Geplaatst op: 19-07-2021
Auteur: Redactie
NRIT

TopParken verlengd contract voor duurzaam bedlinnen

TopParken verlengd contract voor duurzaam bedlinnen

Duurzaam ondernemen betekent dat je alle processen tegen het duurzame voetlicht moet houden. Ook je bedlinnen. TopParken doet dat al 12 jaar en hebben nu het contract met hun partner Blycolin weer verlengd. 

Blycolin levert Pure Eco bedlinnen met internationale keurmerken zoals het Fairtrade keurmerk en het Global Organic Textile Standard (GOTS). Naast duurzaamheid, verbinden de kernwaarden service en kwaliteit beide partijen met elkaar. 

100% biologisch en fairtrade bedlinnen

Het Pure Eco bedlinnen is 100% biologisch en Fairtrade geproduceerd. Een gedeelte van de collectie is gemaakt van katoen dat is verbouwd in het Chetna Organic & Fairtrade project. Binnen dit project wordt samengewerkt met klein- en micro boeren in India, om hun leefomstandigheden te verbeteren. Daarbij wordt er gewerkt aan het verduurzamen van de landbouw. Zo zet het project zich in voor duurzame projecten, processen en relaties.

Hoge kwaliteit 

Naast duurzaamheid wordt de samenwerking gekenmerkt door kwaliteit en service. Het Pure Eco bedlinnen is gemaakt van 100% zacht katoen, wat staat voor optimaal slaapcomfort, en wordt door medewerkers ervaren als fijn materiaal om mee te werken. Om het textiel een tweede leven te geven wordt het na inname, afhankelijk van de staat, ingezet voor circulaire projecten of gedoneerd aan ontwikkelingsprojecten in Nederland en het buitenland.

Internationale keurmerken

Het bedlinnen is daarbij voorzien van het internationale GOTS en het Max Havelaar Fairtrade Certified Cotton keurmerk. GOTS is de wereldwijde standaard die er op toeziet dat bij de productie van katoen, mens en milieu centraal staan. Het Max Havelaar Fairtrade Certified Cotton keurmerk bestrijdt oneerlijke handel en kinderarbeid in de katoenteelt. Het keurmerk helpt boeren daarbij over te schakelen naar biologische landbouw, om ecologische en sociale problemen tegen te gaan en de landbouwpraktijk te verbeteren. 

Trefwoorden: duurzaam toerisme, verblijfsrecreatie, vakantieparken,

CELTH





||| Nieuws |||

14/03/25
Exclusief voor leden
Flinke omzetgroei in reisbranche
In 2024 is de omzet in de reisbranche met 7,9% gestegen ten opzichte van een jaar eerder.
14/03/25
Extra regels voor recreatie bij wolvengebied Utrecht
Provincie Utrecht heeft de regels aangescherpt voor recreatie bij de Leusderheide. Het gaat om een aanlijnplicht voor honden, regels voor kinderen op de paden en het advies om als groep bij elkaar te blijven.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.
13/03/25
Sylvia van Mullem merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen stelt Sylvia van Mullem als nieuwe merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen aan. Zij volgt Reinou de Haan op.
13/03/25
Kröller-Müller viert 80 jaar vrijheid met wandelingen en open schuilkelder
Van 29 april tot en met 5 mei 2025 herdenkt het Kröller-Müller Museum 80 jaar vrijheid. De schuilkelder is opengesteld voor publiek, er zijn minicolleges in het museum en vrijheidswandelingen in de beeldentuin.
12/03/25
Exclusief voor leden
KLM migreert applicaties naar cloud
Accenture werkt samen met Air France-KLM om de bestaande applicaties van de luchtvaartgroep te transformeren en te migreren naar de cloud. Hierbij wordt afgestapt van de drie eigen datacenters. Dat is van grote invloed op het proces en de klantervaring.
12/03/25
Efteling Grand Hotel opent op 1 augustus 2025
Het Efteling Grand Hotel opent op 1 augustus 2025 de deuren voor gasten. Efteling investeert 50 miljoen euro in de bouw van het Efteling Grand Hotel. Het is dan het grootste hotel van het Brabantse attractiepark.
12/03/25
Exclusief voor leden
Landal rolt nieuwe merkidentiteit uit
Landal GreenParks en Roompot hebben een belangrijke stap gezet in hun transformatie naar Landal. Vanaf 10 maart 2025 zijn de eerste visuele elementen van de nieuwe merkidentiteit gepresenteerd aan gasten.

||| Agenda |||

18/03/25
18/03/25 t/m 18-03-25: Embrace Quality of Life
Op 18 maart 2025 organiseert Booking Experts het jaarlijkse kennisevent Embrace. Dit evenement is d&...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...