Beuningen. Aanstormend talent dat Rotterdam op de kaart zet is Menno van Gorp. De oevre-award gaat naar Mario Kadiks.

Depot Boijmans Van Beuningen is de winnaar van de 20e Marketing Award Rotterdam. De Jury roemde het depot om het uniek en gedurfde karakter, dat wereldwijd inspireert tot navolging. De Marketing Award Aanstormend Talent ging dit jaar naar Menno van Gorp. Mario Kadiks ontving de oeuvreprijs. De Marketing Awards werden op 19 januari op het Stadhuis uitgereikt door burgemeester Aboutaleb en wethouder Vermeij.

De Marketing Awards Rotterdam worden jaarlijks toegekend aan mensen of organisaties die een belangrijke bijdrage leveren aan het imago en de promotie van de stad. In 2020 werden de awards niet uitgereikt in verband met Corona. Dit jaar besloot de jury de draad weer op te pakken, om recht te doen aan al die Rotterdammers die ook in de huidige omstandigheden kans zagen om te blijven ondernemen en innoveren en daarmee ook de stad op een positieve en onderscheidende manier onder de aandacht te brachten. 

Burgemeester Aboutaleb bij de uitreiking: "Rotterdam is een enorm veelzijdige stad. De winnaars van vandaag zijn daar een prachtige afspiegeling van. Zij dragen ieder op eigen wijze het karakter van Rotterdam uit.”

Depot

‘The museum that will show everything’. Zo ging het Depot Boijmans Van Beuningen de wereld over toen het in november de deuren opende. De museale en culturele waarde die het Depot de stad brengt leveren het Depot de Marketing Award Rotterdam op. De jury roemt het unieke concept dat de museumcollectie openbaar ontsluit in een publiek toegankelijk depot. Ze stellen dat museum Boijmans Van Beuningen aan de voorkant staat van een wereldwijde trend in de museale wereld om museumcollecties breder toegankelijk te maken.

Een eervolle vermelding gaat uit naar architectenbureau MVRDV, winnaar van de Marketing Award Rotterdam 2014. Hun unieke ontwerp van het Depot heeft in grote mate bijgedragen aan de mondiale aandacht die het kreeg.

Menno van Gorp aanstormend talent van het jaar

De Marketing Award Rotterdam Aanstormend Talent ging naar breakdancer Menno van Gorp; topsporter, kunstenaar en Rotterdammer met een groot sociaal hart. Als drievoudig wereldkampioen gebruikt hij zijn bekendheid om de Rotterdamse jeugd te inspireren en stimuleren. De ambassadeur van het Jeugdfonds Cultuur Rotterdam opende in april 2021 de OTB-movement; een broedplaats voor urban sports voor de jeugd uit Rotterdam-Zuid.

De komende jaren ligt er voor Van Gorp nog meer moois in het verschiet, aangezien breakdance debuteert als officiële sport op de Olympische Spelen van 2024 in Parijs. Een prachtige kans voor onze Rotterdammer om zichzelf, zijn sport en zijn stad te laten zien aan de wereld.

Oeuvreprijs gaat naar Mario Kadiks

Eens in de vijf jaar rijkt de jury een derde award uit: de oeuvreprijs. Die eer was voor Mario Kadiks, die in 2021 na 35 jaar afzwaaide als directeur van de Marathon Rotterdam. Onder zijn bezielende leiding groeide de marathon uit van een noodlijdend evenement met 265 deelnemers, tot een internationaal vermaarde wedstrijd. Topsporters komen graag naar Rotterdam vanwege het snelle parcours en breedtesporters hebben de Marathon Rotterdam op hun bucketlist staan wegens de ongeëvenaarde ambiance.

De jury roemt Kadiks om de grote impact die hij als directeur van de marathon heeft gehad op het internationale sport imago van Rotterdam.
Trefwoorden: dmo, Rotterdam, marketing, award, museum, breakdance, marathon

CELTH




||| Nieuws |||

14/08/25
Trend: Nederlanders zoeken vaker koelere destinaties op
Terwijl Nederland massaal op vakantie is, draait de ANWB Alarmcentrale op volle kracht. Halverwege het zomerseizoen heeft de ANWB Alarmcentrale al ruim 450.000 meldingen ontvangen van vakantiegangers in binnen- en buitenland. Op drukke dagen gaat het om zo’n 15.000 digitale meldingen en telefoontjes per dag. Opvallend is dat steeds meer pechhulpvragen komen uit Scandinavië, terwijl het aantal meldingen uit traditionele zonbestemmingen zoals Frankrijk en Italië achterblijft.
13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in het zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...