Geplaatst op: 27-08-2021
Auteur: Marc Gerlings

Den Haag is dit najaar culturele verrassingstocht

Den Haag is dit najaar culturele verrassingstocht
Den Haag geeft culturele sector steun in de rug met campagne. Foto: The Hague & Partners / theparcifal.com
Rock of klassiek, hiphop of moderne dans, toneel of cabaret, Hollandse meesters of street art: in Den Haag vind je het allemaal. Met een campagne zet de stad vanaf september 2021 de spotlight op de rijkdom en veelzijdigheid van het culturele aanbod. 

Op donderdag 2 september om 10.00 uur geeft wethouder Robert van Asten op ludieke wijze het startschot voor de campagne, waarna een culturele verrassingstocht door de stad volgt met als host Pat Smith, de zanger van Splendid en nachtburgemeester van Den Haag.

Na lastige tijd extra ondersteuning voor cultuur

Na een uitdagende tijd staat de culturele sector weer in de startblokken en het publiek kan niet wachten om zich weer te laten verrassen. De campagne, een initiatief van de gemeente Den Haag in samenwerking met The Hague & Partners, zal op een aansprekende, kleurrijke manier laten zien wat de stad op het gebied van cultuur allemaal in huis heeft. 

Den Haag is de stad van oude meesters en nieuwe helden is de boodschap van DMO The Hague & Partners. Je bezoekt er dans- of toneelvoorstellingen van topniveau of bewondert er jong talent. Je dompelt je er onder in het nachtleven of bezoekt een literair festival. Zingt mee met bekende bands of laat je meevoeren op de klanken van klassieke muziek. Bekijkt Haagse iconen als Het meisje met de parel of de Victory Boogie Woogie of verbaas je over optische illusies. De tour begint met een verrassingsoptreden in het Paard, gevolgd door bijzondere ervaringen in onder meer Escher in het Paleis en Beelden aan Zee. 
Trefwoorden: Den Haag, marketing, cultuur, campagne

||| Blogs |||

09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
30/03/21
Hoe je een imago verkwanselt met een kop koffie
In het stemhokje schoot de gedachte door mijn hoofd. Merkwaardig eigenlijk dat meerdere politieke pa...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

10/09/21
Pijl uit zomercampagne Brabant vindt eindpunt in Grave
Gisteren overhandigde Heleen Huisjes, directeur van VisitBrabant, de knalrode pijl van 5.5 meter en 7000 kilo en daarop de tekst ‘Hier moet je zijn in Brabant’ aan Rick Joosten, wethouder gemeente Grave, de eindbestemming van deze gigantische blikvanger.
10/09/21
Exclusief voor leden
Groningen, Ostfriesland en Emsland koppelen fietsroutenetwerk aan elkaar
Regiobestuurders van de provincie Groningen, het Duitse Ostfriesland en Emsland openden vanmorgen het grensoverschrijdende fietsroutenetwerk. Aan Duitse kant werd een nieuw netwerk naar Nederlands model aangelegd en Groningen sloot zijn netwerk daar op aan. 'Meer fietstoeristen,' is de hoop van de bestuurders.
10/09/21
Muziek luisteren in Limburgse heuvels
Wanderlöss is een team van muzikale beroepsliefhebbers met wortels in Zuid-Limburg. Ze willen hun favoriete muziek brengen naar de velden, de heuvels, de hoeven, de paden en de bossen uit hun jeugd. Wanderlöss vindt voor het eerst plaats op 2 en 3 oktober en de eerste namen zijn bekend gemaakt.
31/08/21
Vrijetijdsmakelaar en hackathon voor vernieuwende ideeën vrijetijdseconomie
Er komt een vrijetijdsmakelaar die ondernemers helpt bij het ontwikkelen van toeristische en recreat...
30/08/21
Langste regenboogfietspad ontvangt prijs
In een liveshow in TivoliVredenburg ontvangt Elias van Mourik de Annie Brouwer-Korf Prijs 2021 van de Utrechtse burgemeester Sharon Dijksma tijdens het Midzomergracht festival. Hij ontvangt deze prijs vanwege zijn initiatief voor ‘s werelds langste regenboogfietspad op het Utrecht Science Park.
27/08/21
Den Haag is dit najaar culturele verrassingstocht
Rock of klassiek, hiphop of moderne dans, toneel of cabaret, Hollandse meesters of street art: in Den Haag vind je het allemaal. Met een campagne zet de stad vanaf september 2021 de spotlight op de rijkdom en veelzijdigheid van het culturele aanbod.
18/08/21
Visit Zuid-Limburg werft 114 vrijwillers om routes op waterschade te controleren
DMO Visit Zuid-Limburg heeft in no-time 114 vrijwilligers geworven die na de watersnood ruim tweeduizend kilometer aan routes hebben gecontroleerd.
16/08/21
Pop-upwinkel vol cultuur is Uitalage voor Utrecht
Een pop-upwinkel vol cultuur opende afgelopen vrijdag 13 augustus de deuren in de binnenstad. De twee verdiepingen tellende Uitalage Utrecht aan de Steenweg laat met dagelijkse optredens, een minibioscoop en wisselende exposities letterlijk zien wat de Utrechtse culturele sector de komende maanden allemaal voor moois te bieden heeft. Uitalage Utrecht is een initiatief van Utrecht Marketing, met dank aan Centrummanagement Utrecht, Gemeente Utrecht, Morgen Mooier Maken en verzekeraar a.s.r.