Geplaatst op: 16-08-2021
Auteur: Marc Gerlings

Pop-upwinkel vol cultuur is Uitalage voor Utrecht

Pop-upwinkel vol cultuur is Uitalage voor Utrecht
De Uitalage in Utrecht. Foto: Martin Hols
Een pop-upwinkel vol cultuur opende afgelopen vrijdag 13 augustus de deuren in de binnenstad. De twee verdiepingen tellende Uitalage Utrecht aan de Steenweg laat met dagelijkse optredens, een minibioscoop en wisselende exposities letterlijk zien wat de Utrechtse culturele sector de komende maanden allemaal voor moois te bieden heeft. Uitalage Utrecht is een initiatief van Utrecht Marketing, met dank aan Centrummanagement Utrecht, Gemeente Utrecht, Morgen Mooier Maken en verzekeraar a.s.r.

Uitalage Utrecht zet de culturele instellingen na een zware periode extra in de spotlight. De popup-winkel biedt Utrechters en bezoekers de kans om op een laagdrempelige manier kennis te maken met de rijke programmering van de lokale podia, musea en festivals die ondanks de coronamaatregelen toch doorgaan. Wie geïnspireerd raakt kan direct extra informatie meenemen of vragen stellen aan de aanwezige VVV-medewerkers.

Zet in de rug voor cultuur

Buiten dat de culturele sector een zet in de rug krijgt, toont Uitalage Utrecht door middel van het lokale cultuuraanbod de aantrekkelijkheid van Utrecht en draagt de popup-winkel bij aan een gevarieerd en levendig centrum. Hiermee wordt verbinding gelegd met Morgen Mooier Maken, dat tot doel heeft door middel van slimme samenwerkingen tussen ondernemers, vastgoedeigenaren en de gemeente Utrecht de leegstand in de binnenstad tegen te gaan.

Theater gratis te bezoeken

Utrechtse muzikanten, cabaretiers en andere artiesten verzorgen de dagelijkse programmering in Uitalage Utrecht. Op de begane grond staan zij in een intieme huiskamersetting terwijl publiek op de eerste verdieping door het grote podium kan genieten van een echte theatrale ervaring. De optredens vinden plaats om 12.30 uur en om 17.00 uur en zijn kosteloos bij te wonen. Binnenlopen is voldoende, wel is er een maximum aan het aantal plaatsen.

Uitalage Utrecht (Steenweg 34) is tot en met 24 oktober van woensdag t/m zondag geopend van 11.00 uur tot 18.30 uur. Kijk voor de programmering op www.uitalage-utrecht.nl of de sociale media van Uitagenda Utrecht.
Trefwoorden: pop-up, VVV, destinatie marketing, citymarketing, cultuur, Utrecht

CELTH



||| Nieuws |||

17/06/25
Exclusief voor leden
Pocketpark Houthavens Botanique open
Prinses Margarita opende in de Amsterdamse Houthavens het Houthavens Botanique. Dit groene pocketpark, een samenwerking van Heren2, Boomkwekerij Ebben en Erwin Stam Tuinstudio, benadrukt het belang van groenbeleving.
17/06/25
Caroline Belt wordt directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation.
Met ingang van 1 juli start Caroline Belt als directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation. Caroline neemt hiermee het stokje over van Frank van den Eijnden die in de afgelopen 15 jaar Van Gogh in Brabant op de kaart heeft gezet en Simone van der Heiden die vanaf 2022 mede de directie heeft gevoerd.
17/06/25
Binnenlandse vakantiegangers stoten meer CO2-uit, eco-efficiency wel omhoog
De CO2-uitstoot ten gevolge van binnenlandse vakanties groeide in 2023 harder dan het aantal vakanties. De zogenaamde eco-efficiency verbeterde wel, van 2,24 verdiende euro naar 2,33 euro per kilogram uitgestote CO2. Dat blijkt uit een studie van de Breda University of Applied Sciences en NBTC.
16/06/25
Exclusief voor leden
PMV neemt 39 procent belang in Brussels Airport
Op 13 juni heeft PMV, de Participatiemaatschappij Vlaanderen een overeenkomst bereikt met het Canadese pensioenfonds Ontario Teachers’ Pension Plan, OTPP, om haar onrechtstreeks belang in Brussels Airport Company te verwerven.
16/06/25
ZOOmer Festival in DierenPark Amersfoort
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
16/06/25
Exclusief voor leden
Rijden in het buitenland? Toch wel eng
34 procent van de Nederlandse vrouwen vindt autorijden in het buitenland spannend, terwijl 82 procent van de mannen gerust achter het stuur stapt.
13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...