Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 13-10-2021
Auteur: Marc Gerlings

Europarcs verbetert website en leidt dat tot betere conversie?

Europarcs verbetert website en leidt dat tot betere conversie?
De website van vakantieparkenketen Europarcs is vernieuwd - www.europarcs.nl. "Een prachtig nieuw design, nog meer voorkeuren die jij kan invullen, nog meer parken in binnen- en buitenland", meldt het bedrijf trots.  

Opvallend is de kop bij de openingsfoto waarin meteen een 'ja' wordt gevraagd om je vakantieplannen te realiseren. De merknaam ontbreekt op dat niveau. Vragen om de 'ja' is een klassieke schrijftip die vaak bij e-mail en andere campagnes tot conversie leidt. Interessant om te zien of het ook op dit niveau werkt.

Blij? :)

Nog binnen de openingsfoto is de boekingsmodule verwerkt. Een leuke toevoeging is de extra regel met het filter 'wat maakt je blij?', waar je een keuze kunt maken in regio, extra faciliteit en het soort omgeving. Daarna volgt een aanbod van 3 parken. Het blok eronder gaat over thema's die de consument aanspreekt om te ervaren, zoals natuur of water. 

Dat de bijzondere accommodaties nog steeds de aandacht trekken blijkt uit het volgende blok. Hier staan de tiny houses, waterlodges, zwerfhutten en nog meer eigenzinnige accommodaties.

In de afsluiting staan alle provincies maar ook de vakantieperioden waarop gezocht wordt, plus de verwijzingen naar social media. 
Trefwoorden: markering, webdesign, online, mail, conversie, vakantiepark

CELTH



||| Nieuws |||

21/05/25
Minister Beljaarts neemt 'Handreiking regeldruk in de watersport- en recreatiesector’ in ontvangst
HISWA-RECRON-directeur Geert Dijks heeft de ‘Handreiking regeldruk in de watersport- en recreatiesector’ deze week aangeboden aan minister Beljaarts van Economische Zaken.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
20/05/25
Open Watersport Weken 2025 trekken meer dan 25.000 bezoekers
De derde editie van de Open Watersport Weken, die plaatsvonden van 5 april tot en met 18 mei in Frie...
12/05/25
Ruim 200 stranden en jachthavens ontvangen Blauwe Vlag in 2025
In 2025 mogen maar liefst 202 locaties de Blauwe Vlag voeren. Vorig jaar waren het er nog 195. Het gaat om 145 jachthavens, 50 stranden en 7 binnenstranden.
01/04/25
Week van de Duurzame Waterrecreatie
In de week van 22 tot en met 28 mei 2025 vindt voor de derde keer op rij de Week van de Duurzame Waterrecreatie plaats. Tijdens deze week staan verschillende kennisonderwerpen op het gebied van duurzame waterrecreatie in de schijnwerpers.?
27/03/25
Succes voor HISWA-RECRON en Watersportverbond tegen gemeente Amsterdam
Watersportorganisaties HISWA-RECRON en het Koninklijk Nederlands Watersportverbond hebben succes geboekt in hun strijd tegen de gemeente Amsterdam rond het instellen van een emissieroze zone.
04/03/25
Boot Holland 11 - 15 maart 2026
Boot Holland 2025 werd een maand geleden vroegtijdig afgeblazen. Nu zijn de data bekend voor dit evenement in 2026.
07/02/25
Vanaf 1 april geen emissie meer van boten in grachten Amsterdam
Vanaf 1 april 2025 wordt het centrumgebied een uitstootvrije zone voor recreatievaartuigen, meldt gemeente Amsterdam. Dit betekent dat alleen vaartuigen die varen op elektriciteit, waterstof of spierkracht zijn toegestaan. Je mag geen uitstoot meer produceren.