Geplaatst op: 19-03-2021
Auteur: Marc Gerlings

Topgebied mix retail en leisure open in Leidschendam

Topgebied mix retail en leisure open in Leidschendam
Een van de entrees van Westfield Mall of the Netherlands. Foto: Unibail Rodamco Westfield
Winkelen zie je voortdurend bovenaan terug in de activiteitenlijstjes in vrijetijdsgedrag. Wil je in Nederland een topgebied in retail bekijken, ga dan naar Leidschendam. Na jaren van verbouwen ging op 18 maart officieel de Westfield Mall of the Netherlands open. Het is een cluster van leisure dat aansluit bij de huidige consument. Het blijft natuurlijk een opmerkelijke opening terwijl je slechts op afspraak kunt winkelen. De grote vraag is of deze aanpak ook de toekomst is voor andere winkelgebieden.

Westfield Mall is een innovatieve winkel-, eet-, vrijetijds- en entertainmentbestemming in het hart van de Randstad, Leidschendam. Van brunch tot winkelen, van een film tot uitgebreid dineren, bij deze mall staat beleving centraal. Het is 117.000 vierkante meter groot. Mede door de komst van diverse flagshipstores, de hoogwaardige architectuur, onderscheidende horecagelegenheden, bijzondere evenementen en breed aanbod aan leisure hoopt het winkelend publiek uit de Randstad te trekken. Beleving is key bij Westfield, zo is er met iedere retailer om tafel gezeten om een unieke ervaring binnen de Mall te creëren.

Trend in retail: veel mogelijkheden maar wel graag intieme sfeer

Het concept is zo opgezet dat het grote winkels biedt maar ook kleinere locaties waardoor consumenten de zo gewenste intieme sfeer krijgen. Een moderne herinterpretatie van >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: winkelen, retail, beleving, concept, trend, concept

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/04/21
Waddenfonds investeert zes miljoen euro voor toeristisch aantrekkelijker Kornwerderzand
Het Waddenfonds investeert 6 miljoen euro in Kornwerderzand om het gebied aantrekkelijker te maken voor toeristen.
15/04/21
Nieuw designmuseum in Evoluon
Nu zowel het Rijk, de gemeente Eindhoven als de provincie bijdragen, is de komst van het nieuwe designmuseum, Next Nature Network (NNN), verzekerd, meldt de provincie Brabant. NNN wordt een multidisciplinair laboratorium waar design en technologie van en voor de toekomst worden getoond, beleefd en gevoeld.
13/04/21
Exclusief voor leden
Luisterplekken Liberation Route bereiken Waddenkust
Met de ingebruikname van ‘luisterplekken’ zijn de provincies Groningen, Fryslân en Noord-Holland officieel aangesloten bij Liberation Route Europe (LRE). Informatiepanelen en audioverhalen op de luisterplekken vertellen in drie talen over wat zich op die locaties heeft afgespeeld tijdens de Tweede Wereldoorlog.
13/04/21
Dierentuinen favoriet na lockdown onder Nederlandse jongeren
Het bezoek aan een dierentuin is bij Nederlandse jongeren (4-18) na de lockdown favoriet. In de top 20 van dagattracties die jongeren na de lockdown willen bezoeken staan maar liefst 8 dierentuinen. Meest populair is een bezoek aan de Efteling.
12/04/21
Klompenpad Rekken open
Op de grens van Gelderland met Duitsland is vanaf zaterdag 10 april het nieuwe Klompenpad bij Rekken open voor wandelaars. Het Reckense Markepad is een rondwandeling van elf kilometer door het mooie buitengebied van Rekken. Wandelen door een beekdal, hoogveen, leemgaten en de voormalige Kolonie. Klompen aan, rugzak op en gaan! Vanwege de coronamaatregelen is er helaas geen feestelijke opening.
12/04/21
Keukenhof geniet van drie dagen lang publiek
Keukenhof mocht afgelopen vrijdag, zaterdag en zondag beperkt open binnen het programma Testen voor ...
09/04/21
Vrijetijdssector heeft 4,2 miljard euro aan ondersteuning ontvangen
In 2020 hebben Nederlandse bedrijven in totaal 17,6 miljard euro ontvangen ter compensatie voor loonkosten en vaste lasten tijdens de coronacrisis. Het meeste geld, 15 miljard euro, werd uitgegeven aan loonkostensteun. De meeste steun ging naar de handel en de horeca. In totaal heeft de vrijetijdssector voor 4,2 miljard euro aan ondersteuning ten gevolge van de pandemie aangevraagd.
08/04/21
Pink Ribbon wandelingen van 7 naar 20 routes
Pink Ribbon, de organisatie in de strijd tegen borstkanker, vernieuwt in samenwerking met wandelknooppunt.be haar ‘De Roze Mars’-wandelingen en breidt het aantal routes in België uit van 7 tot 20. Met de 3de editie van De Roze Mars, haar online bewegingschallenge met het oog op een gezonde levensstijl, doopt Pink Ribbon de maand mei opnieuw om tot ‘stapmaand’.