Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-12-2021
Auteur: redactie
NRIT Media

Nivon nieuwe eigenaar van Camping de Gronselenput in Wijlre

Vanaf 1 januari 2022 zal camping de Gronselenput in Wijlre verder gaan onder de vlag van Nivon.

Nivon nieuwe eigenaar van Camping de Gronselenput in Wijlre

Al sinds 1936 is het stuk grond aan de voet van de Keutenberg in eigendom van de huidige Stichting Paasheuvelgroep. Eerst als kamplocatie voor de jongens en meisjes van de Arbeiders Jeugd Centrale, later als camping voor individuele kampeerders.


"Het bijzondere is dat al die tijd het terrein door een team van vrijwilligers is beheerd, tot op de dag van vandaag. Het zorgt voor een unieke en zeer prettige sfeer.” – aldus Peter Verdaasdonk, directeur van Stichting Paasheuvelgroep. "Het is dan ook met een dubbel gevoel dat we het terrein nu verkopen. Als stichting zijn wij echter gespecialiseerd in grotere groepen met maaltijdverzorging en hierdoor ontving de camping niet altijd de aandacht en focus die ze verdiende. Met alle betrokkenen zijn we op zoek gegaan naar een partner die past bij de camping en die de bijzondere waarden van de camping recht kan doen. Deze hebben we gelukkig gevonden in Nivon. Voor ons een goede buur vanwege het naast gelegen kampeerterrein, de Gele Anemoon”


Per 1 januari zal de camping onder dezelfde naam en met hetzelfde team van vrijwilligers verder gaan onder de vlag van Nivon.


"De visie van camping de Gronselenput sluit naadloos aan bij die van Nivon Natuurvrienden. De camping zal dan ook op dezelfde wijze gecontinueerd worden. Bovendien staan ook bij Nivon de vrijwilligers centraal. We zijn er dus van overtuigd dat camping de Gronselenput een mooie toekomst tegemoet gaat.” – vult Ron Manuel, directeur Nivon Natuurvrienden, aan.

Trefwoorden: Nivon, verkoop camping, natuurvrienden

CELTH



||| Nieuws |||

16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
10/07/25
Exclusief voor leden
Vrije consumptie stagneert, grote verschillen in vrijetijdssector
Nederlandse consumenten maken een pas op de plaats. Uit transactiedata van ING blijkt dat consumenten iets minder goederen en iets meer diensten kochten. Uit de vrijetijdssector komen wisselende resultaten naar voren.
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
08/07/25
Rustwat opnieuw verkozen tot leukste waterrasterras
Voor het tweede jaar op rij is Rustwat aan de Linge uitgeroepen tot ‘Het leukste terras aan het water’ in het Rivierengebied. Het terras wist opnieuw de meeste stemmen te verzamelen tijdens de jaarlijkse verkiezing van Stichting Bureau Toerisme.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.