Geplaatst op: 23-03-2021
Auteur: NRIT redactie

Omvangrijke socialemediacampagne voor Lam Gods

Omvangrijke socialemediacampagne voor Lam Gods

Sint-Baafskathedraal in Gent opent op 25 maart het nieuwe bezoekerscentrum. Het topstuk en centraal punt voor een grootse social mediacampagne is de onthulling van het gerestaureerde Lam Gods op haar definitieve plaats in het nieuwe bezoekerscentrum. De lockdown houdt bezoekers weg maar de campagne maakt je alvast warm voor als je wél naar Vlaanderen kunt reizen.

Toerisme Vlaanderen zet een grootse socialemediacampagne op met de internationale naam: ‘The Ghent Altarpiece. The return of its divine colours’. 

De campagne gaat over de verbluffende reis die het schilderwerk maakte en de zware klappen die het heeft moeten doorstaan. Van diefstal en vandalisme tot brand en andere beschadigingen. Twee Antwerpse broers, Stijn en Jonas, reizen in opdracht van Toerisme Vlaanderen naar alle bijzondere plekken in Europa waar de iconische panelen een geschiedenis hebben, praten er met experts en laten zich begeesteren door de wonderlijke geschiedenis van het Lam Gods. Er wordt ook een documentaire gemaakt over de reis.

Peter de Wilde, CEO van Toerisme Vlaanderen: "Noem het gerust voedsel voor de geest voor kunstliefhebbers overal ter wereld, op een moment dat het échte kunstwerk even niet zichtbaar is voor het grote publiek en zijn finale reis maakt naar zijn definitieve eindstation, het nieuwe bezoekerscentrum in Sint-Baafs.”

Iedereen kan de avonturen van de broers volgen via de Instagramaccount van The Flemish Masters. Het doel? Kunstliefhebbers wereldwijd warm houden voor het befaamde werk van de Vlaamse meesters Jan en Hubert Van Eyck.

In 2012 startte het Koninklijk Instituut voor het Kunstpatrimonium (KIK) en het Fonds Baillet-Latour met de restauratie van het meesterwerk. De oude verharde vernislagen en de overschilderingen werden minutieus verwijderd. De restauratie wordt financieel gesteund door de Vlaamse Overheid, Toerisme Vlaanderen investeerde 4,3 miljoen euro in het nieuwe bezoekerscentrum. 
Trefwoorden: campagne, Gent, Lam Gods, Toerisme Vlaanderen, social, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
12/06/25
Regionale stakingen NS vrijdag 13 juni
Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.
12/06/25
Mijlpaal EuroParcs Enkhuizer Strand: eerste gasten gearriveerd
Vrijdag 6 juni arriveerden de eerste gasten voor hun vakantie op EuroParcs Enkhuizer Strand aan het IJsselmeer.
11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
11/06/25
Exclusief voor leden
Omzet reisbranche blijft sterk groeien
De omzet van de zakelijke dienstverlening groeide in het eerste kwartaal van 2025 met 3,0% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De reisbranche was met een groei van 8,8% de sterkste groeier.
10/06/25
Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Barteld de Jong wint sKBL Fotowedstrijd met betoverend beeld van Landgoed Calorama
Barteld de Jong uit Noordwijk is de grote winnaar van de fotowedstrijd die de stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseerde in het kader van de Dag van het Kasteel.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...