Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-04-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media

Kampeerder gaat voor laagseizoen en kleine campings

Kampeerder gaat voor laagseizoen en kleine campings

Kampeerders in heel Europa staan te springen om weer te kamperen. Ondanks dat in veel landen nog strenge maatregelen gelden tegen corona, noteert campingspecialist ACSI op haar websites recordaantallen bezoekers. 


"We hadden verwacht dat de kampeerder dit jaar niet zou kunnen wachten om naar de camping te gaan. Maar na een hele rustige winter op onze websites overtreffen de bezoekcijfers van afgelopen weken de cijfers van 2019. En het aantal downloads van onze app is de afgelopen week zelfs bijna 120 procent gestegen. De kampeerder heeft er duidelijk vertrouwen in", zo stelt Ramon van Reine, CEO van ACSI.

 
Kleine campings en kamperen in het laagseizoen populair

De afgelopen week schieten de bezoekcijfers op alle sites van ACSI omhoog. Daaruit valt een aantal trends af te lezen. Zo is het laagseizoen voor veel Nederlanders een steeds geliefder seizoen om in te kamperen. Met een groei van 69% voor CampingCard.nl is het duidelijk dat Nederlanders een steeds grotere fan worden van deze kortingskaart voor het laagseizoen. Verder hebben de kleine en gemoedelijke campings ook aan populariteit gewonnen. Met een plus van 61% scoort Kleinenfijncampings.nl erg goed.

 

Eigen land leuk, maar Europa lonkt

"Waar het kamperen in eigen land nu nog de boventoon voert, verwachten we dat zodra de grenzen open gaan kampeerders massaal de tent, caravan of camper pakken en Europa intrekken. Het zal hopelijk een hele gezellige zomer worden op campings door heel Europa. Het is nu alleen nog wachten op een datum waarop versoepelingen worden aangekondigd", zegt Van Reine hoopvol.

Trefwoorden: kamperen populair

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...