Geplaatst op: 23-09-2021
Auteur: Marc Gerlings

100e vakantiepark voor Landal in Schoorl

Dirk Anbeek is trots op internationale groei

100e vakantiepark voor Landal in Schoorl
Links Dirk Anbeek CEO Landal GreenParks, Esther Bosma Parkmanager Landal Berger Duinen en Klaas Odink van Kopare Development.
Met de opening van Landal Berger Duinen heeft de keten van vakantieparken Landal GreenParks haar 100e vakantiebestemming operationeel. Wat ooit begon met bungalowpark Rabbit Hill bij Nieuw Milligen (Veluwe), werd Landal GreenParks. Dit Hollandse merk is uitgegroeid tot een internationale verhuurorganisatie van vakantieparken met bestemmingen in 9 landen van Europa. 

De vakantieaanbieder is internationaal groot geworden op het gebied van management, beheer en exclusieve verhuur van recreatieparken. In de loop der jaren heeft Landal GreenParks volop ervaring en expertise opgebouwd op het gebied van ontwerp en aanleg van recreatieparken, accommodaties, voorzieningen en faciliteiten. Landal biedt gasten een ruime keuze aan kwalitatief hoogwaardige verblijfsmogelijkheden. Van Noordzeekust tot Deense stranden, van bos- en heidegebieden tot aan de Alpen of op het nieuwe land van Marker Wadden.

Trots op groei

"We zijn bijzonder trots om vandaag ons 100e vakantiepark te kunnen openen. Landal GreenParks is uitgegroeid tot een belangrijke speler op het gebied van hospitality en duurzaamheid. Daarmee bevestigen we ook onze koppositie op de recreatiemarkt. En hoewel de keuze reuze is, blijft het natuurlijk niet bij die honderd. Op dit moment zetten we de versnelde groei door en zijn er meerdere vakantieparken in ontwikkeling, variërend van vergunningsaanvraag tot en met bijna-oplevering,” aldus Dirk Anbeek, algemeen directeur van Landal GreenParks. 

Beleggers zien kansen

"Covid-19 heeft de vraag naar vakantiewoningen zowel bij gasten als bij beleggers flink aangewakkerd. De trend van dichtbijvakanties met rust en ruimte zal de komende jaren verder toenemen en er liggen voor deze doelgroep mooie projecten te wachten. We staan aan het begin van een nieuwe fase waarin we, na verkregen goedkeuring, samen met Roompot, verdere internationale expansie nastreven,” aldus Anbeek. >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: vakantiepark, Landal, 100, accommodatie, vakantie, toerisme

||| Blogs |||

30/11/17
Customer Journey “Teaching 3 weeks on Leisure & Events Management and Tourism in Shanghai”
De pre-exposure fase Een uitnodiging om les te gaan geven als visiting professors bij Shanghai N...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...
23/11/15
Joie de vivre
Joie de vivre
23/11/15 · Onderzoek · Nienke van Boom | Lees meer
Vrijetijd - of ‘leisure’ - wordt vaak geassocieerd met plat vermaak, hedonistisch consumentisme...
16/09/15
Productiviteitsdenken kan te ver gaan
In de afgelopen zomer was ik uitgenodigd voor het bezoeken van een toneelvorstelling op een...
26/05/15
DISCUSS! Visitor pressure in cities only a problem when tourism is not economically important
The Centre of Expertise of Leisure, Tourism Hospitality is doing research on the increasing strain t...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

02/12/21
“Het beantwoorden van reviews beïnvloedt verkoopcijfers”
Bijna iedereen leest wel eens reviews op het internet. Die reacties (en de manier waarop een onderne...
30/11/21
Eerste datahub voor vrijetijdseconomie gelanceerd
MarketingOost lanceert de eerste datahub in de Nederlandse vrijetijdseconomie. Het unieke dataplatform biedt ondernemers, overheden en kennisinstituten de mogelijkheid alle beschikbare relevante kennis en informatie op het gebied van toerisme en recreatie te delen. Het is voor het eerst dat binnen de sector zoveel bronnen en data bij elkaar komen.
19/11/21
Tweederde vakantiegangers wil vaker op vakantie na corona
Bijna tweederde van de Nederlanders wil vaker op vakantie gaan als de coronapandemie voorbij is en a...
10/11/21
Exclusief voor leden
Belgische opleiding opent lab voor digitale beleving
De Experience Hub van Thomas More-hogeschool is een ruimte voor onderzoek en experiment rond innovatieve digitale toepassingen als virtual en augmented reality. Bedrijven en organisaties kunnen in de Hub ontdekken en testen hoe zij VR, AR of andere digitale belevingen kunnen toepassen binnen hun sector.
05/11/21
Reistrends voor 2022: Wintersport in Oostenrijk, staycation in voorjaar
Ondanks de onzekerheden die weer de kop op steken, zijn Nederlanders alweer bezig om hun vakantiever...
04/11/21
Trend: inhaalslag starters in horeca
Het totaal aantal bedrijven is op 1 november 2021 verder gestegen naar 2.186.061. Voor de sector leisure is de trend interessant van het sterk gestegen aantal nieuwe bedrijven in de horeca.
01/11/21
Aantal downloads wandelapp Landschap Overijssel in 2021 sterk gestegen
Afgelopen jaar groeide de populariteit van het wandelen. Dat merkt Landschap Overijssel in het gestegen aantal downloads van hun wandelapp.
29/10/21
Perceptie reisadviezen
Het merendeel van de Nederlandse reizigers vindt de reisadviezen van de Nederlandse overheid te stre...