Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 19-05-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Prijsvrij Vakanties neemt D-reizen over

Prijsvrij Vakanties neemt D-reizen over

Prijsvrij Vakanties neemt een groot deel van D-reizen over. Niet alle winkels zullen worden gered en ook zal waarschijnlijk de helft van de arbeidsplaatsen vervallen.

De komende weken zal na gesprekken met onder meer de OR, het personeel en de verhuurders duidelijk worden welke D-reizen winkels heropend zullen worden. Prijsvrij Vakanties is met de curatoren overeengekomen dat op dit punt nog een definitieve vaststelling zal plaatsvinden.

CEO van Prijsvrij Vakanties, Marc van Deursen, is blij dat hij een deal met de curatoren heeft kunnen maken: "Toen ik 20 jaar geleden als ICT ondernemer begon was D-reizen mijn eerste klant. Dat eerste vertrouwen dat ze mij als het grootste reisbedrijf van Nederland toen gaven heeft vervolgens de deur geopend bij onder andere KLM en veel andere reisbedrijven. Ik heb heel veel aan D-reizen en de familie Van den Broek te danken.” Volgens Van Deursen is D-reizen een waanzinnig mooi bedrijf met een rijke historie en een grote groep zeer enthousiaste en loyale medewerkers. "Dat was in 2001 zo en datzelfde voel ik nu nog steeds. Het is enorm triest dat de corona crisis D-reizen geveld heeft en zoveel gezinnen in onzekerheid heeft gebracht. Het bedrijf ging winstgevend de corona crisis in, maar is helaas niet heelhuids tot de eindstreep gekomen. Het is nu aan ons om met het nieuwe D-reizen aan een gezonde toekomst te bouwen.”

Prijsvrij Vakanties is, met het Duitse miljardenconcern REWE als mede aandeelhouder (groep omzet van 75 miljard), een zeer sterk en gezond bedrijf met een zeer succesvol businessmodel. REWE heeft haar toeristische activiteiten ondergebracht in DER Touristik waar ook de merken Kuoni en in Nederland Koning Aap en Shoestring onder vallen. DER Touristik heeft een jaaromzet van 6,7 miljard euro en verzorgt de reizen van 8,4 miljoen mensen vanuit 15 Europese landen. "We gaan met de nieuwe collega's van D-reizen er alles aan doen om D-reizen zo snel mogelijk door te starten en te zorgen voor een zonnige toekomst. Daar is iedereen, met het einde van de corona crisis in zicht is, enorm aan toe.”

Trefwoorden: reisbranche, touroperators, reisbureaus

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Exclusief voor leden
Petitie: informeer passagiers over tromboserisico
De Trombosestichting is een petitie gestart om luchtvaartmaatschappijen te bewegen passagiers beter te informeren over het risico op trombose tijdens lange vluchten.
04/07/25
Waar genieten Nederlanders deze zomer van hun vakantie?
De zomervakantie staat voor de deur en veel Nederlanders maken zich op voor een welverdiende reis naar het buitenland. Volgens reisorganisatie TUI blijven Spanje, Griekenland en Turkije de populairste Europese vliegbestemmingen.
04/07/25
Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
27/06/25
Exclusief voor leden
Gratis handbagage in aantocht
De Europese Unie wil nieuwe regels invoeren die luchtvaartmaatschappijen verplichten om passagiers gratis een handbagagekoffer toe te staan, naast een persoonlijk item zoals een handtas of laptoptas. Luchtvaartmaatschappijen zijn niet blij.
24/06/25
Exclusief voor leden
Rust en avontuur populair in zomer 2025
Reizigers die deze zomer op het laatste moment nog een vakantie boeken, kiezen opvallend vaak voor rust, veiligheid en actieve rondreizen. De belangstelling voor Europa groeit, de VS valt uit de top 10 en Thailand blijft populair.
19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.