Geplaatst op: 12-11-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Snelle groei voor Convious

Snelle groei voor Convious

Het Nederlandse Convious is de afgelopen periode twee maal in de prijzen gevallen. Convious biedt bedrijven in de dagrecreatie een platform voor hun marketing-, verkoop- en servicestrategie. Het bedrijf groeit spectaculair. 

Convious won tijdens de Main Software 50 Awards de ‘Highest Growth’ award dankzij een groei van 600% in het afgelopen jaar. Daarnaast is Convious op de tweede plaats geëindigd in het overall-klassement. Ook  behaalde het bedrijf in de Deloitte Technology Fast 50 een  twaalfde plek. In deze lijst staan de snelst groeiende technologiebedrijven, innovatiefste scale-ups en veelbelovendste start-ups van Nederland in de schijnwerpers.

Camiel Kraan, CEO van Convious: "Ik ben supertrots op het winnen van deze prijzen. Het is de bevestiging dat we op het juiste spoor zitten en dat we met onze software écht een verschil maken voor de vrijetijdsindustrie."

Wat is Convious?

Convious, levert all-in-one SaaS-software om de digitale ervaring van bezoekers te optimaliseren; voor, tijdens én na het bezoek. Met het eCommerce platform van Convious boeken partners meer omzet, verbetert de klantervaring en neemt handmatig werk af. Het bedrijf richt zich op attractieparken, dierentuinen, musea en wellness-faciliteiten. "Ons AI-gestuurde cloudplatform stelt al meer dan 100 bedrijven in staat om directer en veiliger te verkopen vanaf hun eigen website, met betere resultaten, betere prijzen en veiligere locaties”, schrijft het bedrijf.

Klanten zijn ondermeer attractieparken zoals Hellendoorn, Plopsaland, Snowworld, Fantasialand en Movie park alsmede dierentuinen zoals Hannover Zoo. Met de software van Convious bieden zij hun klanten een gepersonaliseerde customer journey en optimale koopervaringen.

Klinkende resultaten

Dit jaar heeft Convious gezorgd dat er door hun klanten tot op heden meer dan 4,5 miljoen entreekaartjes en meer dan 500.000 upsells verkocht. De prijzen die dankzij deze resultaten nu gewonnen zijn motiveren om volgend jaar nog harder aan de weg te timmeren. 

Link: https://www.convious.com/?lang=nl
Trefwoorden: attractieparken, cultuur, dagrecreatie

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
04/07/25
Nieuwe fietsroute rond het IJsselmeer met veerverbindingen
De veerverbindingen tussen Enkhuizen, Stavoren, Urk en Medemblik zijn voortaan onderdeel van de fiets- en wandelnetwerken van Noord-Holland, Friesland en Urk. Dit maakt het eenvoudiger om recreatieve routes over het IJsselmeer te plannen.
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
04/07/25
Exclusief voor leden
Petitie: informeer passagiers over tromboserisico
De Trombosestichting is een petitie gestart om luchtvaartmaatschappijen te bewegen passagiers beter te informeren over het risico op trombose tijdens lange vluchten.
04/07/25
Exclusief voor leden
Opening nieuwe camperplaats in hart van Emmen
Emmen verwelkomt camperreizigers met een gloednieuwe camperplaats aan het Westeind.
04/07/25
Toeristische bestedingen in Zuid-Limburg stijgen naar recordhoogte
Zuid-Limburg heeft in 2023 een indrukwekkende groei doorgemaakt als toeristische bestemming. Uit onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg blijkt dat toeristen en recreanten samen maar liefst €1,59 miljard uitgaven in de regio. Deze groei onderstreept het belang van toerisme als economische motor voor de regio.