Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 27-08-2021
Auteur: Marc Gerlings

Den Haag is dit najaar culturele verrassingstocht

Den Haag is dit najaar culturele verrassingstocht
Den Haag geeft culturele sector steun in de rug met campagne. Foto: The Hague & Partners / theparcifal.com
Rock of klassiek, hiphop of moderne dans, toneel of cabaret, Hollandse meesters of street art: in Den Haag vind je het allemaal. Met een campagne zet de stad vanaf september 2021 de spotlight op de rijkdom en veelzijdigheid van het culturele aanbod. 

Op donderdag 2 september om 10.00 uur geeft wethouder Robert van Asten op ludieke wijze het startschot voor de campagne, waarna een culturele verrassingstocht door de stad volgt met als host Pat Smith, de zanger van Splendid en nachtburgemeester van Den Haag.

Na lastige tijd extra ondersteuning voor cultuur

Na een uitdagende tijd staat de culturele sector weer in de startblokken en het publiek kan niet wachten om zich weer te laten verrassen. De campagne, een initiatief van de gemeente Den Haag in samenwerking met The Hague & Partners, zal op een aansprekende, kleurrijke manier laten zien wat de stad op het gebied van cultuur allemaal in huis heeft. 

Den Haag is de stad van oude meesters en nieuwe helden is de boodschap van DMO The Hague & Partners. Je bezoekt er dans- of toneelvoorstellingen van topniveau of bewondert er jong talent. Je dompelt je er onder in het nachtleven of bezoekt een literair festival. Zingt mee met bekende bands of laat je meevoeren op de klanken van klassieke muziek. Bekijkt Haagse iconen als Het meisje met de parel of de Victory Boogie Woogie of verbaas je over optische illusies. De tour begint met een verrassingsoptreden in het Paard, gevolgd door bijzondere ervaringen in onder meer Escher in het Paleis en Beelden aan Zee. 
Trefwoorden: Den Haag, marketing, cultuur, campagne

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
23/07/25
Terrasverkiezing vergroot ondernemersbetrokkenheid én zichtbaarheid van waterrijk recreatief aanbod
De jaarlijkse verkiezing ‘Het leukste terras aan het water’, georganiseerd door Stichting Bureau Toerisme, heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een krachtig instrument voor regiopromotie en ondernemersactivatie.
14/07/25
Ludieke campage van Twente Marketing: De Tukker Test
Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...