Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 19-07-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Campagne Breda Marketing genomineerd voor Kern Creativity Award

Campagne Breda Marketing genomineerd voor Kern Creativity Award

DMO Marketing Breda is voor twee Kern-awards genomineerd. De campagne ‘Breda Geeft Je de Ruimte’  is genomineerd voor de Kern Marketing Award 2021 en met de Groene Kaart maken ze kans op de Kern Creativity Award 2021. In totaal zijn voor beide awards 9 projecten genomineerd. Met de awards wil de organisatie kernen in het zonnetje zetten die sociaal-maatschappelijk betekenisvol zijn en ruimte geven aan groeten en ontmoeten. Eerder won Breda Marketing met ‘Breda geeft je de ruimte’ een Indigo Award voor het design.

Breda geeft je de ruimte

De campagne Breda geeft je de ruimte is ontwikkeld om de lokale economie en Breda als aantrekkelijke bestemming te herstellen en promoten tijdens de zomerperiode. Nederlanders waren in deze corona periode op zoek naar veilige, groene en ruime plekken om hun vakantie in eigen land door te brengen. Een kans om Breda breder op de kaart te zetten bij een groter publiek. Met de campagne werden bewoners en bezoekers geïnspireerd om Breda te ontdekken en vaker te kiezen voor de bijzondere plekken en verrassende mogelijkheden in Breda en de regio. 

De Groene Kaart

De Groene Kaart is onderdeel van de campagne ‘Breda Geeft Je De Ruimte’ en laat zien hoe groen, leefbaar en inspirerend een stad kan zijn. De kaart activeert bewoners en ondernemers om samen de stad te vergroenen en bevat een educatief element om je eigen groenkennis te vergroten. Met de kaart heeft de stad een tastbaar product binnen een landelijke campagne om te laten zien hoe groen Breda al is. En een product waarmee we samen worden aangemoedigd de stad te ontdekken en vergroenen. 

Over Kern

Kern is hèt centrum waar vastgoedprofessionals, overheden en kennisinstellingen elkaar ontmoeten. Van belegger tot huurder, van gemeente tot ontwikkelaar en van financier tot consultant. Ze willen waardevolle oplossingen creëren voor kernen in steden en wijken. Voor de toekomst, voor morgen en voor vandaag.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, awards, Noord-Brabant, Breda

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...