Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-12-2021
Auteur: Redactie
NRIT

NRIT wordt nieuwe mediapartner LDA

NRIT wordt nieuwe mediapartner LDA

NRIT is vanaf 2022 de mediapartner van de Landelijke Data Alliantie (LDA). In het magazine Recreatie & Toerisme (R&T) en op het kennisplatform www.nritmedia.nl is dan structureel ruimte voor content over de activiteiten en aandachtsgebieden van de LDA. Ook verschijnt er in het eerste kwartaal van volgend jaar een LDA-jaarspecial.

Dit partnerschap draagt bij aan het verwezenlijken van de ambitie van de LDA om te komen tot één landelijk kennisnetwerk om beschikbare data en inzichten over toerisme van, naar en in Nederland samen te brengen, te delen en waar nodig te versterken. 

Voor de redactie van NRIT is het belangrijk dat ze rechtstreeks voeling krijgen met de vele belangrijke en innovatieve onderzoeken die onder de hoede van de LDA plaatsvinden en ontwikkeld worden. "We hadden al een sterk netwerk rond toeristisch onderzoek maar zijn heel blij dat we nu een formeel en rechtstreeks lijntje hebben met de LDA", zegt Ton Vermeulen van NRIT. "We zien dat de sector steeds meer datagedreven gaat werken en de projecten van de LDA geven daar voeding aan. Wij zijn blij dat we in de communicatie naar de sector onze rol daarin nog beter kunnen oppakken." 

In het decembernummer van R&T verschijnt al het eerste artikel: Eerste datahub voor Nederlandse vrijetijdseconomie. Deze hub biedt ondernemers, overheden en kennisinstituten de mogelijkheid alle beschikbare relevante data en informatie op het gebied van toerisme en recreatie met elkaar te delen. Het project is mogelijk gemaakt met steun van de Landelijke Data Alliantie en dient als lichtend voorbeeld voor andere provincies en DMO’s. Het mooie van het hub-concept is dat deze relatief eenvoudig kunnen worden gekloond en gekoppeld aan andere hubs. 

Link: https://www.landelijkedataalliantie.nl/nl/home.htm
Topics:Onderzoek
Trefwoorden: onderzoek, communicatie, LDA

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
04/07/25
Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
27/06/25
Exclusief voor leden
Wordt Groningen de AI-stad van Nederland?
Kunstmatige intelligentie (AI) is de technologie die onze economie, veiligheid en manier van leven de komende jaren gaat bepalen. Maar op dit moment komen de belangrijkste innovaties uit de Verenigde Staten en China. Dat maakt Europa, en dus ook Nederland, te afhankelijk van anderen. In Groningen moet een AI-fabriek komen die in 2027 operationeel wordt.
24/06/25
Nederland behoudt 8e plek op wereldranglijst congressen
Nederland staat voor het derde jaar op rij op de achtste plaats in de wereldwijde ranglijst van de International Congress and Convention Association (ICCA). Deze stabiele positie onderstreept de kracht van Nederland als toonaangevende bestemming voor internationale congressen en bijeenkomsten.
10/06/25
Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
24/04/25
KLM voegt Barbados weer toe aan winterbestemmingen
KLM start in het winterseizoen van 2025 met de heropening van de nieuwe tropische bestemming Bridget...
07/04/25
Libéma ontwikkelt Kasteel Steenenburg tot complete horeca
Het roze kasteel van voormalig attractiepark ‘Land van ooit’ wordt door Libéma verbouwd tot horecagelegenheid. Er wordt ook een hotel bijgebouwd. Libéma richt zich op zowel de zakelijke als de toeristische gast. In september gaat het kasteel open voor de gasten.