Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-12-2021
Auteur: Marc Gerlings

Partner voor Hotels for Trees

Partner voor Hotels for Trees
Floris Licht en Marc van Boekholt. Foto: Hotels for Trees.
Blycolin wordt Founding Partner van Hotels for Trees. De internationale aanbieder in linnenservice voor de hospitality branche biedt de stichting financiële steun ten behoeve van de verdere Europese groei. Verder zal Blycolin het concept gaan promoten onder haar meer dan 2.000 hotelklanten. Een slimme zet voor dit jonge goede doel en voor de linnenleverancier.

Blycolin biedt linnen management aan voor hotels, restaurants en wellnesscenta. Het bedrijf is marktleider in de Benelux, Duitsland en Polen. Voor iedere hotelklant die zich aansluit bij Hotels for Trees zal Blycolin de eerste boom planten. Het partnership geldt voor tenminste vijf jaar.

Marc van Boekholt, CEO van Blycolin: "Ons partnership met Hotels for Trees past heel goed in de visie van Blycolin waarin wij onze verantwoordelijkheid voor een duurzame bedrijfsvoering willen nemen. Hierbij bieden we onze hotelklanten duurzame totaaloplossingen aan die bijdragen aan een optimale kwaliteitsbeleving.
Dit prachtige initiatief maakt een directe duurzame impact en wij spannen ons als ambassadeur dan ook graag in om onze klanten te overtuigen dit initiatief ook te omarmen en bij hun gasten onder de aandacht te brengen. Elke stay-over kamer die in plaats van de kamerschoonmaak kiest voor het planten van een boom kost ons een beetje omzet, maar dit levert wel direct een boom op. Concreter impact maken kan eigenlijk niet.” 

100.000 bomen

Hotels for Trees wil de hotellerie binnen Europa blijvend verduurzamen door besparingen op de kamerschoonmaak om te zetten in nieuw te planten bomen. 

Floris Licht, Chief Tree Planting Officer bij Hotels for Trees, ziet in deze partnership een belangrijke stap in de groei van Hotels for Trees: "We planten eerder deze maand de 5000ste boom en breiden momenteel uit naar Duitsland, Oostenrijk, België en Frankrijk. Met de steun van Blycolin hopen we in 2022 meer dan 100.000 bomen te kunnen planten.”
Trefwoorden: duurzaam, hotel, natuur

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
27/06/25
DierenPark Amersfoort lanceert zomers familie-evenement
Deze zomervakantie verandert DierenPark Amersfoort in een bruisend festivalbos. Van 23 tot en met 26 juli vindt de eerste editie van het ZOOmer Festival plaats. Bezoekers kunnen genieten van livemuziek, entertainment en zomerse lekkernijen.
23/06/25
Exclusief voor leden
Plaswijckpark mag Koninklijk Wapen voeren
Koning Willem-Alexander heeft het Recht tot het voeren van het Koninklijk Wapen met de toevoeging ‘Bij Koninklijke Beschikking Hofleverancier’ toegekend aan Stichting Plaswijckpark. Dit bekende Rotterdamse park ontvangt jaarlijks rond de 450.000 bezoekers.
18/06/25
Europa-Park opent Silver Lake City: een nieuwe dimensie in thematisch overnachten
Rustieke westernsfeer en moderne comfortvoorzieningen komen samen in Silver Lake City, de nieuwste uitbreiding van het Europa-Park Resort. Het voormalige Camp Resort is volledig herontwikkeld tot een authentiek westernstadje met een breed scala aan overnachtingsmogelijkheden en belevingen voor het hele gezin.
16/06/25
ZOOmer Festival in DierenPark Amersfoort
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.