Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 19-05-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media

Provincie stimuleert schoolreisjes in Flevoland

Provincie stimuleert schoolreisjes in Flevoland

Gedeputeerde Jop Fackeldey en alle wethouders Recreatie &Toerisme van de Flevolandse gemeenten roepen scholen op om dit jaar in eigen provincie op schoolreis, kamp of werkweek te gaan. Alle Flevolandse scholen hebben daar een brief over ontvangen.
 
Mei, juni en juli zijn traditioneel de maanden waarin de meeste schoolreizen, schoolkampen en werkweken plaatsvinden. Ook met de huidige coronamaatregelen zijn er veel mogelijkheden in Flevoland. De provincie hoopt dat de brief scholen stimuleert om in eigen provincie op schoolreis, kamp of werkweek te gaan en daarmee de Flevolandse ondernemers te steunen. En buiten dat, Flevoland heeft voor groepen ook buitengewoon geschikte en leuke outdoor activiteiten en groepsaccommodaties om in te verblijven.
 
Activiteiten
Scholen kunnen via de zoekfunctie op www.visitflevoland.nl talloze uitjes, activiteiten en accommodaties in Flevoland vinden. Klimbossen, op safari met de boswachter, overnachten op bijzondere locaties of suppen, zeilen en kanoën op het vele water van de provincie zijn slechts enkele voorbeelden.
 
Gedeputeerde Jop Fackeldey: "Van een leerzame excursie op Schokland tot een sportief uitje op één van de prachtige watersportlocaties of dieren spotten in de Oostvaardersplassen: Flevoland heeft ontzettend veel te bieden voor jong en oud. En hoe mooi is het om met deze uitstapjes de ondernemers uit de eigen provincie een extra steuntje in de rug te geven?”

Link: https://www.visitflevoland.nl/nl
Trefwoorden: Schoolreis, schoolkamp, werkweek

CELTH



||| Nieuws |||

09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
27/06/25
DierenPark Amersfoort lanceert zomers familie-evenement
Deze zomervakantie verandert DierenPark Amersfoort in een bruisend festivalbos. Van 23 tot en met 26 juli vindt de eerste editie van het ZOOmer Festival plaats. Bezoekers kunnen genieten van livemuziek, entertainment en zomerse lekkernijen.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.