Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-07-2021
Auteur: NRIT redactie

Geluksgevoel centraal in zomercampagne Marketing Groningen

Geluksgevoel centraal in zomercampagne Marketing Groningen
Wulfse en Risselada op roadtrip. Foto: Sebastiaan Rodenhuis
'Gelukkig ben je in Groningen'. Zo heet de nieuwe zomercampagne van Marketing Groningen. De campagne draait om het geluksgevoel dat je bekruipt als je in Groningen bent. Dit gevoel wordt gevangen in twaalf campagnefoto’s die dat gevoel proberen te vangen. Voor de campagne zijn drie nieuwe routes ontwikkeld langs pareltjes in de provincie Groningen. Er zijn routeboekjes gemaakt met verhalen van toeristische ondernemers. Gedeputeerde Mirjam Wulfse kreeg op 3 juli een voorproefje van de routes in een oude Citroën Deux Chevaux (de Eend).

Van de gebaande paden

De drie routes van Marketing Groningen leiden bezoekers van de gebaande paden dwars door de provincie Groningen, in de auto, op de fiets of op een andere manier. Onderweg komen ze langs allerlei kleine toeristische parels en ondernemers. 

Toeristen en Groningers worden uitgenodigd om onze provincie op hun eigen manier te verkennen. Het zijn vaak heel gewone, maar toch bijzondere plekjes, waar ze rust en ruimte vinden maar ook bijzondere mensen ontmoeten. De routeboekjes zijn te verkrijgen bij de Groningen Store/VVV of via www.groningenstore.nl. 

Commentaar Wulfse en Risselada

Mirjam Wulfse over de korte roadtrip die ze ervaarde alsof ze een toerist was: "In een artikel in een cultuurblad werd ik recent "de geluksbrenger” genoemd in relatie tot cultuur en vrije tijd. Maar niet ik, maar de grote verscheidenheid in ons landschap, geschiedenis, bij ons erfgoed en ook in routes maakt dat de provincie Groningen als geheel de geluksbrenger is. Daar wordt vandaag met de start van de zomercampagne extra de aandacht op gevestigd. Ik hoop dat steeds meer mensen daarvan gaan genieten." Barbara Risselada van Marketing Groningen: "We weten allemaal dat Groningen een pronkjuweel in gouden rand is. Het goud van de Groninger vrijetijdseconomie is alleen niet altijd even goed vindbaar en beleefbaar. Met deze roadtrips hopen we daar verandering in te brengen en het Groningse geluksgevoel bij nog meer mensen onder de aandacht te krijgen."

Herstel vrijetijdseconomie  

Met de campagne wil Marketing Groningen ook de Groningse ondernemers in de?vrijetijdseconomie ondersteunen, om zo bij te dragen aan het herstel van de sector na de coronatijd. Daarom zijn er in de routeboekjes ook typisch Groningse ondernemers te vinden, die bijdragen in het geluksgevoel uit de campagne. De boekjes bieden allerlei fiets-, wandel- en vaarroutes en inspiratie voor een paar dagen in Groningen.  
Trefwoorden: campagne, Groningen, DMO

CELTH



||| Nieuws |||

28/05/25
1 miljoen stekkerauto's
Aan het eind van het eerste kwartaal van 2025 telde Nederland voor het eerst iets meer dan 1 miljoen stekkerauto’s. Daarmee is nu ruim een op de tien personenauto’s een stekkerauto.
28/05/25
Exclusief voor leden
Fietsersbond wil overbodige paaltjes weg
Paaltjes op wegen en fietspaden zijn bedoeld om auto’s van het fietspad te houden, maar in de praktijk zorgen ze juist voor gevaar voor fietsers. Elk jaar raken duizenden fietsers gewond door een botsing met een paaltje. Daarom lanceert de Fietsersbond de Paaltjesmelder.
28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
27/05/25
Dagattractie Top 50: Dierentuinen noteren sterkste groei
De grootste Nederlandse dagattracties hebben vorig jaar 2% meer bezoekers geteld. Dierentuinen deden het relatief beter dan attractieparken en musea. De Zaanse Schans is in 2024 gestegen naar de tweede plaats op de ranglijst van best bezochte dagattracties in Nederland.
27/05/25
Exclusief voor leden
Kamperen in Nederland in 2025: Prijzen stijgen licht, maar blijven betaalbaar
Kamperen blijft ook in de zomer van 2025 een relatief betaalbare vakantieoptie, al stijgen de prijzen licht. Volgens de jaarlijkse prijsanalyse van PiNCAMP, het kampeerplatform van onder andere de ANWB, betalen kampeerders in Nederland dit jaar gemiddeld €55 per nacht voor een gezin van drie personen. Dat is een stijging van ongeveer 6 procent ten opzichte van vorig jaar.
27/05/25
Exclusief voor leden
Maastricht populairste gemeente van Nederland in 2025
Voor het eerst in veertien jaar is niet Amsterdam, maar Maastricht de favoriete gemeente van Nederland. Ook Flevoland scoort heel verrassend sterk.
27/05/25
Exclusief voor leden
Instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie
Minister Mona Keijzer van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening heeft de instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie gedaan. De instructieregel heeft een looptijd van 10 jaar.
26/05/25
Exclusief voor leden
Moons wordt voorzitter Van Gogh Nationaal Park
Met ingang van 1 juni 2025 start Annemarie Moons als voorzitter van Van Gogh Nationaal Park.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...