Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-05-2021
Auteur: Marc Gerlings

Eerste digitale Nationale Molendag

Eerste digitale Nationale Molendag
Je kan wel langs de molens lopen maar je mag deze niet bezoeken.
Nationale Molendag op zaterdag 8 en zondag 9 mei 2021 zal volledig ‘online’ plaatsvinden. Organisator vereniging De Hollandsche Molen heeft dit in overleg met Het Gilde van Vrijwillige Molenaars besloten vanwege de huidige coronasituatie, waarin molenbezoek niet mogelijk zal zijn. Het wordt hiermee de eerste digitale Nationale Molendag. Dat betekent dat op en rond het tweede weekend van mei uitsluitend ‘online’ van alles te beleven is. Tot maandag 10 mei is te zien wat er allemaal mogelijk is op nationalemolendag.nl

Het thema van dit jaar is ‘Ode aan de molen’. En die ode wordt op uiteenlopende manieren – digitaal – ingevuld. Zo is er op de site onder meer een molenquiz te vinden, waarin iedereen zijn molenkennis kan testen en een leuke prijs kan winnen. Verder zendt De Hollandsche Molen op zaterdag 8 mei om 11 uur een knutselprogramma van een kwartier voor kinderen uit via de website. Het filmpje is daarna te vinden op het youtube-kanaal van de vereniging. Er zijn ook wandelroutes langs molens

Molens draaien wel

Digitaal of niet, een Nationale Molendag zonder draaiende molens is niet voor te stellen. Daarom heeft de vereniging alle molenaars in het land opgeroepen hun wind- of watermolen te laten draaien. Wandelend en fietsend publiek kan dan toch zien dat het voor alle molens van Nederland, ondanks alles, een vrolijk weekend is. Wandel- en fietsroutes zijn te vinden op nationalemolendag.nl Filmpjes van het lichten van de vang (waardoor de wieken gaan draaien) zijn ook 'online' te vinden.

Voor de dag is veel promotie gemaakt, onder meer via radiostations.

De Nationale Molendag wordt georganiseerd door vereniging De Hollandsche Molen en Het Gilde van Vrijwillige Molenaars. Het evenement wordt mede mogelijk gemaakt door de BankGiro Loterij. Alle informatie over Nationale Molendag is te vinden op nationalemolendag.nl
Trefwoorden: attractie, molen, digitaal, molendag, route, marketing, erfgoed

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
04/07/25
Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
27/06/25
Exclusief voor leden
Wordt Groningen de AI-stad van Nederland?
Kunstmatige intelligentie (AI) is de technologie die onze economie, veiligheid en manier van leven de komende jaren gaat bepalen. Maar op dit moment komen de belangrijkste innovaties uit de Verenigde Staten en China. Dat maakt Europa, en dus ook Nederland, te afhankelijk van anderen. In Groningen moet een AI-fabriek komen die in 2027 operationeel wordt.
24/06/25
Nederland behoudt 8e plek op wereldranglijst congressen
Nederland staat voor het derde jaar op rij op de achtste plaats in de wereldwijde ranglijst van de International Congress and Convention Association (ICCA). Deze stabiele positie onderstreept de kracht van Nederland als toonaangevende bestemming voor internationale congressen en bijeenkomsten.
10/06/25
Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
24/04/25
KLM voegt Barbados weer toe aan winterbestemmingen
KLM start in het winterseizoen van 2025 met de heropening van de nieuwe tropische bestemming Bridget...
07/04/25
Libéma ontwikkelt Kasteel Steenenburg tot complete horeca
Het roze kasteel van voormalig attractiepark ‘Land van ooit’ wordt door Libéma verbouwd tot horecagelegenheid. Er wordt ook een hotel bijgebouwd. Libéma richt zich op zowel de zakelijke als de toeristische gast. In september gaat het kasteel open voor de gasten.