Geplaatst op: 22-06-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Drenthe investeert fors in Hunebed Highway

Drenthe investeert fors in Hunebed Highway

Recreatieondernemers rond de ‘Hunebed Highway’ lanceren een ‘app’ waarmee toeristen op hun mobiele telefoon nog sneller wegwijs gemaakt worden ‘naar’ of ‘op’ deze Drentse toeristische bestemming. Met deze investering hopen de ondernemers en de provincie de naamsbekendheid en de reputatie van het gebied te verbeteren. Uiteindelijk moet de 'Hunebed Highway' met een investering van 750.000 euro een A-merk worden. 

De N34, Hunebed Highway, is een provinciale weg in het beheer van de provincies Drenthe en Overijssel. De N34 is een autoweg en de naam Hunebed Highway is een knipoog naar de Route 66 in de Verenigde Staten. Van de 53 hunebedden in Drenthe liggen er maar liefst 47 langs de N34

Passe partout

In de app vinden toeristen naast veel praktische informatie ook de ‘Hunebed Highway Pas.. Dit passe partout geeft toegang tot een groot aantal attracties en musea op ‘de Hondsrug’. "Toeristen kunnen zich dankzij deze nieuwe app nog beter voorbereiden op hun verblijf in ons gebied”, zegt initiatiefnemer Bert van der Linde, directeur ‘Attractiepark Drouwenerzand’.

Driekwart miljoen euro in project

De provincie Drenthe draagt financieel bij aan dit project stelt nu een startbijdrage beschikbaar van 116.200 euro. De ondernemers leggen voor de komende 5 jaar minimaal 750.000 euro op tafel. Naast de provincie en de ondernemers worden ook de vijf "Hondsrug” (N34) gemeenten, het Recreatieschap Drenthe en Marketing Drenthe, betrokken bij de plannen.

Op naar A-merk

De lancering van de app moet bijdragen aan de ontwikkeling van het merk "Hunebed Highway”. "Hunebed Highway” heeft de kenmerken van een A-merk. Een merk met een hoge kwaliteit en een bovengemiddelde landelijke naamsbekendheid. Een zogeheten 'brand builders' met veel investeringen, met als doel het vergroten van naamsbekendheid en het handhaven of versterken van de gevestigde reputatie” zeggen gedeputeerde economie Henk Brink (VVD) en founder van de "Hunebed Highway” VTE-ondernemer Bert van der Linde. Gedeputeerde Brink is zeer tevreden met de samenwerking met de ondernemers in deze toeristische regio van zijn provincie.

App en digitaal platform

Naar verwachting zal de app begin september gratis voor iedereen beschikbaar komen. In het Nederlands, Duits en Engels. De app en het digitale platform worden ontwikkeld door het bedrijf New Nexus Mobile in Haren.

Link: https://www.provincie.drenthe.nl/hunebedhighway/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, regiomarketing, Drenthe

CELTH
 






||| Nieuws |||

02/05/24
Eerste eigen Airbus Transavia
Transavia verwelkomt vierde schonere en stillere Airbus A321neo, eerste in bezit van luchtvaartmaatschappij zelf
02/05/24
Nieuw wijnevenement tussen de dieren voor goede doel in ZooParc Overloon
Wijnliefhebbers kunnen op 6 juli een speciale wijnproeverij beleven met uitzicht op de dieren. De opbrengst gaat naar Stichting Wildlife.
02/05/24
Aviodrome heeft de 200.000e bezoeker van de expositie 'Sneller dan het geluid' verrast met een speciale vlucht in een klassieke Fokker S.11.
De uitverkorene mocht naast de piloot plaatsnemen in de Fokker, een eenmotorig lesvliegtuig, voor een retourvlucht in de richting van Zeewolde.
30/04/24
EuroParcs wijzigt koers
EuroParcs kondigt met Horizon 2028 een strategische koerswijziging aan. Het bedrijf verlegt de focus van de ontwikkeling en verkoop van vakantiewoningen en kavels naar de verbetering en verbreding van het toerismeaanbod van de bestaande vakantieparken. Die wijziging wordt ingegeven door een inzakkende mark. Nieuw is dat mensen ook een vakantiewoning kunnen leasen.
30/04/24
Nederland en Vlaanderen ontwikkelen Wijnstraat
Nederland en Vlaanderen willen vier wijngebieden met elkaar verbinden in een zogenaamde Wijnstraat. De duurzame toeristische beleving staat voorop. Een Europese subsidie moet het project een vliegende start geven.
26/04/24
MagSafe accessoires voor Samsung
Er zijn tegenwoordig nog weinig mensen die zonder hun smartphone de deur uitgaan, laat staan dat ze op vakantie gaan zonder smartphone. Waarbij eerder de trend rondom iPhone en MagSafe accessoires zeer groot was, is deze trend nu ook te zien bij Samsung gebruikers.
26/04/24
Beerze Bulten viert 75-jarig bestaan met blik op de toekomst
In 75 jaar Beerze Bulten is er heel veel veranderd, maar het park blijft zich ontwikkelen. Van een huuske en een waterpomp op een kale zandvlakte, naar een 5-sterren Vakantiepark met luxe faciliteiten.
26/04/24
SEA LIFE Scheveningen opent interactieve tentoonstelling ‘Kracht van de Natuur’
SEA LIFE opent een nieuwe interactieve tentoonstelling over het windpark Hollandse Kust Zuid dat voor de kust van het Scheveningse aquarium ligt. Kinderen leren van de karakters Milly en Windston meer over het onderwaterleven in de Noordzee, de bouw van een windpark en over onderzoek om ecologie te versterken.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...