Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 14-10-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media

Bijna 35000 bezoekers op de `kampeer & Caravan Jaarbeurs

Veel enthousiasme op eerste kampeerbeurs na de pandemie

Bijna 35000 bezoekers op de `kampeer & Caravan Jaarbeurs

Op zondagmiddag 9 oktober, 17 uur, klonk het eindsein van de van de Kampeer & Caravan Jaarbeurs, het eerste grote publieksevenement na het uitbreken van de coronapandemie in Utrecht. Bijna vijfendertig duizend bezoekers bezochten hét kampeerevent van Nederland, fors meer dan de organisatie zelf verwachtte.

 

"Na een wereldwijde pandemie is het onmogelijk in te schatten of mensen alweer de stap maken om een groot landelijk evenement te bezoeken”, stelt beursmanager Rachel Jankowsky. "Maar het aantal verkochte toegangskaarten en de positieve reacties van onze exposanten hebben al onze verwachtingen overtroffen.”

 

"Kamperen is booming”, vervolgt ze. "Daar heeft corona ook aan bijgedragen, omdat het eigenlijk de enige manier was om op vakantie te kunnen. De populariteit van kamperen zien we nu terug in het aantal verkochte entreekaarten: ruim 38 duizend stuks. Natuurlijk was het van tevoren lastig om in te schatten hoeveel mensen na de pandemie de beurs alweer zouden gaan bezoeken. Deze enorme toeloop hadden we niet verwacht”, aldus Jankowsky.

 

Leo Diepemaat, voorzitter van de branchevereniging Kampeer en Caravan Industrie was positief verrast over de drukte op de beurs: "Geweldig om te zien dat we zoveel nieuwe kampeerders op de beurs konden begroeten. Jammer dat een aantal merken ontbrak, door leveringsproblemen als gevolg van de coronapandemie en de enorme vraag naar kampeermiddelen. Maar ik ben er trots op dat we tijdens deze succesvolle beurs de volle breedte van kamperen hebben kunnen laten zien, inclusief veelbelovende innovaties. Van tenten en daktenten tot vouwwagens, van caravans en campers tot voortenten en accessoires.”

 

Ook Patrick van der Burgh, verantwoordelijk voor de merken Knaus, Tabbert en Weinsberg sluit de beurs positief af: "Op onze stand heb ik niet gemerkt dat het minder druk was dan in 2019. Ik ben blij dat we weer een kampeerbeurs hebben kunnen neerzetten met vrolijke maar vooral ook serieuze bezoekers. Het is mij duidelijk dat de caravan weer herontdekt is en dat ons gasloze concept - de 100 procent elektrische caravan - aanslaat. Samen met onze dealers zijn we zeer tevreden met de behaalde resultaten.”

 

Maarten de Roos van Easy Caravaning blikt tevreden terug: "We hebben het ontzettend druk gehad. We zijn enorm verrast over de nog steeds toenemende aandacht voor onze Holtkamper tenttrailers en het cross-over concept TakeOff. Opvallend was het grote aantal startende kampeerders dat zich kwam oriënteren. En het bleef niet bij oriënteren alleen: commercieel gezien was de beurs een geweldig succes, waarbij we met onze merken zelfs nóg meer hebben verkocht dan op de drie dagen langer durende beurs in Düsseldorf, terwijl die nog beduidend meer bezoekers trekt”.

Trefwoorden: Kamperen, kampeer en caravan beurs

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...