Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-12-2021
Auteur: Marc Gerlings

Partner voor Hotels for Trees

Partner voor Hotels for Trees
Floris Licht en Marc van Boekholt. Foto: Hotels for Trees.
Blycolin wordt Founding Partner van Hotels for Trees. De internationale aanbieder in linnenservice voor de hospitality branche biedt de stichting financiële steun ten behoeve van de verdere Europese groei. Verder zal Blycolin het concept gaan promoten onder haar meer dan 2.000 hotelklanten. Een slimme zet voor dit jonge goede doel en voor de linnenleverancier.

Blycolin biedt linnen management aan voor hotels, restaurants en wellnesscenta. Het bedrijf is marktleider in de Benelux, Duitsland en Polen. Voor iedere hotelklant die zich aansluit bij Hotels for Trees zal Blycolin de eerste boom planten. Het partnership geldt voor tenminste vijf jaar.

Marc van Boekholt, CEO van Blycolin: "Ons partnership met Hotels for Trees past heel goed in de visie van Blycolin waarin wij onze verantwoordelijkheid voor een duurzame bedrijfsvoering willen nemen. Hierbij bieden we onze hotelklanten duurzame totaaloplossingen aan die bijdragen aan een optimale kwaliteitsbeleving.
Dit prachtige initiatief maakt een directe duurzame impact en wij spannen ons als ambassadeur dan ook graag in om onze klanten te overtuigen dit initiatief ook te omarmen en bij hun gasten onder de aandacht te brengen. Elke stay-over kamer die in plaats van de kamerschoonmaak kiest voor het planten van een boom kost ons een beetje omzet, maar dit levert wel direct een boom op. Concreter impact maken kan eigenlijk niet.” 

100.000 bomen

Hotels for Trees wil de hotellerie binnen Europa blijvend verduurzamen door besparingen op de kamerschoonmaak om te zetten in nieuw te planten bomen. 

Floris Licht, Chief Tree Planting Officer bij Hotels for Trees, ziet in deze partnership een belangrijke stap in de groei van Hotels for Trees: "We planten eerder deze maand de 5000ste boom en breiden momenteel uit naar Duitsland, Oostenrijk, België en Frankrijk. Met de steun van Blycolin hopen we in 2022 meer dan 100.000 bomen te kunnen planten.”
Trefwoorden: duurzaam, hotel, natuur

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...